Nu Online
Momenteel zijn er 342 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen op dezelfde dag als plechtige communie

  2-7-2010 14:51:34
Hoi allemaal,

vandaag zijn we te weten gekomen dat het op onze trouwdag ook plechtige communie is in ons dorp.
De misviering van het vormsel is om 11uur. Wij trouwen in de kerk om 14.00 uur.
Zit er iemand van jullie in dezelfde situatie? We weten nu niet goed hoe we het moeten doen in verband met het versieren van de kerk enzo. Is wel een beetje een tegenvaller.

Nathalie
14-5-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1160


Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik2-7-2010 15:22:00

Goh, volgens mij hoeft dit niet meteen een probleem te zijn. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat jullie op voorhand duidelijke afspraken maken dat de versiering van de plechtige communie weggehaald wordt.

Natuurlijk zal je dan nog iemand moeten zoeken om jullie versiering te gaan aanbrengen maar dat kan je op een andere dag ook voorhebben hè...
Wij trouwen op een gewone zaterdag om 14u. Maar stel dat er die ochtend een begrafenis is, dan kan de kerk ook pas nadien versierd worden.
Je weet altijd pas enkele dagen op voorhand wanneer de kerk vrij is want begrafenissen, die worden niet op voorhand gepland hè

Dus ik zou niet teveel inzitten met die communie. Gewoon goede afspraken maken met de pastoor.



Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik2-7-2010 15:31:29

Dat hoeft niet per se een nadeel te zijn. Misschien blijft de versiering wel hangen....



Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik2-7-2010 15:31:38

ja idd, ik deel de mening van Lieve.
Onze pastoor drong er bij ons op aan om de misviering zeker in de namiddag te nemen, omdat een zaterdagvoormiddag nogal eens voor begrafenissen wordt genomen...

Wij huwen om 13u en mijn nichtjes gaan de kerk versieren om 12u. Tijd genoeg dus...



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-7-2010 16:58:54

Inderdaad, het kan een voordeel zijn! Je kan mss de versiering van hen gebruiken? Zij zullen ws ook bloemetjes hangen aan de stoelen van de middengang en een altaarstuk aanbrengen. (Dat is zo toch bij ons bij de eerste communie).

Wij hadden min of meer hetzelfde probleem. 's Morgens trouwde er een koppel om 11u en wij trouwden om 15u. Wij hebben de kosten van de kerkversiering gewoon in 2 gedeeld en allebei dezelfde bloemen gebruikt.



Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik2-7-2010 17:08:58

Toch wel even opletten als je dezelfde versiering wil gebruiken...
Onze oudste heeft vorige maand haar eerste communie gedaan en het thema doorheen de viering was een uil. Dus de versiering in de kerk was ook in het thema 'uil'. Heel leuk voor een eerste communie maar niet echt versiering die geschikt is voor een huwelijk


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info