Nu Online
Momenteel zijn er 382 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kostprijs per persoon

18-8-2010 13:11:40
iedereen zegt dat het duur is om een feest te geven in een feestzaal, wij zouden graag een feest geven in de maeckelhoeve in laakdal en weet iemad hoeveel het kost per persoon? wij hebben ongeveer 150 gasten
ze raden ons aan om gewoon een zaal te huren en een traiteur te nemen, maar ik vind dit niet romantisch genoeg.

ik zou graag eens een idee hebben wat het gaat kosten

stephanie

Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1939

hilde
10-12-2010
 Meld misbruik18-8-2010 13:22:45

Ik ken de betreffende zaal niet want ik ben niet van die streek.

Wij betalen zo'n 55€ per persoon. Daarvoor krijgen we : uitgebreid aperitief, soep, hoofdgerecht, dessert, koffie. Met aangepaste wijnen. En op het dansfeest alle drank tot einde feest. Dat is één van de goedkoopste formules dat ik hier al heb zien passeren. De meesten betalen hier tussen de 70 en 90 € pp dacht ik.

Succes ermee !

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik18-8-2010 13:56:08

Hey Stephanie

Ik heb een heel goede excel-file met de kostprijzen van zalen, kan je gewoon aantal personen ingeven en je krijgt onmiddellijk alle prijzen te zien van de verschillende zalen.
Zijn wel regio Antwerpen, maar dat geeft je mss toch een idee
Als je wil stuur ik de file door naar je email, maar dan moet je wel even je mailadres geven :-)

@ Hilde: mag ik je vragen over welke zaal jij het hebt, want lijkt me idd wel heel goedkoop. en aangezien wij ook nog op zoek zijn naar een zaal, is dat mss een mogelijkheid voor ons, afhankelijk van de regio.

Gr

Sara

hilde
10-12-2010
 Meld misbruik18-8-2010 14:10:08

@ Sara : Domein 't goed ter Couteren in Ingelmunster. Dit is restaurant-hotel-feestzaal.

Wij gaan er heel regelmatig een maandmenu eten en zijn altijd heel tevreden geweest. Ook al een aantal familiefeesten hier gedaan zonder probleem. Ikzelf eet vegetarisch en heb hier al telkens heel lekker gegeten.

Hun website is via google gemakkelijk te vinden.

Groetjes !

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik18-8-2010 14:37:47

@Stephanie: je schrijft: "ze raden ons aan om gewoon een zaal te huren en een traiteur te nemen, maar ik vind dit niet romantisch genoeg."

Ik begrijp deze quote niet... je gasten zien dat toch niet? Je hebt traiteurs die ook zorgen voor bediening in uniform, die ook tafels versieren en je zaal kies je zelf...

M.a.w., je maakt het zelf zo romantisch als je wilt, maar met traiteur ben je vaak (bijlange niet altijd) goedkoper af.

Wij hielden receptie op Kasteel d'Ursel te Hingene, mooi kasteel, zeer romantisch decor, de receptie werd er verzorgd door 'n traiteur. Nu.... dat kasteel heeft zelf geen catering, maar al hadden we receptie gehouden bij 'n zaal en hun catering, dan nog had je weinig verschil gezien wat de "romantiek" betrof" in de bediening/hapjes...

evelyn
16-9-2011
 Meld misbruik18-8-2010 16:15:13

hey,
denk toch dat ik aan een 75euro zit per persoon met eten en drank in voor heel de avond!
eerst apritief van een uur met hapjes, soep,voorgerecht,hoofdgerecht, en dessertbuffet
en dan alle dranke tot 5uur met belegdse sandwiche ook voor de mense die weer honger krijgen :) groeten

Wendy
14-5-2011
 Meld misbruik18-8-2010 16:55:05

Wij betalen 67.5 euro per persoon voor
* 1 uur aperitief met 3 hapjes
* voorgerecht
* soep
* hoofdgerecht
* dessertenbuffet
* drank tot 5.00

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik18-8-2010 19:05:29

Wij betalen 92€ per persoon voor 2u receptie met hapjes (beste receptie die er bestaat, echt fenomenaal) , voorgerecht, hoofdgerecht, wijnen ("goeie" wijnen, geen huiswijn), water, dessertbuffet, mokka en drankenforfait voor zolang het feest duurt.

Wel heel duur, maar 't is het méér dan waard :) het is in een kasteel en de receptie gaat door in het kasteelpark als het weer het toelaat :)

Jessy
18-9-2010
 Meld misbruik18-8-2010 20:23:23

Wij betalen 69 € per persoon van 16:00u tot 04:00u voor:

*Aperitief met hapjes
*soep
*koud en warm buffet
*ijstaart en koffie

*terug aperitief met hapjes (voor het avondfeest)
*frietjes à volonté
*tomatensoep à volonté

*alle dranken (inclusief cava, exclusief sterke dranken)

Vind ik spotgoedkoop! Het is omdat we een warm en koud buffet wilden dat het duurder werd want hadden we maar een menu genomen, waren we maar € 49 (!) kwijt geweest.

Het eten blijft ook staan voor de avondgasten trouwens.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-8-2010 20:32:14

Wij hadden ons feest in Scala (Beveren) en waren voor de avondgasten €80 kwijt: 1u receptie met cava, appelsiensap en appel-kersensap + dipgroentjes en sausjes, drank bij het eten, voorgerecht, soep, hoofdgerecht, dessertenbuffet, koffie of thee, drank tot einde feest.

Hendrikx
20-8-2010
 Meld misbruik18-8-2010 21:58:20

Hey, als je denkt aan de Maeckelhoeve kan je daar best eens gaan informeren. Je krijgt dan een informatiemap met de verschillende formules en de prijzen. Totaal vrijblijvend!

groetjes

ann
7-7-2012
 Meld misbruik18-8-2010 22:24:15

Hallo,

Wij hadden oorspronkelijk ook zo'n formule voor ogen maar het is toch een feestzaal geworden. Dit ten eerste toch owv het gemak. Ook vonden we het handiger met een drankenforfait te werken ipv per consumatie (wat dikwijls het geval is als zaal en traiteur apart zijn). En qua kosten komt dit ongeveer op hetzelfde uit naar ons aanvoelen (wij zullen 70-75euro betalen) want als je alles apart doet komen er nog een aant kosten bij (opkuis, container, huur tafels, stoelen en tafellinnen...). Maar mss is dit niet overal zo.

Alvast veel succes met jullie zoektocht!

Peter
1-7-2011
 Meld misbruik19-8-2010 11:34:14

Wij zitten aan 115 €pp voor de avond (zaal niet inclusief), maar het is wel gastronomisch en 4 gangen.

En traiteurs zijn niet allemaal hetzelfde natuurlijk, je kan de naam hier eens intikken en zien wat er van terugkomt.

Stephanie
10-6-2011
 Meld misbruik23-8-2010 20:03:02

Ej,

Zaterdag mag ik daar naar een feest gaan. Ik weet natuurlijk niet hoe hun prijs berekend is maar volgens mijn vriendin betalen zij toch 92 euro als ik me nt vergis per persoon. Maar je kan idd best eens gaan informeren voor een prijs die jullie feest zou bepalen. Bij iedereen kan het anders zijn en dan kan je zien of je idd evenveel moet rekenen of je mss veel goedkoper gesteld bent. Ik vind het persoonlijk te duur, ik had ook liever zo'n feest maar heb voor een zaal met traiteur gekozen voor de prijs.

De prijs van traiteurs is ook heel verschillend, maar er zijn er ook die redelijk zijn van prijs en die idd de zaal ook versieren (vergeet dit niet te vragen want niet iedereen doet dit).

Hopelijk krijg je toch uw droomhuwelijk in Laakdal!

xx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info