Nu Online
Momenteel zijn er 699 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mensen geven geen reactie

20-8-2010 9:21:31
hallo,

Op 21 juli werden onze uitnodigingen verstuurd. Nu wou mijn vriend dat ze ruim de tijd kregen om te laten weten en besloten 28 augustus te nemen. ik vond dit al heel krap en nu blijk ik gelijk te hebben.
We hebben 250 genodigden op ons feest en nog maar van 133 mensen hebben we iets gehoord. receptie 100 en we kregen nog maar 9 antwoorden van mensen. Ik krijg zo'n stress als ik eraan denk dat ik iedereen moet gaan opbellen.

Ik moet ook full time gaa werken (normaal part time met ik thuis int bedrijf help) dus tafelschikking, naamplaatjes, kan ik maar doen nadat ik iedereen heb gehoord.

Hadden jullie dit ook dat mensen niets lieten weten? is het normaal dat mensen zo laat reageren?
Zouden jullie den 28e al eens rondsturen of toch wachten tot de 30e?

groetjes

ines
18-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1014

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik20-8-2010 9:25:28

Ik heb hier al vaak gelezen dat dat normaal is.
Je moet er rekening mee houden dat ze nog een week hebben om te reageren!
Bel zeker niet de 28ste.
Als je van velen een emailadres heb, stuur dan een herinneringsmailtje, misschien reageren de mensen dan vlugger.

Niet stressen, tkomt wel goed :)

Linsay
2-10-2010
 Meld misbruik20-8-2010 9:32:40

hey

onze uitnodigingen zijn ook de deur uit en krijgen ook weinig reactie ...ni leuk eh! krijg daar stress van!

Leen
5-11-2011
 Meld misbruik20-8-2010 9:38:31

Hey!

Ik heb er ook al veel van gehoord en ik zou me nog geen zorgen maken als ik jou was. De meeste mensen gaan er ook van uit dat jullie wel weten dat ze zullen komen! Een beetje vreemd, maar kom. Wij steken bij onze uitnodigingen een klein kaartje waarop ze hun naam moeten invullen en "zal aanwezig zijn met ..." personen. Er zit ook een kleine enveloppe bij waar ons adres al op staat en een postzegel op plakt. Ze moeten dus gewoon dat kleine kaartje invullen en in de postbus steken. Als dat al niet lukt...!
Jullie gaan precies wel een groot feest hebben hé, met zoveel mensen?
Nog veel plezier de laatste dagen en niet te veel stressen!

Groetjes,

Leen

Irina
14-8-2010
 Meld misbruik20-8-2010 9:50:15

Hey,

mensen laten vaak op de laatste moment pas iets weten. Ikzelf vond dat ook heel frustrerend.
Wij hadden marge voorzien en zijn na onze datum begonnen met een mailtje of een smsje ... Soms zit er echt niks anders op dan zelf te informeren.

Groetjes

Ann-Sophie
11-9-2010
 Meld misbruik20-8-2010 10:05:26

Hey,

Van ons hebben ze tot morgen om te reageren ... Van 70% hebben we al iets gehoord, maar van de overigen dus ook nog niets... En je moet weten dat ik naar familie wel al een mailtje heb gestuurd met een herinnering ... Tja niets aan te doen zeker? Maar ik zou toch ook graag beginnen aan de tafelschikking ...

Groetjes!

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik20-8-2010 10:30:52

dames, geen stress
Wij hadden nog van ongeveer 30 % van de genodigden niets gehoord tegen de datum dat ze moesten antwoorden. De week erna hadden bijna al die mensen iets laten weten en uiteindelijk hebben we slechts 5 telefoontjes ofzo moeten doen.
en als men niets laat weten, dan komt men niet, lijkt me heel logisch.

wil je toch al iets sneller een antwoord, geef je dan voldoende tijd en vraag te antwoorden een maand voor de datum van jullie trouw. dan heb je zogezegd 4 weken, maar als het dan iets uitloopt heb je nog drie weken om alles op het gemak te doen.

betreft naamkaartjes, deze waarvan je al een antwoord ontvangen hebt, kan je toch al maken? Kwestie van een goede excelfile te maken waarop alle namen staan, en ook een vakje met vb gemaakt, beantwoord en dan kan je heel makkelijk alle naamkaartjes maken via Word.

veel succes
eva

liesbeth
21-8-2010
 Meld misbruik20-8-2010 10:32:00

Hey!

wij hebben gemerkt dat velen pas op de laatste moment iets laten weten. Bij ons moesten ze bevestigen (of afzeggen) voor 1 augustus. De week voor 1 augustus kwamen er heel veel reacties binnen.
Naar vrienden en familie heb ik gewoon een mailtje gestuurd op 1 augustus en op een vriendelijke manier gevraagd of ze iets konden laten weten. Mensen die door mijn (schoon-)ouders waren uitgenodigd (bvb hun buren voor de receptie) werden gecontacteerd door mijn (schoon-)ouders.

groetjes!

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik20-8-2010 10:37:12

Nog niet panikeren, vele mensen laten pas iets weten de laatste week, dat heb ik zelf opgemerkt.

Wij hebben wel het geluk gehad dat iedereen heel op tijd was met te laten weten. Ik heb er maar 2 moeten opbellen die nog niks hadden laten weten.

Je kan eventueel proberen om de kaartjes al te maken voor de tafelschikking en dan laat je die weg die niet komen, als je bang bent dat je er niet zal geraken.

Groetjes!

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik20-8-2010 12:03:42

Bij ons hebben de mensen énkel gereageerd net toen ze de uitnodiging kregen, in de weken die volgden helemaal niets meer.

Mijn vriend is de week voor de deadline al beginnen rondmailen naar iedereen en zo had hij op tijd van iedereen een antwoord.

Ik ben pas na de deadline beginnen rondmailen en bellen en nu hebben we sinds gisteren onze gastenlijst eindelijk afgesloten!

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik20-8-2010 12:26:53

Bij ons dachten de mensen dat ze niets moesten laten weten als ze kwamen, terwijl we toch in beide gevallen een antwoord vroegen.

Tinne
10-9-2010
 Meld misbruik20-8-2010 14:11:49

Onze deadline is morgen en de meeste bevestigingen zijn binnen. De meeste hebben op het moment zelf al bevestigd. Er zijn echter nog steeds een paar mensen die niet gereageerd hebben. Maar die zie ik zondag dus dan vraag ik het hun even. Wij hadden wel niet zoveel mensen uitgenodigd...

Maar ik zou niet panikeren...de meeste zullen nog wel antwoorden hoor!

Groetjes

Ann
6-8-2010
 Meld misbruik20-8-2010 14:15:00

Bij ons was dat hetzelfde. Wij waren supervroeg met onze uitnodigingen, ergens in april verzonden en tegen 16 juli moesten ze laten weten of ze kwamen of niet. Velen veronderstellen dat wij weten dat ze kwamen, toen ik hen uitlegde dat dat niet zo was hebben ze wel bevestigd. Mensen waar ik niets van kreeg heb ik opgebeld of ge-smst. Er zijn natuurlijk altijd mensen die niks laten weten, die waren dan ook niet op ons feest.
Tot een week voor de trouw waren er mensen die alsnog afzegden en toezegden, redelijk vervelend voor ons alsook voor de feestzaal die telkens aanpassingen doorkreeg. De avond voor ons huwelijk zijn we naar de feestzaal geweest en hebben we definitief het aantal doorgegeven.
De dag zelf is er 1 koppel gewoon niet komen opdagen, waarvoor we wel alles hebben moeten betalen. Er zijn ook mensen die een halfuurtje aanwezig waren waarvoor we voor het ganse feest hebben betaald, dat vind ik dan weggegooid geld maar ja, kan hen moeilijk de rekening opsturen he.

Moest ik in jouw plaats zijn zou ik nu al eens beginnen met smssen te versturen.

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik20-8-2010 15:13:24

Wij hebben onze uitnodigingen begin jullie opgestuurd en de mensen moesten tegen 13 augustus antwoorden.
De week voor de deadline had nog maar de helft van de genodigden gereageerd. Maar vanaf 12 augustus kregen wij opeens constant bevestigingen binnen.
Uiteindelijk hebben we maar enkele mensen zelf moeten contacteren. En die reageerden allemaal zo van 'ja natuurlijk komen wij, dat weet je toch'. Tja...
Voor de receptie zijn er nog steeds mensen die niet gereageerd hebben. Maar bon, daar zit ik niet zo mee in, die aantallen zijn niet zo dringend hè.

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik20-8-2010 15:14:24

Ik bedoelde natuurlijk begin 'juli' en niet 'jullie'... last van de warmte precies

Sarah
1-10-2010
 Meld misbruik20-8-2010 17:52:02

Hello,

Ik zou ook nog niet panikeren. Het is misschien frusterend. Maar als we naar onszelf kijken, dan zijn wij ook altijd diegene die op het laatste moment bevestigen. Ken je dat : 'Mag dat niet, vergeten...' Dus als je jezelf in herkent, dan kan je dat ook begrijpen.
Je kan idd nog eens iedereen opbellen of zo, maar dat is het maar dat.
En wie niet bevestigd, heeft pech.

Groetjes,

S

ines
18-9-2010
 Meld misbruik20-8-2010 19:23:39

hey,

bedankt ik ben al wat gerust gesteld door jullie reacties. Ik en mijn ventje (en de ouders) hebben een klein plannetjes gemaakt. Overal waar wie iemand zien of kennen vragen we het gewoon zo langs onze neus weg.

Via facebook heb ik vandaag ook nog eens iets gezet waarop er enkele al reageerden van tot dan !

Wel eerst kwamen we aan weinig gasten uit omdat we de lat vrij laag gingen houden. wat te laag. tot plots we van 300 naar 230 zijn terug gekomen :s

Veel volk maar allemaal verschillende mensen waardoor ik beetje vrees voa de sfeer. Maar het kan net ook eens leuk worden.

Daarnet kleertjes gaan passen voo de kids, ze waren prachtig.

thx voa jullie reacties

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik21-8-2010 14:12:46

Wij hebben ook een aantal mensen zelf moeten contacteren maar onze herinneringsmail was wel héél duidelijk. Mijn verloofde wilde dat er in stond : "indien we volgende week nog steeeds geen antwoord ontvangen hebben, gaan wij er van uit dat jullie niet komen".
Plots kregen we amper 2 dagen nadien een resem mails terug met de bevestiging van hun aanwezigheid èn zelfs excuses voor het late antwoord. Zo zie je maar...
Maar dat het ellendig is als men niet antwoordt, ja hoor, zeker weten !

ines
18-9-2010
 Meld misbruik23-8-2010 6:52:21

heyf,

@ fredie: idd een duidelijk mail. Ik zou dit ook willen maar mijn vriend en zijn ouders vinden dit grof. Maar dan ben ik eens delijst gaan doornemen en wat merk ik van mij hebben nog maar 6 koppels geen reactie gegeven. Bij haar genodigden 60 van receptie nog maar 4 en bij avondfeest heeft ze er 70 en enkel 30 van de familie hebben iets laten weten. Bij mijn vriend hetzelfde scenario.

Het is nu wel gelijk wie, wie heeft gevraagd. Maar toch, ik mag alles altijd regelen maar dan mag het weeral niet op mijn manier. Ik overweeg het zeker om ook zoiets te noteren.

Ik begrijp het niet, sommigen zijn zelf getrouwd en moeten hierbij toch stilstaan. Wij hebben dit ook al voor gehad maar uitzonderlijk.

gisteren nog 3 binnen gekregen maar veel meer niet :(

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info