Nu Online
Momenteel zijn er 488 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

jaloezie zus/vriendin

12-8-2010 15:32:29
Hallo allemaal,

Ik zit met iets en voel me er slecht bij dus ik wil graag jullie mening. Ik had onlangs meegedeeld aan mijn vrienden en familie dat wij waarschijnlijk in het najaar van 2011 zullen trouwen. Ik kijk hier echt al mijn hele leven naar uit. Iedereen was heel blij maar blijkbaar is het bij anderen ook gaan kriebelen want vorige week vertelde mijn beste vriendin dat ze ook in 2011 zal trouwen met haar vriend. En gisteren vertelde mijn zus dat zij en haar vriend ook in 2011 de stap willen zetten. Ik ben erg blij voor hen maar ergens vind ik het helemaal niet leuk dat al die belangrijke trouwfeesten nu bij elkaar komen en dat mijn dag niet meer zo speciaal en uniek zal zijn. Ik vind het lelijk van mezelf dat ik er zo over denk want ik ben echt blij voor hen maar ergens heb ik er een naar gevoel bij en wil ik precies mijn eigen trouw verzetten naar 2012. Ik dacht gewoon dat het allemaal zo speciaal zou zijn en dat we het samen konden voorbereiden en elkaar konden helpen maar nu gaat iedereen zo met zijn eigen trouw bezig zijn en gaat alles ineens voorbij zijn. Verder had ik al verteld over welke liedjes en kleurthema's en bloemen enzo ik mooi vind en nu vertelde mijn beste vriendin me doodleuk dat zij hetzelfde kleurthema zal nemen en dat zij onze openingsdans misschien ook zullen nemen.

Wat vinden jullie hier allemaal van? Ben ik egoïstisch? Hoe kan ik mezelf erover zetten? Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?(Pas op, begrijp me niet verkeerd, ik ben echt blij voor mijn zus en beste vriendin en wil zeker geen ruzie met hen maar het is allemaal wat te veel)

Sorry voor het gezaag maar ik wou het even kwijt.

Groetjes

Car

Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1238

Marie

Meld misbruik12-8-2010 15:44:57

Kleine tip: als zij ook gaan trouwen komen ze misschien ook op dit forum terecht, en ik denk dat ze zich wel in dit verhaal zullen herkennen.

Dat zij ook willen trouwen lijkt mij niet echt een probleem, rond een bepaalde leeftijd wordt er nu eenmaal veel getrouwd, en dan trouwen vaak verschillende vrienden. Het is enkel niet zo leuk als het echt heel dicht bij elkaar in de buurt ligt. Zelfde kleuren/muziek zou ik wel niet zo leuk vinden. Ik zou daar misschien wel iets van zeggen, tenzij die vriendin na jou trouwt: dan maakt het toch niet zo uit ,dan is haar feestje gewoon wat minder origineel :).

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik12-8-2010 15:49:50

Ik zou er ook niet blij mee zijn, maar je datum veranderen is nogal radicaal!

Elk feest zal anders zijn! Je feest zal speciaal en uniek zijn, omdat jij maar 1 keer trouwt!
De mensen die naar je trouwfeest komen, komen voor jou en niet om te vergelijken met een ander feest, daar zou ik me geen zorgen over maken!

Ik vind het wel niet fijn van je beste vriendin, dat ze hetzelfde wil als jou! Maar als het toch je beste vriendin is, kan je toch alles kwijt aan haar? dan zou ik haar toch maar vertellen dat je het niet leuk vind, dat je een uniek feest wil en dat je niet wil dat ze jouw ideeen afpakt. Ze moet er maar zelf achter zoeken, zeg haar dat je haar daarbij wel wilt helpen.

Bekijk het zo: jullie trouw heeft twee andere trouwen in gang gezet. Misschien waren ze er al over aan het nadenken, en toen jij dan aankwam met "we gaan trouwen" en vanalles over de voorbereidingen vertelde, kregen ze ook zin in een trouw.

Ik heb dat eerlijkgezegd met baby's. Mijn collega heeft twee kleine kindjes. Hij praat er de hele dag over en ik vind het superleuk, maar soms denk ik: "is het voor ons ook niet tijd om aan kindjes te beginnen", gewoon zodat ik zou kunnen meepraten!

Succes :)

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik12-8-2010 15:58:35

Ik vind het dubbel. Enerzijds denk ik dat iedereen mag trouwen wanneer hij/zij dat wil. Wij hebben een lange verloving en er zijn een boel mensen die na ons aangekondigd hebben dat ze zouden trouwen, maar wel voor ons trouwen of zelfs reeds getrouwd zijn. Ik vond dat eerst ook wat moeilijk, maar nu denk ik 'ach ja, iedereen doet dat aan zijn eigen tempo en op zijn eigen manier' Zelf vind je jouw eigen trouw natuurlijk het allerbelangrijkste en als anderen dan over hun trouw beginnen, wringt dat misschien.
Eén van mijn beste vriendinnen trouwt ook binnenkort, maar ik heb er helemaal geen probleem mee, omdat ik weet dat we 2 verschillende types zijn en onze huwelijken heel anders zullen zijn. Als zij echter mijn ideeën zou overnemen, of ik zou weten dat haar huwelijk eruit zal zien, zoals ik het mijne aan het plannen ben, dan zou ik het er wel moeilijk mee hebben. Dus ik snap je wel. Erover praten lijkt me een goed idee. En anders: niets meer prijsgeven over je ideeën en plannen ;)

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik12-8-2010 19:25:44

Ik begrijp maar al te goed wat je bedoelt! Ik heb een nicht dat een paar jaar jonger is dan mij, zij heeft al 3 kindjes en is ook al 3 jaar aan't zeggen dat ze zouden trouwen. We hebben daar dan heel lang (zeker 2 jaar) niks meer over gehoord, tot als onze uitnodigingen de deur uit waren. Plots bleek dat zij 1 week voor ons zouden trouwen!! Ik heb het daar heel even moeilijk mee gehad omdat ik al de hele tijd aan't denken was dat ik het eerste 'kleinkind' zou zijn dat zou trouwen, wat nu dus niet meer het geval was. Ik was zeker niet jaloers en ik gun het haar van harte maar zo'n gedachte komt nogal snel naar boven. Achteraf bleek dan dat zij helemaal geen feest ging geven, enkel gaan eten met de dichte familie. Daar was ik dan wel weer "blij" mee want wij hebben wel een chique feest met alles erop en eraan gegeven en dat was dan weer wel het 1ste in de familie :-) Ach ja, ik zou er mij niet al te veel druk in maken maar ik zou wel duidelijk maken aan je vriendin dat je het niet wilt dat zij hetzelfde doet als jij... Moest mijn nicht nu plots dezelfde zaal ofzo genomen hebben, dan was het kot te klein geweest denk ik :-)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-8-2010 19:33:19

Net zoals Wendy zegt, dit is héél dubbel! Ergens vind je het niet zo leuk, want het is jouw feest en je wil graag dat iedereen samen met jou hiernaar toe leeft en nu zullen er toch wel wat mensen met jullie, maar ook met de andere meeleven. Laat je niet op stang jagen als je hoort wat de anderen doen! Het is jouw feest met de mensen die jij er graag bij wil, met de dingen die jij graag hebt. Uiteraard zullen die anderen hun feest ook invullen zoals zij dat wensen. Verschillen zullen er altijd zijn... Gelijkenissen misschien ook, maar denk dan maar dat jullie goede smaak hebben, hé! Want dat dit blijkbaar ook met anderen in de smaak valt!

En misschien wordt het nog wel leuk: ideetjes uitwisselen. Al moet ik toegeven dat zolang je eigen dag nog niet gepasseerd is, je daar meestal toch wel wat voorzichtig in bent (heb ik ook ondervonden: 2 andere koppels uit de vriendenkring trouwden voor ons). Wel was ik opgelucht toen ik hoorde dat die andere bruiden een kleed van Marylise hadden en ik van Linea... :-)

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik12-8-2010 22:14:44

Het is ergens wel logisch dat er op een bepaald moment in je leven heel wat vrienden trouwen, je hebt er immers de leeftijd voor. Ik begrijp niet dat je daar wakker van ligt, eerlijk gezegd. Een goeie vriendin van me is in mei getrouwd, we hebben echt veel tips kunnen uitwisselen, elkaar geholpen, stress gedeeld, was echt leuk!

avalon
20-5-2011
 Meld misbruik13-8-2010 0:50:12

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Toen mijn vriend en ik aankondigden dat we gingen trouwen, vertelde iemand van zijn familie dat zei ook trouwen in 2011. Zij trouwen een goeie maand voor ons. Wij zeggen al jaren dat we die dag gingen trouwen, dus de datum lag al lang voor de verloving vast en iedereen wist dat (ook die persoon van zijn familie). Ik vind het ook jammer dat hun dag zo dicht bij de onze ligt, vooral omdat ze het al op voorhand wisten. Nu ben ik vooral ongerust dat die persoon ook dezelfde dingen zal kiezen zoals wij vb. openingsdans, kledij, enz. Ik vind het zeer jammer voor je dat je vriendin hetzelfde neemt als jij. Ik zou daar toch rekening meehouden als ik haar was en ik vind dat hierbij het principe 'wie eerst is, krijgt het' telt. Dit is natuurlijk mijn mening, maar ik begrijp dus zeer goed dat je je hier niet goed bijvoelt. Misschien kan je eens praten met je vriendin en het haar duidelijk maken dat je het helemaal niet fijn vindt dat ze dezelfde dingen neemt als jij. Misschien past ze zich dan wel aan.
Veel succes nog met de rest van de voorbereidingen!

heidi

Meld misbruik13-8-2010 9:22:17

ik vind nu toch dat iedereen mag trouwen wanneer hij wil, als zij nu dat jaar ook in gedachten hadden moeten ze deze toch niet herzetten voor jullie trouw. Elke trouw is toch anders, en je trouwt toch niet om de beste trouw of de trouw van iemand te overtreffen, ieders trouw is uniek en bijzonder... en misschien heeft die vriendin nu eenmaal dezelfde smaak en gedachten dan jij, maar op haar feest zullen anderen aanwezigen zijn dan op jouw trouw...

Yicke
26-2-2011
 Meld misbruik13-8-2010 9:30:54

Het is inderdaad niet zo fijn dat je nu je aandacht moet delen met anderen.

Langs de andere kant: misschien hebben die koppels hun datum wel al geruime tijd voor jullie bepaald, maar nog niet aangekondigd?

Of hebbene ze er om de een of andere reden een band mee?
Of is de datum om andere redenen praktisch?
Veel mensen trouwen blijkbaar net na de groter vakantie, en als je je nu verloofd, is het redelijk normaal dat je binnen één jaar,dus najaar 2011 trouwt. Anders wordt het wel héél lange baan... ZElf doen wij de voorbereidingen op 6 maanden, maar niet iedereen wilt in de winter of tijdens de zomermaanden trouwen hè.

Trek het je niet aan, ieder huwelijk is anders en jij bent de enige bruid op je eigen trouwdag!

saskia
18-7-2020
 Meld misbruik14-8-2010 11:22:21

Ik begrijp ergens wel wat je bedoeld maar zou er me niet aan storen. Ik vind het wel erger dat je vriendin jouw ideeën inpikt.

Hier zit ik in het andere kamp. Mijn toekomstige had me vorige zomer ten huwelijk gevraagd en in eerste instantie hadden wij 21 augustus 2010 in gedachte als trouwdatum. Door wat tegenslagen hadden we gezegd we zullen het wat uitstellen. Uiteindelijk hebben we vlak voor de zomervakantie beslist dat we toch nog dit jaar gaan trouwen en is onze datum 18 september 2010 geworden.

Mijn nichtje kwam vorig jaar mij als getuige vragen op haar huwelijk dat gepland was voor 24 juli 2010. Dus toen we vertelde dat we toch nog dit jaar zullen trouwen na de vakantie weet ik dat zij ons dat kwalijk nam. Ze heeft het niet rechtstreeks gezegd maar heb het via mijn zus te horen gekregen. Ergens begrijp ik wel dat ze als enige wou trouwen dit jaar anderzijds hadden wij vorig jaar al aangegeven dit jaar te trouwen en tja sorry haar dag is mijn dag niet en omgedraaid. Zij heeft alles in het chic gedaan want dat was haar droom en haar dag was prachtig en is vlekkeloos verlopen. Wij zijn beide al eens gehuwd geweest en hebben het grote feest en bijhorendheden al gehad dat wij ervoor gekozen hebben om het bescheiden te houden.

Ik denk dat ze het nu al wat geplaatst heeft (hoop ik toch) en ze beseft dat ons huwelijk in het niets lijkt op wat zij heeft gehad. Ik wou ook absoluut niet dat onze dagen enigszins op elkaar zouden lijken.

Dus mijn raad aan jou, bespreek je gevoelens en geef aan dat je hoopt dat elke trouw volgend jaar een uniek gebeuren is zonder ingepikte ideeën en liedjeskeuze.Verder geniet van de planning van jullie dag!!!

wendy
9-10-2010
 Meld misbruik15-8-2010 8:08:37

@liselotte, Hallo Liselotte,ik moet toch eventjes slikken bij je laatste zin. Zouden we niet aan kindjes beginnen zodat ik ook kan meepraten.. Je begint toch niet aan kinderen omdat je kan meepraten zeg. Als mama vind ik dat heel raar overkomen. Een kind is voor je leven, uit liefde gekozen maar toch geen "meelopertje als gespreksonderwerp". Sorry, moest dit eventjes kwijt

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...