Terug naar overzicht
Wij hadden 4 bruidskindjes: 18 maand, 2 keer 3 jaar, eentje 4,5 Het kleinste meisje had een buggytje met daarin zo een koppel beertjes dat ging trouwen. Het meisje van drie had een mini boeketje vast en de jongen van drie zo een stokje. Het meisje van 4,5 heeft in de kerk de ringen naar voor gedragen op ringkussentje, voordien en nadien ook gewoon een klein boeketje. Als je kleintjes en oudere hebt kan je vragen aan de volwassen bruidsmeisjes om op de kindjes te passen. groetjes
Volwassen bruidsmeisjes worden eigenlijk niet gedaan in België, dat is een Amerikaanse traditie. Hier worden eigenlijk enkel "bloemenmeisjes" (of jongetjes) gebruikt. Die volwassen bruidsmeisjes komen nu gewoon alsmaar meer voor door de vele Amerikaanse films...
Hoi, Ik was enkele maanden geleden bruidsmeisje bij een vriendin. Wij waren met 2 haden hetzelfde jurkje aan en hebben de bruid de ganse dag persoonlijk bijgestaan (aankleden, helpen bij retoucheren van make-up, opletten dat haar jurk correct hing, verkleden voor en na de openingsdans) Bij de voorbereiding speelden we ook een rol (versieren, strooihartjes maken, lunch voorbereiden... En uiteraard was het shoppen naar een passende jurk ed (op kosten van bruid) een hele belefenis. Je kan je bruidsmeisjes zo veel taken geven als je wil maar overdrijf niet laat ze ook genieten van de ervaring die dag. Want het is eigenlijk wel uniek om dit eens mee te maken Gebruikelijk is het in België volgens mij nog niet. Het komt echt van Amerika overgewaaid.
Wij hebben ook 3 volwassen bruidsmeisjes, plus één kleintje van 5 jaar :) Ik vind het een erg leuke gedachte dat ik op die manier mijn beste vriendinnen een speciale plek geef die dag.. ze zijn er immers van 's morgens vroeg bij (vanaf het klaarmaken!) maken deel uit van de suite. Echt veel "taken" ga ik ze niet geven denk ik, maar sowieso zijn er meer betrokken bij ons huwelijk, ook met de voorbereidingen enzo.. Ook al is het hier nog niet zo ingeburgerd, ik zie het helemaal zitten en mijn vriendinnen ook!! :) Nu nog op zoek naar hun kleedjes..
hey, het is vaak ook gemakkelijk als zij de cadeautjes die jullie krijgen zorgvuldig wegzetten en eventueel de naam van wie je het gekregen hebt er op zetten. Dan weet je bij het uitpakken wat van wie is... rox
hey, mijn vriendinnen hebben dat ook zelf gevraagd en voorgesteld. Voor mij was het allemaal goed en leuk op voorwaarde dat ze zelf hun kleedje betalen en dat iedereen hetzelfde kleedje draagt (zo zie je ook duidelijk dat het de bruidsmeisjes zijn) En dat was voor hun helemaal goed! Ik betaal dan de mini-bruidsboeketjes. Zo heb ik nu 6 goede vriendinnen als bruidsmeisjes. Ik kijk er echt al naar uit!
Ik vind het op den duur wel wat 'druk', niet? Bruidskindjes, bruidsmeisjes, getuigen,... Ik persoonlijk (maar wie ben ik?) vind dat je wel een 'keuze' moet maken hierin... Je doet natuurlijk wat je wil, maar zorg wel dat het nog een geheel blijft. Bruidskindjes die iets doen, bruidsmeisjes die hun taak hebben, getuigen die er zijn... Je kan zo je halve kerk in je suite laten lopen...
Iedereen in processie naar binnen, hehe :)Ik kan me wel vinden in de reactie van Ellen. Het lijkt me wel leuk om te weten dat m'n 3 'beste' vriendinnen zo de hele dag erbij betrokken zijn. Maar vermits 2 van hen net zijn bevallen/gaan bevallen denk ik dat ik ze niet in dezelfde jurk krijg Bijpassende kleuren dan maar (dan hoef ik ook die jurken niet te betalen, heb al 4 kindjes en trouw is al duur genoeg). Bedankt voor het advies!