Nu Online
Momenteel zijn er 308 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dafalgan bruistablet als grapje?

2-8-2010 21:07:17
Hoi,

Toen mijn vriend en ik onlangs aan het brainstormen waren, kwamen we op het idee om bij iedereen een dafalgan naast het wijnglas te leggen bij wijze van grapje. Met een knipoog dat het misschien wel een zwaar feestje zal worden. Wij vonden dit grappig, maar toch twijfel ik of we niemand zouden bruskeren.

Wat vinden jullie hier van? Hoe zouden jullie reageren moest je dit meemaken?
We zijn ook nog op zoek naar een originele manier om de mensen een tafel toe te wijzen. Maar landen waar we al geweest zijn, zijn redelijk beperkt, hobby's ook...

Groetjes,

julie
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1658

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik2-8-2010 21:43:43

Ik persoonlijk zou het wel leuk en grappig vinden ze :) Zou er absoluut zeker n vast mee kunnen lachen :) echt leuk gevonden

Groetjes

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik2-8-2010 21:55:28

Zou je zoiets naast iedereen hun glas leggen of hoe zie je dat voor ogen?

Er zijn mensen die dat als grappig zullen ervaren, maar sommige zullen zich volgens mij wel geaffronteerd voelen ook. En tenslotte kosten die dingen ook wel wat.. een trouw kost op zich al genoeg vind ik persoonlijk.

Thema's kunnen gaan over liefde, hobby's, iets dat met werk te maken heeft, met de plaats of manier waarop jullie elkaar hebben leren kennen,...

Groetjes

sylvie
14-8-2010
 Meld misbruik2-8-2010 22:48:13

vind het eigenlijk wel tof maar heb je niet de kans dat een iemand met alles gaat lopen ? Als thema krijgen onze mensen een cinematicket en als ze naar het tafel moeten word dan die muziek gespeelt zoals la vita et bella ,pink panter, james bond,.......

liesbeth
21-8-2010
 Meld misbruik3-8-2010 8:34:53

Ik vind het ook een tof, grappig idee!
Waarschijnlijk zal niet iedereen het meteen snappen... "wat is dat? waarvoor dient dat? moeten we daar iets mee doen? een dafalgan?..." maar dat kan voor jullie misschien ook wat grappige momenten opleveren
Ik heb geen idee hoeveel een doosje bruistabletten kost, maar als je aan 100 personen komt bij je feest heb je inderdaad wel veel doosjes dafalgan nodig... misschien eerst even horen bij de apotheek hoeveel dat zou kosten? en mag een apotheker zoveel doosjes verkopen aan één persoon? (aangezien het toch een (licht) pijnstillend middel is)
Ik denk niet dat je iemand zal bruskeren als je iedereen er eentje geeft. Als je alleen je nonkel/tante die altijd dronken is op feestjes een dafalgan vraag je om problemen
Als jullie het leuk vinden, gewoon doen!

ps en vooral niet luisteren naar (schoon)ouders want die zijn meestal niet te vinden voor zo'n dingen - of anders gezegd, die van mij zouden dat toch maar niets vinden -

Irina
14-8-2010
 Meld misbruik3-8-2010 8:48:15

Ik zou het als gast ook niet direct begrijpen ...

In een andere reactie staat het ook al: een trouw op zich alleen kost al veel geld en om dan 'medicatie' naast iedereen zijn glas te leggen, gaat misschien echt wel een zotte kost worden.

Ik persoonlijk zou het niet doen, maar dat is mijn mening natuurlijk.

Groetjes

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik3-8-2010 9:26:41

Hey

Ik zou het wel grappig vinden en als je dat bij iedereen aan tafel legt, mag er normaal gezien niemand geaffronteerd moeten zijn of zich aangesproken voelen.
Ze gaan dat ook wel niet pikken denk ik, je mag toch pas in de zaal tijdens de afroeping en dan zou het nogal opvallen als iemand ineens aan elk bord die gaat ophalen he.
Ik ben gisteren nog een doos dafalgans gaan halen (omdak geopereerd ben) en die doos van 1g kostte me 11euro. Geen idee hoeveel er daar inzitten maar toch zeker 40 ofzo en mss dat het goedkoper is als je die van 1/2gr neemt. Ik denk als je dan voor 100 mensen moet voorzien dat je dan echt niet veel geld hebt opgedaan se, toch niet in vergelijking met de andere dure zaken van een trouwfeest.
Zeker doen, en wie er niet mee kan lachen, jouw probleem niet he ;) die voer je dan maar zat en dan zullen ze wel weten waarom dat daar ligt :p

Groetjes,
Laura

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik3-8-2010 9:36:52

Ik denk dat het ongeveer 4euro is voor een pakje van 33 dafalgans!

Ik persoonlijk zou het superleuk vinden moest dat naast mij glas liggen!
Maar denk er goed over na, heb je veel jonge mensen, dan gaan die ermee kunnen lachen, heb je meer oudere, dan denk ik dat ze er minder mee gaan kunnen lachen en zou ik het niet doen!

Maar zoals hier gezegd is, niet iedereen zal het verstaan, misschien kan je er een papiertje aanhangen met een "spreuk" die zegt 'teveel gedronken? het bruidpaar zorgt ervoor dat je morgen geen last zal hebben van hoofdpijn' (ofzoiets)

Laat weten of jullie het doen of niet en hoe de mensen hebben gereageerd :)!

Astrid
11-9-2010
 Meld misbruik3-8-2010 11:11:03

Het idee op zich is leuk... Maar let op als je eventueel kinderen aan de tafels hebt zitten... Ik weet niet of het bij jullie van toepassing is... Maar kinderen zijn nieuwsgierig en stoppen (hoe jong of hoe oud ook) vanalles in hun mond. Al is het maar om te stoefen bij de ouderen...

Maar anders wel plezant...

Groeten,
astridenbart110910.bruiloftsite.nl

Heleen
10-7-2010
 Meld misbruik3-8-2010 13:09:56

wij wilden ze bij de uitgang in een grote schaal leggen met een briefje erbij en flesjes water

uiteindelijk niet gedaan want helemaal vergeten (hihi) je moet ook aan zoveel denken!!!

Jessica
26-8-2011
 Meld misbruik3-8-2010 15:23:29

Het is wel een tof idee en het zal bij sommige wel even duren voor ze het snappen!
Misschien eens in Nederland gaan kijken? Bij Etos hebben ze tegenwoordig ook medicatie. Daar zijn ze toch wat goedkoper.

Charlotte
9-7-2011
 Meld misbruik3-8-2010 17:22:28

Hey,

ik ben onlangs naar trouwfeest geweest waar je dat als bedanking kreeg (op het einde). Bij de bruistablet zat tevens een alternatieve uitleg hoe je het kon gebruiken .Op die manier kan je er echt iets leuk van maken.

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik3-8-2010 19:16:56

wij hebben een soort eerste hulp bij huwelijk kit gemaakt voor de mensen in de suite. Daarin zit een flesje water, dafalgan, pleisters, verfrissende muntjes, zakdoekjes en een verfrissingsdoekje. Ik vind dat nogal een ludieke manier om onze dag in te zetten.

Cindy
14-8-2010
 Meld misbruik3-8-2010 19:43:45

Ik zou het persoonlijk niet doen.
Je weet nooit wat mensen gaan doen als ze wat gedronken hebben.
En dafalgan blijft medicatie.
Stel je eens voor dat een grappenmaker enkele dafalgans uit de verpakking haalt en aan iemand vraagt of die een muntje moet hebben.

Leen
18-3-2011
 Meld misbruik3-8-2010 22:42:48

Hoi hoi,

Vorig jaar is mijn broerke getrouwd en zij hadden voor de mannen een
klein melkflesje voorzien ( zo eentje met zo een stopje zoals vroeger) gevuld
met water en met daarop de tekst: 's'Avonds de man, s'morgens de dafalgan'
Iedereen kon er heel goed om lachen, dus het is zeker en vast een geslaagd
en tof idee.
Hopelijk ben je hiermee een beetje geholpen.

Groetjes
Leen

Thomas
9-4-2011
 Meld misbruik4-8-2010 9:36:08

Ik vind het super! :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...