TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Anika
9-4-2011
|
2-9-2010 22:14:16
Haha, je bent niet alleen hoor!
Bij ons is het ook vaak twijfelen geweest, maar op een moment komt er iets waarvan je voelt dat dat echt is wat je wil hebben.
Wij nemen voor vervoer iemand van de familie; Deze heeft pas een nieuwe auto (cabrio) dus het zou stom zijn om er eentje te huren. De rest komt gewoon met zijn eigen wagen. Das al gemakkelijk om achteraf naar huis te rijden ook dachten wij :)
Wat de fotograaf betreft dachten we eerst een fotograaf te nemen van om en bij de 250 euro.. Bleek dat we net een iets duurdere smaak hebben. We zijn uiteindelijk verliefd geworden op iets dat 1000 euro meer kost. Maar de klik met de foto's en de fotograaf is er. Voor de foto's hebben we zoiets van: 'dit en de ringen zijn je enige blijvende herrinering (en eventueel kledij), dus het zou stom zijn om daar op te besparen. Als het dan slecht is, dan wordt je dag slecht in beeld gebracht... ' De moeite wel om er wat meer geld tegenaan te smijten. Maar dat hangt er ook vanaf hoe je tegenover foto's kijkt. Wij houden er bijvoorbeeld van om door onze albums te snuisteren in de zetel. Dan mag het wel wat meer kosten, want we weten dat we het nog vaak vast gaan hebben...
Ik zou zeggen volg in alles je hart en dan komen de beslissingen vanzelf!
|
|
Sarah
16-7-2011
|
2-9-2010 22:17:53
ik heb het soms ook moeilijk om knopen door te hakken al wist ik al ver op voorhand wat ik aan wou vangen met mijn huwelijk:
- Het moest en zou een zaal worden waar ook slaapgelegenheden waren, en dat beperkt al snel de keuze! Rustige ligging en prachtige zaal en voila: daar was ze :)
- Voor het vervoer wou ik persé limousines. een zwarte voor de bruidegom en zijne kant, een witte voor mij met mijne kant. De rest zit bij elkaar in de auto en rijdt zo rond. Enkel ik en mijn ventje rijden dan met de witte limo naar de zaal terwijl de rest de auto gaat halen en dan richting zaal vertrekt (de zaal ligt op 19 minuten van onze startlocatie). Het was vooral moeilijk om te kiezen welke limofirma we zouden kiezen.
- Mijn grootste zorg voor de fotograaf was toch wel: ik wou de foto's zelf hebben en ze niet alleen via die fotograaf kunnen verkrijgen. Natuurlijk was een portfolio ook wel belangrijk he :) Wij hebben uiteindelijk gekozen voor Enoa :)
Ik denk dat je voor het vervoer vooral naar jezelf moet kijken. Als je al veel kosten hebt en het vervoer mag niet te duur worden, dan zou ik gewoon een speciaal voertuig voor jullie zelf kiezen en dan de mensen met de eigen auto's laten gaan.
Kan het al wat meer kosten (tegen de 1000 euro) dan denk ik dat je wel een bus kan vinden voor je gevolg :)
veel succes nog he!!!
groetjes,
Sarah
http://www.everyoneweb.be/SenK160711/
|
|
inge
15-4-2011
|
2-9-2010 22:28:08
Het probleem is gewoon dat mijn ouder zoiets hebben van: het is de trouw van mijn dochter, ik wil niet zelf rijden. Dus daar 'ben ik gejost' zoals ze bij ons zeggen :)
|
|
Sarah
16-7-2011
|
2-9-2010 22:31:46
Dat begrijp ik... Wij rijden met onze limo's hé... wat je wel kan doen is een limo huren. Daar mag je met 8 personen in: Jij, je verloofde, jouw ouders, zijn ouders = 6 :) eventueel nog 2 bruidskindjes he :)
|
|
Kelly
4-6-2011
|
3-9-2010 8:28:35
Beslissingen nemen is inderdaad niet makkelijk.
Qua fotograaf heb ik prijs/kwaliteit bekeken en vond ik de foto's van 5 fotografen mooi. Eén was al bezet (spijtig want die wou ik het liefst), tweede was duurder dan de anderen en foto's waren qua stijl hetzelfde en de anderen zaten op dezelfde lijn. Marec is bij ons thuis geweest om zijn werk voor te stellen en dat klikte wel. Dus uiteindelijk hebben we op gevoel gekozen en hem geboekt. Soms begin ik wel te panikeren omdat er soms mensen hier (meestal "onbekenden") plots een reactie geven over de kwaliteit van zijn foto's. Maar uiteindelijk zet ik me erover. Ik had er eerste moment goei gevoel bij en meestal klopt uw eerste buikgevoel wel hoor.
Qua vervoer hebben we mensen gezocht in de vriendenkring met dezelfde auto's, we hebben allemaal Audi's gevonden, wel verschillende modellen kleuren, maar allemaal donkere. Maar daar wou ik niet te veel geld aan uitgeven en ik snap uw ouders ook wel dat ze niet zelf willen rijden. Uiteindelijk is dat moeilijk ook, je komt als laatste aan, dus parkeerplaats vinden, hmm, kan al lastig zijn, dan moeten jullie voor de kerk nog op iedereen wachten totdat iedereen zijn auto heeft weggekregen voordat je deftig in kerk kunt gaan.. allé, daar snap ik uw ouders kompleet in.
Misschien kan je wel ofwel anderen met hun auto's laten rijden ofwel een mooie oldtimerbus huren? Die heb je al voor een 700 euro...
Maar dus over knopen doorhakken: buikgevoel volgen!
|
|
rafa
6-5-2011
|
3-9-2010 8:40:43
hei bij ons is het ook zo geweest hoor... maar om die beslissingen te nemen vind ik 1 ding toch heel belangrijk, bekijk eens met u verloofde welk budget ge voor elk ding hebt, en dan kun je al schrappen of moet je kiezen, heb je meerdere opties... en kan je echt niet kiezen, zet alles op een papiertje apart en trekken he...
wij hebben ook paar knopen doorgehakt.. vb fotograaf is wel heel fijn , maar waarom zou ik zoveel geld moeten geven als een nicht van mij hele mooie fotos kan maken... en ik mij achteraf kan bezig houden met zo een mooi digitaal fotoboek, zodat ik het helemaal naar mijn goesting kan maken... en vervoer... ja da word nog een twijfelpunt... eignelijk kunne we alles tevoet doen, is op wandelafstand, maar als het dan regent ja, daar moeten we nog een alternatief voor zoeken....dus zijn er ook nog niet volledig uit hoor hihi
nog succes we hebben nog wel beetje tijd he hihi...
|
|
Thomas
9-4-2011
|
3-9-2010 9:40:44
Ik wil gewoon zeggen, wij trouwen een weekje voor jullie en hebben ook nog veel dingen niet geregeld. Je hebt zeker nog tijd hoor :) No stress!
|
|
Tanja
2-10-2010
|
3-9-2010 9:43:31
Wij hebben ook voor het vervoer gezocht naar kennissen met dezelfde auto. Ale, mijn schoonmama heeft de zoektocht gedaan. Wij worden gereden in een witte bmwjeep, en voor de ouders en bruidkinderen is er nog een donkere bmw, de rest rijd met eigen vervoer. De fotograaf heb ik via mijn neef zijn verloofde, een kennis van haar, waar zij mee samen werkt. Hij is niet professioneel bezig met fotografie, maar meer als hobby, maar hij heeft ons een trouwalbum laten zien en dat was zeer mooi, en ik heb ook al werk van hem gezien bij haar. Hij komt dus bij ons fotograferen en we krijgen de foto's allemaal in goede kwaliteit. Hij wil ook een boek maken, maar dat hebben we voorlopig nog niet beslist omdat ik dit eerst zelf wil proberen, aangezien ik en men mama beiden veel werken in photoshop en er toch redelijk veel mee kunnen. groetjes
|
|
Sofie
15-5-2010
|
3-9-2010 16:06:02
Hoi Inge, Idd geen stress! Wij zijn 15 mei getrouwd en zijn pas in oktober vorig jaar beginnen organiseren en dat is allemaal perfect gelukt. Alle gasten waren SUPER enthousiast. Wat de foto's betreft, wij hebben voor een fotograaf gekozen en een videograaf en we zijn daar echt blij om dat we dat gedaan hebben. We hebben dan ook wel wat geïnvesteerd maar we hebben nu ook wel een prachtig album en ook alle foto's op DVD zodat we ermee kunnen doen wat we willen. En dankzij de DVD beleven we echt de dag nog eens opnieuw. Een album brengt veel herinneringen naar boven maar een DVD toch nog veel meer.
Echt een aanrader. Alvast veel succes! Groetjes, Sofie
|
|
Sofie
15-5-2010
|
3-9-2010 16:06:04
Hoi Inge, Idd geen stress! Wij zijn 15 mei getrouwd en zijn pas in oktober vorig jaar beginnen organiseren en dat is allemaal perfect gelukt. Alle gasten waren SUPER enthousiast. Wat de foto's betreft, wij hebben voor een fotograaf gekozen en een videograaf en we zijn daar echt blij om dat we dat gedaan hebben. We hebben dan ook wel wat geïnvesteerd maar we hebben nu ook wel een prachtig album en ook alle foto's op DVD zodat we ermee kunnen doen wat we willen. En dankzij de DVD beleven we echt de dag nog eens opnieuw. Een album brengt veel herinneringen naar boven maar een DVD toch nog veel meer.
Echt een aanrader. Alvast veel succes! Groetjes, Sofie
|
|
Nicole
17-12-2011
|
3-9-2010 17:05:26
|
|
Babs
13-8-2011
|
4-9-2010 15:02:50
Hoi Inge,
Ik herken je probleem helemaal
Het enige wat wij vast vrij snel beslist hebben was de zaal, maar wij geraken er ook niet aan uit welk vervoer we zouden nemen of welke fotograaf. Waar zoeken jullie trouwens naar een fotograaf? Is dat dan gewoon op internet, want wij kennen niemand in onze omgeving. Ik veronderstel dat het uiteindelijk wel allemaal op z'n pootjes valt hé.
Succes nog,
Babs
|
|
inge
15-4-2011
|
4-9-2010 18:31:17
@ Babs: Wij zoeken hier in het 'info'deel van de site, zo hebben we een aantal fotografen gevonden, en dan ook via berichtjes die ik hier lees. Er is alleen een gigantisch prijsverschil tussen al die fotografen, en ik weet niet of ik zou gaan voor 'je trouwt maar 1 keer' of voor 'een minder dure fotograaf kan ook mooie foto's maken'. Echt lastig :) Ik zal maar een paar afspraken vastleggen zeker? Want foto's op internet bekijken alleen vind ik niet genoeg, je krijgt dan zo geen gevoel bij de fotograaf he.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|