TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Jolien
6-8-2011
|
12-8-2010 14:32:43
Hoi Tanja, dat is geen gemakkelijke situatie. Misschien moet je toch de eerste stap zetten naar je tante. Misschien niet zozeer je verontschuldigen voor wat je gezegd hebt, maar wel hoe. Ze zal zich misschien erg beledigd voelen, zeker omdat de hele familie erbij was. Als jij goede wil toont en het initiatief neemt om erover te praten, draait ze misschien wat bij, zodat ze tenminste niet ambetant gaat doen. Hoeveel ze drinkt en hoe ze zich gedraagt op jullie feest zelf, daar heb je (jammer genoeg) niet veel over te zeggen natuurlijk. Ik zou het zelf heel erg vinden als er mensen zat zijn en ambetant doen, maar je kan hen niet gaan verbieden te drinken. Misschien kan je iemand langs haar zetten die het wat in 't oog kan houden en de zaal vragen haar glas niet te vaak bij te vullen :)
Als ze op jullie feest toch lastig doet, zou'k proberen mij bezig te houden met anderen. Uiteindelijk ben jij niet verantwoordelijk voor haar gedrag en maakt ze zichzelf 'belachelijk'.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
12-8-2010 17:40:55
Zoals Jolien al aangeeft zou ik nog even wachten en naarmate de datum nadert, ook de feestzaal subtiel inlichten. Jolien geeft aan om het glas niet te veel te laten bijvullen, maar ik zou zelfs een stapje verder durven gaan en zelfs vragen om haar buiten te zetten als ze een scène begint te maken...
Véél sterkte!
|
|
Tinneke
9-7-2011
|
12-8-2010 18:27:43
Moet die tante komen?
|
|
Geert
2-10-2010
|
12-8-2010 22:47:08
Ja, idd, denk het ook Ik kan haar niet, niet uitnodigen want dan maak ik het weer héél moeilijk voor men oma Ik ben net bij een nonk geweest om de uitnodiging te brengen en die begon daar plots over naar aanleiding van een klein familiefeest dit weekend. En hij heeft gehoord dat de tante over wie het gaat, vind dat zij absoluut niks verkeerd heeft gedaan. Nu ja, als ge al tegen de 50 moet zijn om zo te doen. Ik zet me er gewoon boven zoals men nonk net zei, ik zet al een stap om haar nog uit te nodigen en ik zal ook gewoon tegen haar doen. En het is ons feest dus inderdaad buiten als ze zich gaat misdragen, 2 waarschuwingen kan ze krijgen. We zullen zien hoe ze zich gaat gedragen, (als ze komt) op de 2 jarigenfeesten deze maand.
Wel bedankt voor het luisterend oor
Groetjes
|
|
saskia
18-7-2020
|
14-8-2010 11:29:55
Misschien beslist die bewuste tante om niet naar jullie huwelijk te komen? Ze zal wel zelf beseffen dat het een verplichte uitnodiging is en geen van harte gegeven. Zo en zo zou ik duidelijk maken aan de familie (dan komt het bij haar ook wel) dat het jullie dag is en de eerste die jullie dag wil verpesten er zonder pardon wordt uitgezet.
|
|
Sarah
1-10-2010
|
20-8-2010 21:55:22
Ik zou wel duidelijk zijn naar haar toe. Haar zeggen dat ze welkom is, maar niet haar zat gedrag en als ze denkt dat ze het niet kan laten, dat je liever hebt dat ze dan wegblijft.
Ik zou niet zeggen en jij bent dit of dat. Enkel ik-boodschap --> ik vind dat niet leuk, ik zou liever dit hebben....!!
Klinkt hard, maar bij sommige mensen moet je hard en duidelijk zijn anders gaan ze over je grenzen. En jouw beledigen is over de grens. Meid, bewaak je grens van integriteit.!!!Wie zij ook mag zijn. Ze spaart jou ook niet, ook al ben je haar nichtje. En alcohol is misschien begrijpelijk dat mensen zich anders gedragen, maar daarvoor hoef jij het niet te toleren!!
Succes
S
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|