Nu Online
Momenteel zijn er 717 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoeveel postzegels?

14-7-2010 16:56:40
hallo,

Mijn uitnodigingen zijn er !! Gelukkig ben ik al klaar met alle adressen te schrijven nu enkel nog naar de post. Maar hier heb grote twijfels over. Op de site en mijn doosje van de post staat dat ze max. 125 x 235x5 mm mogen zijn. Maar onze enveloppes zijn 14x14 mag dit dan ook of niet?

Mijn schoonmoeder beweert dat er 2 op moeten ( maar vrees dat ze er zelfs 3 zou kleven, als het maar aankomt )
In de krantenwinkel waar ik ze haalde beweren ze dat 1 genoeg is.
En ik, ik twijfel erom.

Wie heeft nog dit formaat en wat nemen jullie?

grtz

ines
18-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1513

Annelies
7-8-2011
 Meld misbruik14-7-2010 17:31:56

Er moeten er idd twee op. Vierkante enveloppen zijn duurder omdat ze met de hand moeten verwerkt worden (adres kan niet gelezen worden omdat de 'richting' van de kaart niet bepaald kan worden of zo). Ik twijfelde nog over een kaartje met envelop van 12*12 onlangs, en probeerde het met 1 postzegel. Het keerde terug met de melding dat het 1.38 euro gefrankeerd moest zijn, dus 2 postzegels.
Vergeet dus de afzender niet op je enveloppe te zetten achterop!

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik14-7-2010 18:23:23

Twee, ben 100% zeker. Wij gebruiken op het werk (cartarosa) dikwijls het "vals vierkant" formaat 12x13cm en hier moet maar 1 postzegel op. Als het écht vierkant is moeten er 2 op.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-7-2010 19:32:44

Spring gewoon eens binnen in het postkantoor dan ben je zeker! Ook het gewicht van je kaart speelt een rol, hé (al moet die dan wel al net wat wegen, maar toch...).
Wij hadden ook vierkante enveloppen en er moest zeker meer dan 1 postzegel op, maar ik weet niet meer precies hoeveel. Ze kleefden er in het postkantoor 'gepaste' postzegels op.

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik14-7-2010 20:43:49

volgens mijn ma die op de post werkt, moeten er op een vierkante kaart twee postzegels, alle hoger tarief dan gewone enveloppes.
Vandaar dat wij hiervoor niet kozen.

steph
21-8-2010
 Meld misbruik14-7-2010 21:40:17

héél zeker 2, wij hadden vierkante kaartjes! zie ook http://www.post.be/site/nl/residential/letters-cards/send/national.html

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik14-7-2010 21:58:36

2 postzegels. Vermits wij 250 kaartjes moesten sturen heb ik de maat van mijn uitnodigingen aangepast zodat er overal maar 1 postzegel op moest... Mijn drukker had mij daarvoor gewaarschuwd.

Katrien
28-8-2010
 Meld misbruik15-7-2010 0:20:54

Voor de 2 gestandariseerde formaten moet er maar een postzegel op van nr. 1
Voor alle andere formaten moet er meer op. Dan zit je nog met je gewicht ook.
Tot 100 gr is het nr. 2, tot 350 gr is het nr. 3, ... Verder zal ik maar niet gaan hé...
Aangezien jouw uitnodiging echt wel een vierkant is val je sowieso uit het gestandariseerd formaat. Nu enkel nog zien naar het gewicht! ;)

ines
18-9-2010
 Meld misbruik15-7-2010 6:52:50

dank u allemaal ...

Dat wordt dus kleven ! gelukkig hebben we besloten om een deel rond te dragen (altans mijn ouders). Zo kunnen we wat postzegels besparen ;-)

nog veel succes allemaal !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info