TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sharon
20-8-2011
|
6-8-2010 11:50:59
Beste Lynn,
Bij ons is het nog niet zo ver, we zijn ook nog niet zo lang verloofd :). Maar ik heb nog nooit gehoord dat de voorbereidingen vlekkeloos verlopen... Bij alle vriendinnen zijn er familieperikelen geweest. Nu meestal draaien ze wel bij...
Nu wat je ma zegt over afvallen vind ik inderdaad niet zo mooi. Maar dat ze zich gaan bemoeien met de organisatie, dat is denk ik normaal. Mama's willen ook het beste voor hun dochter/zoon, maar de manier waarop ze dat aanbrengen is niet altijd zo geslaagd :)!
Ik begrijp dat je je vernederd voelt doordat ze het zo in grote groep zei. Misschien kan je het er met haar eens rustig over hebben, dat je dat gekwetst heeft en dat je dat niet op prijs stelt...
Groetjes
Sharon
|
|
Angélique
11-9-2010
|
6-8-2010 12:22:53
Hallo lynn,
Ik trouw al binnen een kleine vijf weken, en ik versta je maar al te goed! vooral niet op je kap laten zitten. Mijn familie en die van mijn aanstaande vinden de schone schijn ook zo belangrijk, al van in het begin dat we vertelden dat we trouwden was het van: en je moet die en die en die uitnodigen, terwijl we daar helemaal geen zin in hadden. Nu, bij ons is het makkelijker, want we moeten alles tot op de laatste cent zelf betalen, dus heeft niemand iets te zeggen.... Als je moeder natuurlijk betaalt, heb je al wat minder vrijheid, helaas, als je geen ruzie wil hebben.... Maar je moet benadrukken dat het jouw mooiste dag moet zijn, niet die van hun :-). En ach, wacht tot je moeder je in een mooie jurk of ensemble zal zien, ze zal niet meer zagen dat je te dik bent.... Ik heb ook nog een zwangerschapsbuikje die ik maar niet weg krijg, maar je ziet er niets meer van in het ensemble dat ik gekozen heb (rok en top bij Linea Raffaeli). Dus helemaal niets van proberen aantrekken, alles komt uiteindelijk goed :-). Groetjes
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
6-8-2010 12:39:40
Hey Lynn!
Ik weet hoe je je voelt!
Ik heb nooit zo een goede band gehad met mijn moeder, maar sinds ik niet meer thuiswoon, gaat het beter en beter. Nu, we struikelen wel altijd over 1 punt, elke keer ik haar zie zegt ze: "je moet toch afvallen, hoor"
Ja het is waar, sinds ik samenwoon met mijn verloofde ben ik 10kilo bijgekomen, maar ik ben nog altijd niet dik. (bmi: 24,5 = juist gepast!)
De laatste keer we naar huis zijn gegaan, was mijn meter daar. Zij is ultramager en is vorig jaar hertrouwd. Ze had haar trouwkleed mee en de eerste opmerking toen ze me zag was: "oei, ja gaat wel moeten vermageren als je erin wil kunnen"
Ik vind het verschrikkelijk wanneer ze dat zeggen en ik voel me er altijd enorm slecht bij als ik terug naar huis rij. Ik weet dus hoe je je voelt. Mijn verloofde pept mij dan altijd op, hij weet altijd wat zeggen als ik me down voel :)!
Als je je goed in je vel voelt zoals je bent, dan moet je gewoon jezelf blijven. Vertel je moeder dat ze geen recht heeft om dat te zeggen, dat ze je kwetst wanneer ze dat zegt.
Ik heb dit ook gedaan en het heeft een maandje opgehouden... onlangs begon het weer, als het morgen weer zo is, dan zeg ik het haar nog eens!
|
|
sonja
|
6-8-2010 12:57:38
In velen hun ogen bèn je ook wel nog jong hoor, wat niet wil zeggen dat je geen huwelijk kan organiseren.
Vermits het nog lang is zou je mama je zeker een beetje slanker willen zien maar die beslissing ligt toch alleen bij jou.
Krop je gevoelens niet op want als het allemaal vlak voor je feest ontploft is je dag verpest.
Open kaart spelen lijkt me verstandig : ze vernedert je en kwetst je en misschien is dat helemaal niet de bedoeling en wil ze gewoon dat haar meisje er prachtig uit ziet.
Ik geef haar het voordeel van de twijfel .
Succes!
|
|
An
27-8-2010
|
6-8-2010 13:14:05
Hello,
Je bent hoe je bent ! Ik ben al wat ouder en kan (misschien daardoor) mijn gewicht (meestal toch) wel goed aanvaarden hoor. Ook ik heb geen maatje 38 en ben best wat molliger, maar ik vind dat eigenlijk wel mooi.
Ik ben vroeger altijd superslank geweest, maar genoot toen echt niet van het leven.
Dus ... als je gelukkig bent, je zeker niet laten beïnvloeden door wat anderen zeggen !!
Nog veel succes en plezier met je voorbereidingen !
An
|
|
sophie
14-8-2010
|
6-8-2010 13:16:35
mijn ervaring: dit is nog maar een begin. hoe dichter de trouwdatum komt, hoe ambetantiger de mensen rondom u worden. het is alsof zij meer stress hebben dan het trouwkoppel zelf. ik heb ook al dikwijls gezegd dat we beter in het geniep waren getrouwd, maar uiteindelijk wil je dat niet.
gewoon op je strepen blijven staan. jij trouwt, jij kiest. zij zijn al getrouwd en hebben al gekozen. nu is het uw beurt.
|
|
Sarah
1-10-2010
|
6-8-2010 22:24:08
Hoi Lynn,
Ik denk net als alle anderen herkennen we onzelf wel in jouw verhaal. Die verdomde familie toch. Er zijn blijkbaar 2 momenten waarbij de ware IK-jes naar boven komen en dat is bij erfenis en bij trouw. Dan wil iedereen zijn ideetje/stukjes van zichzelf in je trouw leggen.
Ik heb geen opmerkingen over mijn gewicht, maar ik heb voor mezelf voorgenomen om wat te gaan fitnessen bij infraligne. Dit is vrouwvriendelijk en kleinschalig.Een aanrader!
Wij hadden vooral lastig met een conservatieve schoonvader en die zo graag betrokken wou worden bij de voorbereidingen. We hadden op voorhand duidelijk gezegd dat we alles zouden betalen in de hoop dat ze zich niet ginngen moeien. Maar helaas pindakaas!
Ze doen het toch en dringen zich iets aan het koppel op. Belangrijk is ook je partner. Bespreek goed vooraf alles af vooraleer je met iets naar buiten komt. En ik heb ook gemerkt dat het goed is om echt goede duidelijke afspraken te maken met de familie. Wat jij wil of wat kan (begrenzen).
En ik denk idd dat het ook goed is om dat voorval met je moeder te bespreken zodat ze weet dat het jouw gekwetst heeft.
En als er nog dingen voorkomen, veel klagen, uithuilen, praten met je vriendin/getuige.
Veel succes nog!!
S
|
|
Geert
2-10-2010
|
7-8-2010 8:06:43
Even ivm je mama, Mijn mama praat ook altijd zo tegen mijn zus, maar ze bedoeld het niet zo verkeerd als dat het overkomt. Bij haar is het vooral omdat heel veel andere mensen niks zeggen tegen mijn zus erover, maar bij mijn mama komen klagen over men zus die te dik is, of te veel is aangekomen het laatste jaar. Dus mijn mama zegt dat gewoon te cru tegen haar, omdat zij het zo erg vinden om altijd die dingen te horen over haar dochter. En omdat ze ziet dat men zus zich er ook niet goed mee voelt, vooral qua kledij.
En dit alles weet ik wel, maar men zus niet, dus zij bekijkt het ook allemaal alsof men ma haar niet moet hebben omdat ze dikker is. Bij mij begint ze nu ook, dus ik probeer er wel op te letten.
Dus je mag het niet altijd te slecht bekijken, ouders maken ook al eens fouten, maar menen het daarom niet altijd slecht. Groetjes Tanja PS veel succes met de vorbereidingen
|
|
Evelien
23-10-2010
|
9-8-2010 10:49:11
Hey Lynn,
De commentaren die jij nu krijgt kreeg ik 1.5 jaar geleden!
Mijn toekomstige had me ten huwelijk gevraagd op de doop van ons zoontje en een week later begon mijn moeder al te zagen.
Amai als ge zo gaat trouwen gade een tent nodig hebben om aan te doen en van die dingen! Nu moet je weten dat ik een zware bevalling heb gehad en de eerste 6 maand niet heb kunnen sporten om mijn buikje weg te krijgen.
Op het einde van m'n zwangerschap had ik (niet schrikken) maat 50!
Vorig jaar zijn we dan ook al op zoektocht geweest voor een trouwkleed, dit heb ik gevonden Toen ik het aanhad zat het wel al mooi maar toch had ik zo iets van ik wil nog wel wa kilo's kwijt.
Toen heb ik een deal gesloten met de verkoopster minstens 10 kilo eraf tegen volgend jaar of geen kleed!
Nu vorige week moest ik voor m'n eerste pas gaan en de verkoopster stond versteld ik was geen 10 kilo kwijt maar 20! dus ik zit nu in maat 46 en tegen 15 oktober wil ik nog eens 10 kilo kwijt dus je ziet het is mogenlijk he!
Ik draag wel altijd losse T-Shirts zodat m'n familie niet ziet dat ik al zoveel kilo's kwijt ben,
nu kreeg ik wel al de opmerking dat ik moet beginnen opletten met vermageren omdat je het in mijn gezicht begint te zien dus ja. :-/
Ikzelf ben ook nooit mager geweest maar wel sportief gebouwd (heb brede schouders en voetballerskuiten zoals ze zeggen) dus dat zal ook nooit anders worden he! Maar ik leer ermee leven!
Véél succes met de voorbereidingen en laat je niet doen he!
PS: Ons feest gaat ook door opt Meersdael! nog 74 dagen te gaan se!
Groetjes Evelien
|
|
Lynn
21-9-2012
|
9-8-2010 11:34:28
Amai Evelien 20 kg afvallen, hoe doe je dat toch! Echt nen dikke proficiat dat je dat zo kan! Ondertussen zijn we toch helemaal gevallen voor 't meersdael, gaan binnenkort een 2de keer kijken en wat verdere zaken bespreken zoals bv de decoratiemogelijkheden van de zaal en blablabla :) tis nog lang wachten, maar het begint nu wel al vorm te krijgen :) Dikke kussen en have fun!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|