Nu Online
Momenteel zijn er 550 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwmis goedgekeurd!

6-9-2010 14:58:54
Vorige week konden we onze mis gaan bespreken met onze pastoor.

We trouwen in onze eigen parochie en zijn de laatste tijd naar meer en meer activiteiten geweest, uit volle overtuiging. Het leek ons een fijn moment om nu, met ons huwelijk in het vooruitzicht, ons wat meer te engageren in de parochie.

Een kleine veertien dagen geleden had ik onze viering dan ook doorgestuurd naar de pastoor. Spannend, aangezien ik er wel veel werk had in gestoken en het iets persoonlijks was geworden.

We hebben gekozen voor een volledige eucharistie, en hebben ons dan ook aan een de klassieke volgorde gehouden. We hebben ook geprobeerd om binnen de evangelische en bijbelse teksten ons ding te vinden, en zijn uiteindelijk bij drie lezingen beland: één profane lezing, één uit de brieven en uiteraard een evangelietekst.

Ook voor de gebeden hebben we geprobeerd om een echt gebed te behouden, zonder dat het onpersoonlijk zou worden of niet van toepassing.

Onze priester was enthousiast en bijzonder tevreden en had op één typfoutje niets aan te merken. Ook de ietwat wereldsere muziek die er hier en daar tussen komt, was geen probleem, al hebben we ook wat klassieke muziek gebruikt voor de rustigere momenten.

Ook dit is dus in orde en kan binnenkort, samen met de uitnodigingen, naar de drukker. We willen de uitnodigingen begin december, een paar weken na de burgerlijke trouw, versturen, zodat we niet tussen de kerstkaartjes terecht komen eind december.

Het kan dus hè, zonder problemen een mis regelen. We mogen zelfs alle kaarsen aansteken, bloemen strooien etc!

Yicke
26-2-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1038

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik6-9-2010 15:17:54

Hallo Yicke,

proficiat. Moest je willen mag je het altijd eens doormailen naar
kirsten en willem trouwen @ gmail.com
(maar dan zonder spaties).

groetjes
en nog veel succes,
Kirsten

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik6-9-2010 20:11:18

Joepie! Boekje eens doorsturen...? ;-) Could use some inspiration...
rafentinne@gmail.com

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik7-9-2010 9:55:51

ik zou ook wel wat inspiratie kunnen gebruiken,

ikske_88@hotmail.com

leuk voor je dat je priester het goedkeurt hé, leuk ook voor ons om eens te horen dat het ook makkelijk kan.

ik ben gisteren alles gaan bespreken en wacht nu op een mailtje van de pater die ons zal huwen, hij ging ons wat teksten en een voorbeeld voor de opbouw doorsturen. Maar khoop er toch iets persoonlijk van te maken, hopelijk is hij even ontvankelijk als jullie priester.

Yicke
26-2-2011
 Meld misbruik7-9-2010 13:55:10

Ik zal het vanavond doorsturen, het bestandje staat op de computer thuis.

Wel niet doorspelen hè, zou het jammer vinden als mijn mis al uitlekte binnen mijn eigen familie en kennissenkring voor ze gevierd was en je weet nooit waar het via-via terecht komt...

Ja, ik mag zeker niet klagen van onze pastoor. Hij is echt een voorbeeld voor de kerk, alles kan héél gemoedelijk, hij had zelf nog tips voor de volgorde van de stoelen en de versiering van de kerk, we mogen de theelichtjes van de kerk gebruiken ...

Hij geeft me er echt een goed gevoel bij dat ik voor de kerk ga trouwen en ik wens iedereen een even fijne ervaring toe!

valerie
13-11-2010
 Meld misbruik9-9-2010 7:45:40

Hey Yicke,da's ook toevallig,wij trouwen op dezelfde dag!
bij ons komt de pastoor vanavond voor de eerste keer langs,ons misboekje is min of meer afgewerkt,maar kvind het alleen jammer dat het niet persoonlijker geworden is,probleem is dat we niet goed weten hoe het persoonlijker te maken.. moest je t'zien zitten om ook naar mij es je boekje door te mailen,niet om te kopiëren ofzo,maar eerder om te zien hoe we het onze toch beter kunnen krijgen,zou dit zeer tof zijn,verder wens ik je nog veel succes met de komende voorbereidingen en ik zal samen met jou duimen voor geen té nat weer!
m'n e-mailadres is: valerie_vandeputte@hotmail.com

gr,Valerie en Jonathan

sanne
23-7-2011
 Meld misbruik19-9-2010 15:24:02

hoi, zo leuk dat alles goedgekeurd is.
als het gaat mag je het mij ook altijd eens doormailen (jacobs.sanne@hotmail.com)
we zijn ook opzoek naar mooie teksten die passen in onze viering.

alvast bedankt
vele groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info