Terug naar overzicht
Liturgisch is dit niet verplicht, maar het breekt wel je mis even. Op bepaalde punten heb je anders een overvloed aan tekst en dan wordt het misschien wat "saai" voor de mensen die aanwezig zijn, maar ook voor jullie zelf. Onze pastoor heeft bij ons ook nog 1 plaats gegeven waar hij best een liedje vond passen omdat het anders wel héél langdradig kon worden van tekst. Zoek dan korte stukjes muziek, maar ik zou het persoonlijk toch doen hoor!
onze pastoor heeft ons ook enkele momenten gegeven waar best muziek kan gegeven worden.ik denk in totaal dat we 5 of 6 liedjes hebben ( met intrede en uittrede erbij )
Wij hebben 6 liedjes mogen kiezen: intredelied:eros ramazotti & anastacia, i belong to you tussenzang:shania twain, you're still the one ondertekening huwelijkregister:shania twain & bryan adams,from this moment on offergang:metallica,nothing else matters communie:tracy chapman,baby can i hold you slotlied:andrea bocelli,conte partiro Pastoor heeft dit ook al goedgekeurd :-):-) Nu enkel nog op cd zetten en dan gaat hij dat nog is testen in de kerk :-) xxxx
Wij hadden net zoals Katrien 6 liedjes, op net dezelfde momenten. Zoals je ziet is er dus maar 1 tussenlied, nl. na de eerste lezing. Dat zullen jullie wel overleven, denk ik dan... Niet? ;-)
Dat moet inderdaad nog net lukken. Aangezien we twee lezingen willen (en dan nog een evangelie) is een tussenlied, of een verkort stukje muziek, misschien wel een prettige afwisseling. We zouden ook een deel van de tafeldienst vervangen door een gezongen lied, liturgisch correct want tijdens de zondagsmis in onze parochie doen ze dat ook. We moeten alleen toestemming krijgen om het op CD te gebruiken en niet live (het koor zingt een andere versie, wel zelfde tekst). Waar komt het offerandelied te staan? Voor het hooggebed? Daar zit bij ons dan ook het Hosannah, gezongen, dus is misschien niet zo nodig. Ach ja, 'k zal de toekomstige maar overtuigen voor nog een liedje meer zeker?
@ Yicke: het offerandelied komt vlak na de voorbeden. Dan worden namelijk de gaven aangebracht. Pas na het offerandelied komt het offerandegebed en het hooggebed. Wij hebben toch ook enkele liedjes op echte 'luistermomenten': een vergevingslied na de schuldbelijdenissen, een tussenzang na de eerste lezing en een slotlied na de bezinning. Ik vind het juist belangrijk om heel die resem teksten te doorbreken met liederen, telkens gezongen door een andere vriendin van mij waar ik gewoon even kan luisteren en genieten! Groetjes, Tine