Terug naar overzicht
da denk ik wel. zou nie weten waarom het niet mag. groetjes Angela
Dat mag zeker, ik denk niet dat daar een regel voor bestaat wie je neemt. Mijn zus heeft voor de wet ons bomma (haar meter) gevraagd omdat ze daar zone goede band mee heeft. Zeker doen! Groetjes, Laura
Ja dat zeker en vast. Mijn toekomstige heeft ook zijn vader gevraagd ook omdat hij geen broers en zussen heeft en een heel goedeband heeft met zen vader. Op het stadhuis heeft men daar absoluut geen probleem over gemaakt Groetjes Tamara
Ik heb horen zeggen dat beide getuigen (van bruid en bruidegom) onderling geen gehuwd koppel mogen zijn maar verder zijn er niet echt beperkingen dacht ik.
Eerst een vooral: Proficiat met jullie verloving! Je vader als getuige kan best! Een vriendin had haar moeder als getuige omdat ze geen broers en zussen heeft en niemand heeft daar ooit een probleem van gemaakt!
Amai, die mens gaat ontroert zijn! ;-)
Bedankt allemaal! Ik heb hem gisteren gevraagd... Hij was eerst verrast en daarna heel content! Jippie, ik heb al een getuige. Het begin is gemaakt... ;-)
tuurlijk mag dat. Mijn aanstaande zijn getuige is zijn moeder... Grappige is dat mijn schoonoeder dat zelf beslist heeft :-) Nu mijn aanstaande heeft geen broers of zussen en was dit zowiezo al van plan, dus wat dat betreft geen probleem. Ik ga mijn broer vragen. Grtjs Sara
Gevonden op de website van gemeente Beveren-waas, bestuur en diensten, burgerlijke stand en dan huwelijken. Gegevens nodig bij aangifte betreffende de getuigenSedert 1 juli 2010 is de wetgeving gewijzigd bij aangifte huwelijk wat betreft de getuigen. Men kan huwen zonder getuigen of met één, twee, drie of vier getuigen. Indien de getuigen reeds gekend zijn, brengt men de volgende gegevens bij de aangifte mee: naam en voornaam, leeftijd, woonplaats en indien bloed- of aanverwant: de familieband.De getuigen dienen op datum van het huwelijk ten minste 18 jaar oud te zijn.
ja marijke je hebt goed je huiswerk gedaan dit klopt helemaal hihi
Klopt inderdaad, want wij hebben ieder 2 getuigen genomen: onze broer/zussen! :-)