Nu Online
Momenteel zijn er 496 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijkskaars: mag alles?

30-7-2010 10:47:07
Ik heb eigenlijk al een eindje mijn huwelijkskaars, maar nu begin ik te twijfelen of zo'n kaars wel MAG als huwelijkskaars. Zijn er daar voorschriften voor?

Ik weet dat als ik een klassieke huwelijkskaars zal kopen, hij direct in een kast zal verdwijnen en nooit meer uitgehaald zal worden en dat vind ik dan ook spijtig. Dus heb ik een kaars gekozen die perfect in ons thema past, maar nogal opzichtig is :D

Het is een hele dikke kaars van zo'n 15cm hoog, maar rondom de kaars zitten duizenden kleine diamantjes, hij is echt prachtig (en was niet goedkoop) en aangezien de rode lijn door ons trouw een beetje kristal/diamant is, is hij dus echt volgens het thema.

Maar zou een pastoor zo'n kaars wel goedkeuren? Ik heb nog nooit gehoord dat je die moest laten controleren of goedkeuren, maar kan hij een kaars afkeuren omdat hij niet sober genoeg is?

Dorothea
10-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 760

Irina
14-8-2010
 Meld misbruik30-7-2010 10:51:55

Maak je daar geen zorgen over. Wij hebben ook geen klassieke huwelijkskaars gekozen en de pastoor heeft daar niets van gevraagd om ze te zien etc.

Een vriendin van mij had twee puzzelstukken die in elkaar pasten en dat mocht ook.

De onze is ook tamelijk groot. Het enige wat meneer pastoor zei over dat onderwerp was: "als jullie een kaars willen, moet je die wel zelf kiezen".

Ik ben er zeker van dat jullie een hele mooie kaars hebben als ik de omschrijving lees! Geef ze een mooi plaatsje in huis. Dat krijgt die van ons ook! (want anders zou ze ook in de schuif misschien belanden als ze te klassiek was ;-) )

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik30-7-2010 11:08:15

ola, waar heb je die gevonden? :-)

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik30-7-2010 11:18:44

In Lugano in Zwitserland :D

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik30-7-2010 11:36:10

Hallo,

Voor de huwelijkskaars maakt het niet uit hoor. Zolang het maar een kaars is. En idd als de klassieke toch maar in de kast belandt kan je beter iets moois kiezen. Wij hebben ervoor gekozen om het zonder huwelijkskaars te doen. Gewoon omdat deze bij ons sowieso in de kast zou belanden . Dus als wij het zonder mogen zal de vorm wel niet uitmaken!

Groetjes
Annelies

joke
1-8-2009
 Meld misbruik30-7-2010 12:25:25

hey,

onze pastoor gaf wel aan in het gesprek dat hij een klassieke huwelijkskaars verwachtte... Als hij er iets over zegt, zou ik wel eens polsen, anders gewoon zo laten.
grtj!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-7-2010 12:54:22

Daar zijn niet echt 'voorschriften' voor. Heb al vanalles gezien: klassieke, 2 kaarsen (die van Bond Zonder Naam waar op de ene kaars Wij en op de andere Samen staat), een olielamp,...

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik30-7-2010 13:48:05

Hey , onze pastoor gaf als winkel tips : Expo , Casa , maison du monde ...
Dus ik kan mij eigenlijk niet inbeelden dat hij dan een klassieke kaars bedoeld :)
ik ben van plan om eens in Maison du Monde te gaan kijken , daar hebben ze meestal leuke en mooie dingen . En aangezien we daar onze ideeën opdoen voor ons interieur , zal het er zeker inpassen .

stefanie
14-8-2010
 Meld misbruik30-7-2010 16:30:21

Hallo,

Wij hebben gekozen voor een stenen beeld van een 2 engeltjes die een kusje geven en voor hen staat dan een windlicht waar zand in zit en een theelichtje.

Wij wilden iets dat we nadien elke avond kunnen doen branden zonder dat ze kapot gaat.

isabel
23-10-2010
 Meld misbruik30-7-2010 21:22:49

Wij hebben gekozen voor een puzzelstuk omdat dat ook ons thema was en komt uit een religiewinkel daar hebben ze ook verschillende soorten,niet enkel de klassieke.
Dus als ze ze daar verkopen.

Ann
11-9-2010
 Meld misbruik31-7-2010 10:31:28

Hallo, wij hebben een olielamp gekozen, waar onze namen en huwelijksdatum op komen te staan. Tot op heden hebben we deze nog niet afgewerkt gezien, is dus nog spannend :) Volgens mij kan eenieder kiezen wat hij er mee doet... sommigen kijken ook voor een huwelijkskruisje... wij dus niet.... groetjes, Ann

Julie
9-7-2011
 Meld misbruik3-8-2010 19:50:40

@ Stefanie: waar heb je dat gekocht? Lijkt me wel leuk 2 engeltjes met een kaarsje

Groetjes

XXX

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...