Nu Online
Momenteel zijn er 467 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

fotograaf- prijzen

19-8-2010 14:09:53
Hallo allemaal

Wat is zo de normale prijs van een fotoreportage? En wat kan je daarvoor allemaal verwachten? Wij vonden een mooie fotograaf, maar die vroeg 1385 euro. Dat lijkt ons veel, maar mss kennen we de prijzen gewoon niet?

Groetjes!

inge
15-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 663

Yicke
26-2-2011
 Meld misbruik19-8-2010 14:50:51

Onze fotograaf (min of meer toegezegd, afspraak volgende week voor details te bespreken) vraag 750 euro.
Hij volgt ons daarvoor de ganse dag, tot aan het einde van de avondfeest en komt ook op de dag van het burgerlijk huwelijk (andere dag dan kerk) wat foto's maken aan het stadhuis en tijdens de plechtigheid daar.

Ik heb ook al veel prijzen rond de 1200 à 1500 euro gezien hoor...

Misschien kan je best eens via de goude gids zoeken, de fotografen op internet, met een toffe trouwwebsite en zo, lijken mij altijd veel duurder... :-)

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik19-8-2010 15:13:07

Het hangt allemaal af van wat je voor uw geld krijgt natuurlijk.

Wij betalen ook rond de € 1400. Daarvoor hebben we de reportage op de dag van de trouw van de wet en van de kerk (ook verschillende dagen), tot het begin van de receptie. Een digitaal album dat wordt gemaakt door de fotograaf zit ook in die prijs.

Lotte

Meld misbruik19-8-2010 15:31:44

Kelly
30-7-2011
 Meld misbruik19-8-2010 15:44:58

Wij betalen 1295 euro maar daar zit wel wat in... Een verlovingsreportage, zijn auto, hij is ook een beetje ceremoniemeester in het gemeentehuis en tijdens de viering, hij volgt ons allebei van 's morgens tot aan de receptie, hij trekt ongeveer 120 foto's en we krijgen een afgewerkt lederen fotoalbum in een bijpassende doos. Het is een toffe aangename man waar we toch al jaren bij op de winkel komen dus we betalen graag wat hij vraagt. We vinden het belangrijk dat we ons goed voelen bij hem en dat we weten welk resultaat we kunnen verwachten. Hij is perfectionistisch en dat zie je aan z'n mooie foto's.

Grtz Kelly

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik19-8-2010 16:26:48

Wij betalen 450 euro vanaf de voorbereidingen 's morgens tot en met de fotoschoot dus dat houdt dan in: voorbereiding met kapster en visagiste, samenkomst met de suite, huwelijk voor de wet en kerk, foto's met de familie en fotoshoot van ons op locatie. Daarbij krijgen we dan alle foto's op dvd en een 150tal afdrukken en een fotoalbum uiteraard. Hij heeft ons een aantal albums laten zien en wij vonden hem goed. We moesten een beetje budgetgericht werken vandaar... Voor de bbq met de suite en het avondfeest trekken wij zelf foto's. Allé wij zelf waarschijnlijk niet maar we gaan dit vragen aan familie, vrienden, ... Wij kregen ook bedragen te horen van rond de 1500 euro en ik vind dit nogal veel geld. Zeker omdat we net een huis gekocht hebben dat we nog moeten gaan verbouwen enzo.

An
27-8-2010
 Meld misbruik19-8-2010 16:32:15

Hello,

Ik betaal wel niet zoveel aan onze trouwfoto's, maar heb dan ook iemand genomen die fotografie heeft gestudeerd, maar (nog) geen eigen praktijk heeft.
Ik betaal maar 200 euro en de foto's die ik van hem gezien heb, zijn echt heel mooi.

Ik vond 1500 euro voor de foto's ook wel veel geld, maar, iedereen doet natuurlijk wat hij wil hé !

Groetjes,
An

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-8-2010 17:46:46

Alles hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je voor dat geld krijgt...

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik20-8-2010 12:13:39

Heb geen ervaring met het zoeken van een fotograaf omdat bij ons een nonkel van mij dit gedaan heeft.
Dit heeft een aantal voordelen:
- is goedkoop
- wij hebben hem heel de dag "achter ons gat" gehad met als gevolg dat wij ook foto's hebben tot in de late uurtjes van de fuif (te zien aan de kleine oogjes) en da's heel tof
- wij hebben al de foto's op usb stick en kunnen er mee doen wat we willen en vooral waar we willen, we zijn niet gebonden aan een bepaalde fotograaf...
- wij gaan zelf onze fotoboek ineen knutselen en da's gezellig, plezant en vooral heel persoonlijk en we kiezen de foto's die er in komen zélf

Uiteraard is dit niet bij iedereen mogelijk dat besef ik ook wel. Ik zou vooral aanraden om héél goed na te gaan wat je krijgt voor de prijs.

groetjes,
ilse

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik20-8-2010 18:31:49

Ja, we zijn ook geschrokken van de prijzen. Maar ook van de kwaliteiten.
We hebben een vriend gekozen die fotograaf is, weliswaar geen huwelijksfotograaf, maar we geloven wel in zijn kwaliteit.

Grtjs,

S

janny
21-5-2011
 Meld misbruik21-8-2010 10:31:26

Wij betalen een 1800euro, wat nu toch wel wat duur blijkt te zijn. De fotograaf komt van 's morgens tot na de openingsdans. We krijgen er een dvd bij op hoge resolutie. Sommige fotografen geven een dvd op lage resolutie en daar ben je niets mee om zelf afdrukken te maken. Een ander fotograaf vroeg 300euro voor de dvd in hoge resolutie.
We hebben er een digitaal album bij van 60 à 70 pagina's bij.
Daarnaast geven we de bedankkaartjes op het avondfeest zelf we nog apart te betalen.
Bij de kennismaking hadden we en super goed gevoel en hebben dan ook niet getwijfeld.

groetjes
Janny

kelly
24-6-2011
 Meld misbruik22-8-2010 21:16:56

Wij werken ook met een vriend die zal fotos nemen.
daarnaast heeft mijn nonkel ook enige ervaring en nog maar net een super deluxe nieuw foto toestel gekocht .( nen professionelen)
dus die twee mogen ons in hun lens nemen , en het zal ons niets extra kosten :)

Kenny
4-9-2010
 Meld misbruik25-8-2010 16:45:50

Belangrijk is vooral dat je vooraf goed weet wat alle kosten zijn zodat je achteraf niet voor verassingen komt te staan. Een vriend die vorig jaar trouwde (en al geen goedkope fotograaf genomen had), moest achteraf per fotoafdruk nog eens € 3 betalen. En bij een andere vriendin rekende de fotograaf hiervoor zelfs € 5 per foto aan. (ter vergelijking: als je kwalitatieve digitalen hebt, kost dit via internet zeker niet meer dan € 0,20 / foto)
Pure diefstal vind ik dat. Je betaalt hen veel geld om foto's te nemen en achteraf blijkt dat je niet eens recht hebt op de digitalen... Sommigen profiteren hiervan omdat ze weten dat het trouwkoppel en hun familie toch altijd foto's zullen bestellen.
Ik heb ook al gehoord van een fotograaf die wel de digitalen meegaf maar dan op alle foto's een naam of logo aanbracht... Kun je ook weer niks mee doen natuurlijk.

Zorg dus dat je dit op voorhand goed afspreekt wat al dan niet inbegrepen is. Als je meer dan € 1000 betaalt, dient volgens mij het album én een kwalitatieve kopie van de digitalen inbegrepen te zijn, anders zoek je best verder.

Wij betalen € 400 voor fotografe die dit doet in bijberoep. Hiervoor volgt ze ons van 's morgens tot ergens in het midden van de grote receptie (rond 17u.) Dit is met trouw voor de wet en voor de kerk en fotoshoot smorgens. 's Avonds brengt ze de bedankingskaartjes waar we apart voor betalen. Een digitale kopie van alle foto's is inbegrepen. We zullen zelf het album in elkaar steken. Zo kunnen we toch meer onze eigen inbreng doen. Ik wil namelijk een album waar ook onze vrienden en familie voldoende in voorkomen. (en geen album met 50 pagina's varianten van poses van onszelf en nog ergens 5 pagina's familie). Zo kunnen we trouwens in het album ook nog eigen foto's van het avondfeest of van overdag verwerken.

Elissa
9-7-2011
 Meld misbruik4-9-2010 20:03:35

Wij betalen (kijk goed) 125 euro voor de gehele dag en alle foto's op originele grootte en ook bewerkt op cd-rom...
Hij doet dit als hobby en gaat dit beginnen doen in bijberoep.
Hij heeft al een heleboel fotoshoots achter de rug en wordt alsmaar beter.
Dit jaar gaat hij nog eens een extra cursus volgen voor speciale technieken en dergelijke...
Als je wil kan ik je zijn gegevens toesturen...
mijn mailadres is lisje_vd@hotmail.com
ik hoor het wel :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...