TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ann
19-5-2006
|
10-2-2006 12:59:54
Hey Ellen,
Ik rook zelf ook en vind persoonlijk ook wel dat dat niet zo mooi is. Heb voor mezelf besloten dat ik enkel aan tafel zelf een sigaretje opsteek maar niet als ik recht moet staan op de receptie, feest en al die zaken want vind voor mezelf dat het niet echt past. Maar ik denk dat je dat voor jezelf moet uitmaken hoor! Zoals je zelf zegt, het is jou dag en als jij een sigaretje nodig hebt moet je dat gewoon doen!!!
Groetjes Ann
|
|
Vicky
9-9-2006
|
10-2-2006 13:34:24
Hey
Moeilijk hé. Ik ben een ex-roker, nu al 1 jaar en 2 maanden gestopt (met enkele sigaretjes ertussen). En om eerlijk te zijn, ik vind het ook niet zo mooi. Ik heb het er hoe langer hoe moeilijker mee. En een bruid is zo het symbool van het goede, het zuivere en daar dan een sigaret bij...
Ik weet niet hoeveel je rookt, en of het misschien mogelijk is om te roken als er zo niet veel mensen bij zijn, bv na de fotoshoot, voor het feest begint, of je inderdaad eventjes afzonderen.
Als ik naar een trouwfeest zou gaan en ik zie de bruid roken, zou ik zeker niet zeggen van 'Amai, zo ongepast', maar het zou het 'perfecte beeld' wel een beetje verstoren.
Sorry als ik het wat grof zeg, maar ik kan beter eerlijk zijn dan zeggen dat je moet doen wat je wil en dat er nog mensen zullen zijn die zo denken als ik.
Alleszins veel succes.
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
gert
12-11-2005
|
10-2-2006 13:56:50
Hallo Ellen,
Ik ben zelf ook een ex-roker (1,5 jaar gestopt) en naar mijn mening is een bruid met sigaret niet zo stijlvol of "perfect" zoals Vicky zegt. Een vriendin van mij heeft op haar trouwfeest de hele tijd door gerookt (tijdens de receptie, al dansend enz.) en persoonlijk vind ik dat het inderdaad een beetje afbreuk doet aan je uitstraling die dag.
Langs de andere kant vind ik dat het best moet kunnen dat je na het eten, aan tafel een sigaretje rookt. Het is immers jullie dag en het allerbelangrijkste is dat jullie je er goed moeten bij voelen. Als je er maar op let dat je niet onmiddellijk na het roken van een sigaret mensen moet gaan ontvangen / kussen, want de geur van nicotine past niet zo bij een stralende bruid vind ik. Misschien voorzien dat je even je tanden kan poetsen of zo alvorens je de mensen ontvangt ?
Groetjes, Gert
|
|
Lieve
1-9-2006
|
10-2-2006 15:08:25
Hey,
ik kan mij vinden in de mening van de andere meisjes. Toch vind ik dat je dat volledig zelf moet beslissen en je niet mag laten beïnvloeden door andere mensen. Het is jouw dag, en als je je niet goed voelt bij dat afgezonderde gedoe of de hele dag moet rondlopen met zin naar een sigaretje, tja, dan geniet je niet echt hé.
Bij ons is het probleem niet aan de orde, want wij zijn zelf geen rokers en gaan zelfs voor een volledig rookvrij feest. Wie wil, kan natuurlijk wel buiten een sigaret gaan roken... Toch is er al veel reactie op gekomen. Maar het is onze dag, en wij houden er gewoon niet van, dus.
Doe dus gewoon waar jij en je (toekomstige) man jullie goed bij voelen!
Lieve
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
10-2-2006 15:45:08
Je moet inderdaad doen waarbij je je goed voelt, maar zelf vind ik dat het niet past. Als je toch wil roken aan tafel, denk er dan ook even aan dat er nog andere mensen aan die tafel zitten. Misschien vinden zij dit niet zo prettig.
|
|
petra
20-5-2006
|
10-2-2006 16:02:19
Ik rook zelf... Ik ben van mening dat het tenslotte 'jouw' dag is dus dat je het zeker niet hoeft te laten, zeker niet voor andere mensen. Natuurlijk moet je niet staan te zwaaien met een sigaret als je de mensen begroet of aan het dansen bent, maar aan tafel moet je toch wel je sigaretje kunnen roken vind ik...
|
|
K
7-7-2007
|
10-2-2006 16:45:31
Ik ben zelf nogal anti-roken, maar waarom zou je niet mogen roken op je eigen feest?? Waarom zou een bruid puur en perfekt moeten zijn! Wees een moderne bruid en geniet van die sigaret zou ik zeggen, waarom niet :-)
|
|
Els
1-4-2006
|
10-2-2006 17:49:23
Wij gaan in onze zaal allemaal bordjes hangen dat ze maar buiten moeten gaan roken: geen vieze sigaretten op ons feest!!! En als je al rookt, doe het dan buiten, de rest moet niet mee doodgaan van die stinkstokken... misschien eens een goeie gelegenheid om te stoppen?????
|
|
Barbara
4-11-2005
|
11-2-2006 12:19:29
Hey, Wij hebben ook een rookverbod ingelast voor de receptie én het avondfeest, en ik moet zeggen: we hebben veel positieve reacties gehad, maar ook enkele negatieve. Waarschijnlijk zul je dit ook hebben als je het omgekeerd doet en zelf wel rookt. Er gaan altijd voor- en tegenstanders zijn. Dus de enige juist beslissing is gewoon je zin doen!!! Persoonlijk vind ik eender welke rokende vrouw er hetzelfde uitzien, of ze nu bruid is of niet; dat het gemener zou zijn als bruid, vind ik echt grote onzin! Groetjes, Barbara 4.11.2005
|
|
Ellen
21-10-2006
|
11-2-2006 14:42:16
het is jou dag (en die van je ventje natuurlijk) dus waarom zou je je anders moeten voordoen dan je bent. Ik ben een absolute niet roker maar wat is er nu mis met jezelf te zijn op je eigen trouwfeest?
|
|
davida
7-9-2008
|
12-2-2006 16:13:50
ikzelf ben al enkele jaren gestopt met roken en heb er echt geen last van dat er iemend rookt in mijn bijzijn en een rookverbod opleggen vind ik toch een beetje te ik zou dat niet doen maar das mijn mening en ik vind dat jij je die dag niets mag aantrekken wat anderen zeggen en doen zoals je altijd doet groetjes
|
|
kathleen
29-7-2006
|
14-2-2006 15:42:35
Hey,
ik ben zelf een niet-roker mijn mijn toekomstige rookt wel. Hij gaat wel proberen te stoppen tegen de trouw maar weet niet of het hem gaat lukken. Indien niet, een sigaretje aan tafel nadat iedereen gegeten heeft moet kunnen. Ik kan er zelf niet tegen dat er gerookt wordt als men nog aan het eten is, maar verder geen probleem. Ik zou er nu ook inderdaad wel niet mee op de dansvloer gaan staan of mensen ontvangen. Maar verder... Geniet er van en als een sigaretje nodig is... doen!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|