Nu Online
Momenteel zijn er 536 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwjurk bewaren of verkopen?

23-7-2010 22:17:33
Hoi allemaal,

we zijn ondertussen al 49 dagen na ons huwelijk en ik begin me af te vragen wat ik met men trouwjurk moet doen.
Momenteel hangt ze gewoon in de kast. Ik heb altijd gezegd dat ik mijn trouwjurk nooit zou wegdoen maar nu vind ik het toch wel zonde dat ze daar gewoon stof hangt te vangen, ze heeft immers veel geld gekost...
Langs de andere kant heeft ze natuurlijk ook heel veel emotionele waarde!

Wat zouden jullie doen?

groetjes

Karin

Karin
4-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1321

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik24-7-2010 1:14:49

Bij houden!!!!!!

Ik ben zelf nooit van plan geweest om dit weg te doen. Maar heb er wel gesprekjes over gehad. Diegene die het weg gedaan hebben, hebben er achteraf allemaal spijt van!!!! Dit wil ik niet riskeren hoor. Blijf maar bij je eerste gedacht.

groetjes, Carolina

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik24-7-2010 10:57:39

Ik zal die van mij zeker wegdoen :) ik zal hem toch nooit meer aandoen en zo kan ik er een ander bruidje met een kleiner budget nog plezier mee doen :)

Ik zou het zonde vinden om hem zomaar in de kast te laten hangen!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-7-2010 11:03:22

Ik heb hem bijgehouden! 1x op een jaar zal die nog eens uit de kast komen: ik sta in het 1ste leerjaar en dan gaan we op Kasteelklassen. Dan doe ik die aan en ben ik 'prinses'. :-D

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik24-7-2010 15:01:12

Ik zou hem ook nooit willen wegdoen, en daarmee heb ik besloten om na onze trouw hem op een paspop te hangen en in de slaapkamer te zetten.
Zo is het nog een mooi kunstwerk en origineler dan een foto :-)

Leen
5-11-2011
 Meld misbruik24-7-2010 22:44:52

Ik ga hem ook zeker weg doen, al is het dan met spijt in het hart! Ik ga hem nadien echt nooit meer aandoen en de meeste bruiden zijn op hun huwelijksdag op hun magerst en passen er nadien toch niet meer in. Ik ben ook van mening dat er andere verloofde vrouwen zijn die heel erg gelukkig kunnen worden met mijn jurk voor een mooi prijsje. In de kast of op een paspop worden ze toch alleen maar stoffig...

Anne
7-8-2009
 Meld misbruik25-7-2010 12:49:50

De mijne staat al 10 maanden op een paspop in een kamer boven. En nog niks stof op te zien (regelmatig kuisen in de kamer is dus de boodschap!).
Ik zou als ik van jou was, je trouwkleed nog eventjes bijhouden en als je dan echt het gevoel hebt van 'ik wil het verkopen' dan kan je nog de stap zetten.
Het is zo leuk om in de kamer te komen en af en toe naar het kleed te kijken en dan te mijmeren ...

grtjs
Anne

Femke
26-2-2011
 Meld misbruik25-7-2010 16:46:07

Ik ben niet van plan de mijne weg te doen. Ik heb een kleed in twee delen en het is geen wit.... Met de winkel is al afgesproken dat ik de rok na mijn huwelijk mag binnenbrengen. ze gaan er dan een korte suiterok van maken.... Ideaal voor als ik daarna nog naar een huwelijk of deftige gelegenheid moet... en ik heb er dan ook nog geniet van!

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik25-7-2010 19:51:13

Ik denk dat ik hem nog bijhoud! Heb er dan ook maar 260euro voor betaald en voor die prijs mag ze stoffig worden. Gewoon hopen op een verkleedfeestje waar het nog van pas komt :)

Ben nu op mijn dikst ooit (buiten zwangerschappen offcourse) dus het moment dat ik er niet meer in pas, schrijf ik me in bij weightwatchers! Zo kan mn jurk nog dienen als weegschaal :) LOL

x Kitty

gunther
20-5-2011
 Meld misbruik26-7-2010 11:27:40

Ik ga mijn jurk ook zeker houden en waarschijnlijk op een paspop hangen. Ik vind het een te mooie herinnering om zo maar weg te doen.

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik26-7-2010 12:31:10

Ik denk dat ik de mijne ook ga houden, ik zou het niet over mijn hart krijgen denk ik.
Net als Femke heb ik een trouwjurk in 2 delen en niet in het wit en heb daar ook bewust voor gekozen (ik sta trouwens toch niet met wit ). Ik hoop de top achteraf nog aan te kunnen doen op een geklede broek met nieuwjaar of kerstmis ofzo. Op de trouw wordt het een bustiertop maar heb er een afneembare halter bij laten maken voor achteraf.
Ja het is veel geld en weet ik wat nog allemaal maar ik zou er emotioneel geen afstand van kunnen doen denk ik.
Groetjes,
ilse

Sarah
11-12-2010
 Meld misbruik26-7-2010 14:25:40

Dag Karin,

Ik hou ze zeker bij. (Ben nogal romantisch van karakter.) En ik zou ze elk jaar graag even terug aandoen om te zien dat ik er blijf in passen. Momenteel zal ik ze bij mijn ouders opbergen tot we in het nieuwe huisje kunnen. En dan ga ik ze ook op een paspop in de slaapkamer zetten. Zo kunnen mijn kindjes ze later ook zien.

Mijn mama (heet trouwens ook Karin) is de hare verloren door een spelletje op de avond van de trouw. De vrienden hadden hun auto op hoge houtblokken gezet, zodat ze niet konden wegrijden. Bij het opheffen van de auto liep er iets mis en zijn mijn ouders beide de beek in gevallen. Ze waren gelukkig niet gekwetst, maar de kleding was niet meer te redden. Als dochter vond ik het heel jammer dat ze deze niet meer had, ik had ze graag gezien en eens gepast. Zelf vond ze het niet zo erg, ze was niet gehecht aan de jurk. Ze had deze binnen budget moeten kiezen en had er altijd spijt van gehad...

Mijn grootmama (de moeder van de mijne) heeft de hare aan haar kinderen gegeven om mee te spelen. Nu wij kleindochters trouwen, heeft ze er ongeloofelijk veel spijt van. Ze had zo graag haar jurk eens aan ons laten zien. Deze was door haar mama en schoonzus zelf gemaakt. Ik heb lang gespeeld met de gedachte om de hare laten na te maken, maar dat zou te kostelijk zijn geweest. Ik ken(de) niemand die zo goed kon naaien.

Als je ze gewoon "vergeet" in de kast, kan je er inderdaad beter een ander bruidje plezier mee doen. En vraag dan een foto van de dag... Heb je nog een extra emotionele waarde aan de jurk verbonden...

Groetjes,
Sarah

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info