TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Dorothea
10-9-2010
|
3-8-2010 13:42:27
Niets aantrekken van wat andere mensen zeggen, 't is jullie leven en jullie huis en 20 minuten is toch helemaal zo ver niet? Wij hebben in februari ons huis gekocht en wij gaan er de dag na ons huwelijk in :) 't zal ook de eerste keer zijn dat we echt samenwonen (hebben wel 3 jaar samen op kot gezeten), dus hier komt ook alles in ene keer, met dat verschil dat er nog suuuuuuuuperveel in ons huis moet gebeuren tegen dan en dat is toch wel serieus stressen :)
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
3-8-2010 13:52:43
Helemaal niets van aantrekken!
Wij wonen nu 45min van het ouderlijk huis en vinden het beter zo.
Wij gaan bijna elk weekend op bezoek!
Wij zijn daar blij mee, want we zien bij de broer van mijn verloofde dat zijn schoonouders er elke dag zijn.... argh, ik zou er niet mee kunnen omgaan!
Wij zijn ook op zoek naar een huisje. We zouden eigenlijk zo vlug mogelijk een huisje willen vinden en nog voor de trouw verhuizen. De feestzaal zal dan ietsje verder zijn, maar dan kunnen we een nachtje op hotel :)!
succes!
|
|
Femke
26-2-2011
|
3-8-2010 14:45:47
20min is ook niet zo ver en eigenlijk heb ik die afstand fysiek en psychologisch (zeker tav mijn ouders) een beetje nodig. voorbereidingen voor huwelijk liepen/lopen immers niet over een leien dakje. Te veel om hierover uit te wijden en je weet nooit dat iemand hier komt snuffelen... maar leuk is anders als het niet de schoonouders zijn, maar de ouders die moeilijk doen....
|
|
Jolien
6-8-2011
|
3-8-2010 15:17:39
Wij zijn op 45min en 1u rijden van onze ouders gaan wonen. Dat is toch wel wat verder dan 20 minuten he :) Je moet zo'n beslissingen zelf nemen en ja, daar komt dan wel al eens reactie op of een opmerking, maar dat is vanuit het feit dat ze jullie eigenlijk graag dicht bij hen willen. Dus positief bekijken ;)
|
|
Claudia
12-8-2011
|
3-8-2010 17:50:53
Hey,
Echt helemaal niets van aantrekken! Ik ben afkomstig van Essen en mijn vriend van Itegem, wij hebben nu ook juist een huis gekocht in Hulshout dat dus vlakbij het geboortedorp van mijn vriend ligt. Het is een uurtje verwijderd van mijn ouders, maar ik vind het niet erg. Ik heb op voorhand wel tegen mijn vriend gezegd dat ik minstens 1 keer in de twee weken naar huis wil. Wij krijgen de sleutel in oktober, maar er moeten veel verbouwingswerken aan gebeuren dus wij hopen er ook rond de trouw in te kunnen. Spannend hé!
|
|
shanna
28-8-2010
|
3-8-2010 21:05:21
Jullie verhaal lijkt sprekend op mijn... wij hebben ook iets gekocht en zouden voor onze trouw moeten verhuizen, wij gaan dit ook nu de trouw doen...wij gaan nu wel al beginnen met schilderen enzo....ik moet zeggen dat het wel heel drukke maanden zijn!!! Maar het gaat super zijn als het achter da rug is!!! Dan zitten we gezellig op onze plaats!! Veel succes met alles!
|
|
Carmen
20-10-2010
|
3-8-2010 22:06:36
Hey,
Wij zijn vanuit antwerpen - hoboken vertrokken naar de kempen - herselt. Een groot verschil, maar nog geen seconde spijt van onze stap. +/- 40 minuten rijden.
We gaan ook zoveel we kunnen op bezoek enz, maar ja het gaat niet altijd hé!
Ons feest doen we wel in hoboken, maar dat is omdat we de zaal gratis hebben (vrienden van mijn ouders) We blijven slapen bij mijn schoonouders, maar onze effectieve huwelijksnacht is woensdag (20-10-2010) en zaterdag het feest. en woensdag slapen we bij ons
:-)
Wij zijn aan het verbouwen en dat maakt het wel drukjes, maar ja ik heb da wel graag!
groetjes
|
|
Tinneke
9-7-2011
|
4-8-2010 8:07:29
Doet wel deugd om te lezen dat we niet de enigen zijn met een drukke agenda tegenwoordig. Zijn bezig met verbouwingen die maar blijven aanslepen, vriend draait al een paar weken dagen van 11uur op het werk (KMO, je weet wel... ;-s), op het werk is mijn collega paar maanden met zwangerschapsverlof dus draaien volle toeren en ik begin een opleiding in oktober... Je leeft maar 1 keer en ik wil er alles uithalen dat ik er maar kan uithalen, maar denk dat we het nu wat zwaar genomen hebben. En dan hebben we nog geen kinderen! Maar mijn eitjes beginnen ook al wat te dansen ;-) Zou me veel liever full time met de trouw bezighouden, maar vind de tijd effe niet meer ;-( Hoe doen jullie dat toch?
|
|
Sarah
28-8-2010
|
4-8-2010 8:24:19
Wij zijn in juni verhuisd (en de trouw is eind deze maand), dus tussen verhuis en trouw hebben we wel enkele maanden, ware het niet dat, hoewel we hier dus al wonen (eigenlijk is kamperen een beter woord ^_^), de verbouwingen in volle gang zijn nog. We hebben zelfs geen keuken! Soms valt het me wel zwaar om van tussen het stof heel de trouw te regelen, maar ach, het resultaat zal er achteraf wel naar zijn, daar probeer ik me wat aan op te trekken :) Blijkbaar zijn er veel druk bezette bruidjes als ik dat zo lees hier :)
|
|
Jessica
5-11-2010
|
11-8-2010 2:43:08
Wij hebben ook juist een huis gekocht...het is nog in aanbouw en ligt maar een kleine kilometer van waar we nu wonen. Ons eigen stekje waar we al twee jaar naar zijn aan het zoeken. We kopen het wel ruwbouw-winddicht en kunnen er waarschijnlijk volgend jaar mei-juni pas in...maar ik ben zo superblij! Maar nu zijn er gewoon al twee zaken waar ik over lig te stressen...de bouw en de trouw! Wel allemaal leuke dingen, maar ik zit maar de hele tijd met euro's in mijn hoofd...veel kosten!!!! Amai! Maar goed dat ik voortdurend voorbij ons huisje rijd...dan weet ik dadelijk weer waarvoor we aan het werken zijn! En je ziet hoe snel de bouw voorruit gaat en dat is gewoonweg fantastisch!
Maar in jou geval...wat is nu 20 minuten? Ik woon nu een uur van mijn ouders. Als kind ben ik verhuisd, dus mijn wortels lagen toch niet waar mijn ouders nu wonen. Nu woon ik 5 straten van mijn schoonouders af en ik voel me hier prima, heb hier mijn werk...en nu ook een eigen huisje. Jij woont toch waar jij wil! Zolang jij het naar je zint hebt, dat is het belangrijkste! En trouwens...dat uurtje rijden naar mijn ouders houd me ook niet tegen om even op en af te rijden om ze te zien! Ouderliefde ;-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|