Nu Online
Momenteel zijn er 367 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opmerking bij (geld)cadeaus op het huwelijk

9-8-2010 12:16:19
Hoi hoi,

zelf ben ik al meer dan 2 jaar getrouwd maar af en toe kom ik nog eens piepen. Nu ben ik toch wel een beetje geschrokken van een aantal topics over 'hoeveel geef je als cadeau' ed.

Als ik naar een trouwfeest ga heb ik nog nooit gedacht: ah, is dat in een mooie zaal? En hoeveel zou het voor hun kosten en dan meer geven. Wij geven wat er op dat moment mogelijk is & aangepast aan hoe goed we die mensen kennen.

Bij onze trouw was het ook zo hoor, wij hebben van de meeste voor het feest voor de hele dag tussen de 75 en 100 euro gekregen (per koppel), met 1 enkele uitschieter naar 150, en enkele uitschieters naar 25. 80 euro is toch al veel geld! Ok, wij betaalden inderdaad meer dan dat voor hun eten & drank ed (de prijs per persoon was bij ons ongeveer 90 euro all in) maar daarom moeten zij toch niet zoveel geven? Je geeft toch een feest omdat je graag wil dat iedereen er bij is op je mooiste dag? Dat iedereen kan delen in de liefde?

Ik wil hier niemand tegen de schenen schoppen, maar wou dit maar even meegeven. Ik kan mij echt niet voorstellen dat de meerderheid de redenering volgt van hoeveel het zou kosten en dan wat meer geven. Bij onze trouw hebben we gewoon geredeneerd: dit is ons budget (alles zelf betaald buiten mijn kleed) en daar geven we een feest voor. Alle cadeaus zijn natuurlijk meegenomen, maar het geld dat we hebben gekregen hebben we dan ook echt gebruikt om dingen mee te kopen (een mooi servies, een nieuwe set tuinmeubelen,...) zodat als er nu iemand op bezoek komt we ook regelmatig kunnen zeggen: dit hebben we gekocht met ons trouwgeld, ge ziet dat uw cadeau goed besteed is :) Of ge gebruikt dit geld om de huwelijksreis mee te betalen (en de rest kan je dan nog gewoon op je rekening zetten om een deel van het feest mee te betalen), maar ik denk dat je dan ook minder rekent dat de bedragen tegen elkaar uitkomen.

Alleszins, ieder regelt het zoals ie wil natuurlijk, maar ik dacht toch maar even aan te geven dat de hoge bedragen die hier precies worden weergegeven toch niet echt gangbaar zijn in mijn ervaring, maar misschien is dit streekgebonden ofzo. (De vrienden die ik heb die ondertussen getrouwd zijn hebben toch ook gemiddeld een 80 euro per koppel gekregen).

Ofwel is er op 2 jaar veel veranderd, maar de inflatie is toch zo hoog ni ze ;)

Nog veel succes allemaal met de voorbereidingen & verlies vooral het belangrijkste niet uit het oog: genieten van deze verlovingstijd & dan vooral van die prachtige dag waarop je voor altijd trouw beloofd aan die speciale man/vrouw.

Heel veel groetjes!

Cathy

Cathy
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 711

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik9-8-2010 19:43:25

Langs Nederlandse kant waren der die naar avondfeest kwamen en met 9'nen 15 EUR gaven elk (receptie+avondfeest), maar evengoed 'n 2 nonkels die 300 gaven, m'n peter 500, en oma meer en ouders nog meer, maar meeste Belgen zit idd. tussen 35-50 EUR per koppel.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik10-8-2010 19:59:20

P.s.: ben het helemaal eens met jouw stelling hoor, je geeft niet daarvoor een feest. Maar dat neemt toch niet weg dat je achteraf reuze-benieuwd bent? Bij mij was dat wel... alles wordt gespaard en gaat naar het kopen van 'n huisje, als dat niet iets is wat je hen kan laten zien. :)

Eerlijkheidshalve heb ik mezelf er wel op betrapt dat ik beetje beledigd voelde van sommige bedragen, maar da's denk ik omdat ikzelf nooit zoiets eens zou durven geven. Achteraf wel spijt van die gedachte, maar ja, schoot er in en ben nu eenmaal 'n erg gevoelsmens... dat was ook gebaseerd op wat wij geven, en er zijn nu eenmaal minimumbedragen bij ons.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...