Nu Online
Momenteel zijn er 488 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opmerking bij (geld)cadeaus op het huwelijk

9-8-2010 12:16:23
Hoi hoi,

zelf ben ik al meer dan 2 jaar getrouwd maar af en toe kom ik nog eens piepen. Nu ben ik toch wel een beetje geschrokken van een aantal topics over 'hoeveel geef je als cadeau' ed.

Als ik naar een trouwfeest ga heb ik nog nooit gedacht: ah, is dat in een mooie zaal? En hoeveel zou het voor hun kosten en dan meer geven. Wij geven wat er op dat moment mogelijk is & aangepast aan hoe goed we die mensen kennen.

Bij onze trouw was het ook zo hoor, wij hebben van de meeste voor het feest voor de hele dag tussen de 75 en 100 euro gekregen (per koppel), met 1 enkele uitschieter naar 150, en enkele uitschieters naar 25. 80 euro is toch al veel geld! Ok, wij betaalden inderdaad meer dan dat voor hun eten & drank ed (de prijs per persoon was bij ons ongeveer 90 euro all in) maar daarom moeten zij toch niet zoveel geven? Je geeft toch een feest omdat je graag wil dat iedereen er bij is op je mooiste dag? Dat iedereen kan delen in de liefde?

Ik wil hier niemand tegen de schenen schoppen, maar wou dit maar even meegeven. Ik kan mij echt niet voorstellen dat de meerderheid de redenering volgt van hoeveel het zou kosten en dan wat meer geven. Bij onze trouw hebben we gewoon geredeneerd: dit is ons budget (alles zelf betaald buiten mijn kleed) en daar geven we een feest voor. Alle cadeaus zijn natuurlijk meegenomen, maar het geld dat we hebben gekregen hebben we dan ook echt gebruikt om dingen mee te kopen (een mooi servies, een nieuwe set tuinmeubelen,...) zodat als er nu iemand op bezoek komt we ook regelmatig kunnen zeggen: dit hebben we gekocht met ons trouwgeld, ge ziet dat uw cadeau goed besteed is :) Of ge gebruikt dit geld om de huwelijksreis mee te betalen (en de rest kan je dan nog gewoon op je rekening zetten om een deel van het feest mee te betalen), maar ik denk dat je dan ook minder rekent dat de bedragen tegen elkaar uitkomen.

Alleszins, ieder regelt het zoals ie wil natuurlijk, maar ik dacht toch maar even aan te geven dat de hoge bedragen die hier precies worden weergegeven toch niet echt gangbaar zijn in mijn ervaring, maar misschien is dit streekgebonden ofzo. (De vrienden die ik heb die ondertussen getrouwd zijn hebben toch ook gemiddeld een 80 euro per koppel gekregen).

Ofwel is er op 2 jaar veel veranderd, maar de inflatie is toch zo hoog ni ze ;)

Nog veel succes allemaal met de voorbereidingen & verlies vooral het belangrijkste niet uit het oog: genieten van deze verlovingstijd & dan vooral van die prachtige dag waarop je voor altijd trouw beloofd aan die speciale man/vrouw.

Heel veel groetjes!

Cathy

Cathy
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1314

Daan
27-8-2010
 Meld misbruik9-8-2010 12:32:08

Als je uitgenodigd bent op een groot feest, dan ga je toch automatisch nadenken hoeveel je gaat geven?
Dat dit dan gekoppeld is aan je eigen mogelijkheden en het feit in hoeverre je de mensen zelf kent, dat is natuurlijk logisch.
Maar je moet toch ergens een standaard bedrag kunnen vastleggen?
Dat is dan mijn mening.
Als je hoort dat er hier mensen zijn die enveloppen met €25 in krijgen, nota bene van familieleden of goede vrienden, dan frons ik toch eens m'n wenkbrauwen...

Soit, iedereen heeft daar natuurlijk z'n eigen mening over.
Ik kan alleen maar zeggen wat ik (zou) doe(n).
Mijn eigen verwachtingen voor binnen 3 weken liggen natuurlijk zelf ook niet zo hoog.
De mensen geven wat ze willen en alles wat we krijgen is een surplus.
En daarmee is de kous af :-)

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik9-8-2010 12:46:44

Hey Daan,

ik bedoelde ook niet dat ik iets tegen de vraag had wat je voor een trouw moest geven hoor - khad het misschien nogal ongelukkig uitgedrukt. Ik peinig ook elk trouwfeest mijn hersens ;-) Maar ik wou maar even meegeven dat in mijn ervaring het gemiddelde eerder 80 euro ipv 150 euro is - een bedrag dat naar mijns inziens naar voren kwam uit de reacties op de topics. 25 euro voor een hele dag is inderdaad bitter weinig, en ja, ook bij ons zijn er mensen die met lege handen aankwamen, maar ja, dat is dan maar zo.

Langs de andere kant, mensen die zelfs helemaal niet kwamen gaven toch vaak een geschenkje, wat dan weer erg leuk was!

Veel succes met jullie trouwfeest!

Daan
27-8-2010
 Meld misbruik9-8-2010 12:53:18

Dan is het goed :-)

Het is inderdaad leuk en verrassend als je toch geld krijgt van mensen die er niet bij kunnen zijn. Wij hebben ook al zo'n koppel en dat doet toch iets met een mens.

wendy
24-8-2010
 Meld misbruik9-8-2010 15:00:14

Hey Cathy ,

Ik ben het Wel eens met jou !
Je geeft idd een trouwfeest met de mensen wie je daar graag zou bij hebben , en wat ik dan opdoe aan het feest is mijn zaak en daar heb ik zelf voor gekozen. De mensen kiezen daar niet voor dat jij bv een menu van 80 euro p.p hebt gekozen, en iedereen geeft wat hij kan missen. En als ik al moet denken , van wat zou ik krijgen van die , en die...en hoop dat we een beetje kosten terug recuperen wel , dan trouw ik liever niet.
Ik trouw in eerste instantie voor mezelf , financier alles zelf en het enige dat ik wil is dat we een geweldige toffe avond gaan hebben met de mensen die ik graag heb !

Grtjs Wendy

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik9-8-2010 15:06:07

Ik ben nu anderhalve maand getrouwd, en mijn mening daarover is niet veranderd. Zelfs 80€ vind ik veel. Wij kregen gemiddeld 50€ per koppel, soms meer, soms minder.
Maar zoals Cathy zegt: je geeft geen feest voor het geld dat je ervoor krijgt. Als je geld wil hebben, moet je niet trouwen, want trouwen is nu eenmaal duur.

Wij hebben ook een mooi tuinset gekocht, we hebben een wii gekocht en zijn op reis geweest. Dingen die we anders ook hadden gedaan, alleen hadden we nu een extra centje daarvoor. Maar onze trouw hebben we helemaal zelf betaald, we hebben een budget afgesproken en ons daaraan gehouden, en hebben een prachtig feest gehad.

Wij kijken naar wat wij op dat moment over hebben, naar hoe belangrijk de mensen die trouwen voor ons zijn (goeie vrienden en familie krijgen meer dan wat verdere vrienden) en meestal ligt dat rond de 50€. Ik denk niet dat wij het zouden kunnen betalen als we bij elk koppel dat gaat trouwen zoveel geld moeten geven. Ik hoop dat ze het vooral fijn vinden dat we erbij zijn, en dat we met hen meevieren dat ze elkaar hebben gevonden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...