TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
greven
28-5-2011
|
9-9-2010 10:35:34
hallo,
ik heb ook gekeken naar zo zijn we getrouwd
en die iris vond ik ook een heel ambetante mens denken dat ze alles beter wist
ik vind die dat gewonnen heeft vond ik een mooi trouwfeest
groetjes
|
|
sarah
15-10-2010
|
9-9-2010 10:43:22
Ik heb mij serieus opgejaagd voor de tv gisteren... Amai, ik ben van mening dat je een bruiloft NIET kunt beoordelen omdat het tenslotte echt een zeer persoonlijk feest is. Zoals de kleding en de ceremonie. Het avondfeest daarentegen...! De dj maakt of kraakt je feest. Maarja mijn favoriet was dat italiaans meisje. Daar zag alles er wel leuk en in orde uit. Het meisje met het paarse kleedje! Dat kleedje was echt wel super. Zelf zou ik het niet aandoen maar je zag wel dat het helemaal haar goesting was. Dat andere meisje met de openingsdans. Hoe erg! Wij wilde ook graag iets speciaals doen. Maar omdat wij allebei niet zo een danstypetjes zijn hebben we het maar gelaten met een slow (die we ook nog moeten oefenen :-) ). Zenuwen kunnen veel verpesten natuurlijk. Die Iris! Amai, kon die bijna door de tv sleuren. Overal commentaar op en dan zo een air van chic dit en chic dat. Haar locatie was prachtig, de ceremonie een beetje overdreven. Het feest een fiasco. Dan ga ik liever naar een boerenbruiloft dan naar een chic geval in Frankrijk.
Volgende week ga ik zeker opnieuw kijken.
|
|
Sharon
20-5-2011
|
9-9-2010 10:48:40
Ik vond het vooral belachelijk dat Iris in Frankrijk trouwde en Engels sprak voor een Nederlandstalig publiek! Dat Italiaanse meisje heeft terecht gewonnen vond ik. Die van Brugge mocht het ook wel winnen. Spijtig van de openingsdans...
|
|
kris
|
9-9-2010 11:27:39
"de dj was volledig mijn ding !"
Very nice....bedankt Ellen voor die uitspraak!
|
|
dj LeBart
|
9-9-2010 11:57:42
Zo blijkt dat het duurste niet het beste is ... het meest chique niet het beste is ... boereleute niet het slechtste is ... een mooi tafelkleed niet het belangrijkste is ... eten niet perse uit een sterrenrestaurant moet komen ... "volk met meer aanzien" zoals Iris zou bestempelen een pak meer camera-vrees heeft ... Prijs/kwaliteit heeft diegene gewonnen die moest winnen, in mijn ogen.
|
|
heidi
|
9-9-2010 12:15:14
ik ben ook van mening dat je een ander zijn huwelijk niet kan beoordelen... elk heeft zijn manier en elk vind andere dingen belangerijker. Ik ben vorrig jaar getrouwd, een sprookjeshuwelijk met alles erop en eraan, iedereen vond het een schitterend feest en vond me een prinses. Nu regel ik de trouw van mijn zus, en zij is een heel ander type, ze trouwt in het bordeaux, geen stijve bedoening en niet teveel tierlantijntjes, zo is ze nu eenmaal... ik ben van mening dat iedereen een ander beeld heeft van een trouw...
|
|
Lindsy
25-5-2012
|
9-9-2010 12:23:35
Ik vind het ook een fijn programma om nog wat tips mee te krijgen.
Met die Iris zou ik ook niet door één deur kunnen vrees ik, en haar trouw vond ik compleet over the top. Maar uiteraard blijft het het allerbelangrijkste dat het koppel zélf geniet. Francesca was voor mij de terechte winnares.
|
|
Melodie
4-6-2011
|
9-9-2010 13:04:07
Ik vind het alleen jammer voor de bruidjes als ze achteraf de opnames zien hoe er over hun trouw werd geroddeld en wat de meisjes ECHT dachten. Zoals jullie al aanhalen is een trouw iets heel persoonlijk en ik vind het nogal ordinair om er weer maar is een wedstrijdje van te maken op tv. Maar desondanks blijf ik kijken :-) Maar meedoen... No way!
|
|
kristel
1-7-2011
|
9-9-2010 13:08:24
francesca heeft zeer terecht gewonnen,
die van brugge had ook mogen winnen, was het niet dat ik tot 12u20 aan tafel zitten toch ietwat te lang vind en dat ze haar niet zo nerveus had mogen maken bij de openingsdans.
maar francesca haar huwelijk was ook mijn favoriet
|
|
Lien
7-5-2011
|
9-9-2010 13:15:02
Waar zou die mooie bolderkar vandaan komen ???
|
|
petrouchka
18-9-2010
|
9-9-2010 13:19:14
Ik heb ook gekeken en vond het schandalig wat die allemaal zei!Ik ben heel blij dat ik nee gezegd heb tegen het programma want iedereen heeft een andere smaak en je trouwfeest is iets persoonlijk wij moeten van die dag genieten en wat een ander er van vind ja spijtig dan he!Maar ben echt blij da ik niet meegedaan heb of het was volgende week al zover stel u voor!
|
|
Dorien
10-7-2010
|
9-9-2010 14:02:21
Ik heb ook gekeken en wist al op voorhand dat ik het overdreven zou vinden. Ze zetten 4 verschillende types bij elkaar dus weet je dat ze nooit allemaal elkaars trouw perfect gaan vinden. Voor mij heeft de juiste gewonnen, wellicht ook puur omdat het volledig mijn stijl van huwelijk was. Ik vind het wel stom waar de bruiden op moeten beoordelen. Pakt nu ceremonie: die ene vrouw huwde enkel voor de wet en dat vonden de anderen een saaie ceremonie. Bij ons mag je niets zelf inbrengen in het burgerlijk huwelijk, dus dat heb je dan al niet zelf in handen. En de andere bruid met de kerk aan het kerkhof, je gaat daarom toch ook niet een andere kerk gaan zoeken? Dat vond ik allemaal maar belachelijk.
Maar ik vind het eigenlijk niets om commentaar op te geven over de bruiden, tzijn de programmamakers die hen verplichten die commentaren te geven. Ok, ik kon die Iris ook wel door de deur halen zoals hierboven zo mooi staat :-) maar je weet natuurlijk ook wel niet hoe het wordt gevraagd aan hen en dan geknipt in de montage é. Helaas is het wel tv.
Wat ik wel niet goed begrijp is de prijs; de huwelijksreis. Je doet toch alleen mee als je bv geen interesse hebt in een huwelijkreis meteen na je trouw, of als je het financieel even niet kan permitteren,...? Dus snap ik niet waarom Iris, met al haar grand chique, al geen reis had geboekt :-) Wel een reis kunnen en willen permitteren en dan de kans hebben niet opreis te gaan door te gokken op een goeie afloop van je wedstrijd lijkt me wel minder tof :-/
xx
|
|
frida
6-2-2010
|
9-9-2010 15:13:03
Ik zelf zou nooit aan zo progamma willen mee werken...
Natuurlijk zet VT4 verschillende types bij elkaar dat is voor senatie.
Of je nu 5.000 of 10.00 of 20.000 € uitgeeft aan je trouw, zolang je maar gelukkig bent dat is veel belangrijker....
|
|
Graziella
12-6-2010
|
9-9-2010 15:30:06
Ik vond het een héél tof programma om te zien en zal zeker ook blijven kijken !!!! Maar ben wel héééél blij dat ik last minute toch nog afgezien heb van de deelname...
Ik zou niet tegen al die commentaar gekunnen hebben...
|
|
inge
15-4-2011
|
9-9-2010 19:30:36
Ik vond ook dat de dames nogal ongezouten hun commentaar gaven. Nu, je weet dat TV soms enkel toont wat ze wil he. Maar ik vond ook dat Iris nogal arrogant overkwam. Zelf heb ik ook cava hoor, hehe. Wat ik wel heb geleerd uit dit programma: de DJ maakt het feest (die van mij is Franstalig, ik hoop al dat dat niet ambetant gaat zijn) en ballonnen oplaten is tof :)
Vond dat 'lintje doorknippen' en die ringen in de ballon echt wel een leuk idee. De bolderkar uit West-Vlaanderen was ook heel erg leuk, net zoals de supermooie zaal bij dat Italiaanse feest. Ik vond eigenlijk dat iedereen een feest had dat paste bij de persoonlijkheid die ze op TV toonden. Moest ik punten moeten geven aan iedereen, zou ik het echt moeilijk gehad hebben. Elk feest had wel zijn eigen charme, toch? (Alleen die openingsdans- ocharme dat meisje)
|
|
Fredie
26-6-2010
|
9-9-2010 20:03:56
Oei, heb precies iets gemist !
Interessante verhalen lees ik hier, alleen ben ik niet goed mee want ik heb het programma niet gezien. Waar gaat het juist over ? En waarom hebben jullie het over 'spijtig van die openingsdans' ? Wie kan mij even bijlichten ? Dank je
|
|
Lynn
21-9-2012
|
9-9-2010 20:33:13
Hey Fredie Het gaat dus over het programma zo zijn wij getrouwd op vt4. Het gaat over 4 bruiden die elk een verschillende stijl van huwelijksfeest hebben en ze gaan naar elkaars feest om dan achteraf punten te geven op de ceremonie, de bruid en de locatie. De bruid met de meeste punten wint een huwelijksreis. Gisteren was het heel grappig eigenlijk, je had Ellemieke die een huwelijksfeest in de jaren 50 stijl had, dan had je Francesca, een italiaans meisje dat trouwde in een mooie zaal met een leuke ceremonie en een mooi kleed, dan was er nog Ellen, een west-vlaamse vrouw die huwde met alles erop en eraan, enkel haar openingsdans mislukte volledig omdat haar partner de danspasjes vergat (hilarische beelden) en dan had je nog Iris, om het vriendelijk te zeggen een vrouw die denkt dat ze het warm water heeft uitgevonden, haar huwelijk vond plaats in zuid-frankrijk (côte d'azur) met een engelstalige ceremonie voor nederlandstalige mensen, een dansfeest dat totaal is geflopt (niemand stond op de dansvloer) en ze gaf overal de commentaar van "dat is gene echte champagne ze, dat is maar ne cava" of "ze hebben hun kleren in dezelfde winkel gekocht dat zie je aan de stijl". Uiteindelijk heeft Francesca de droomreis voor 10 dagen naar Bali gewonnen :-) Groetjes
|
|
Stephanie
5-2-2011
|
9-9-2010 23:35:50
mooie samenvatting :) Ik snap ook niet dat Iris daar aan meedoet, als je zo een feest kan geven, kan je toch ook op huwelijksreis? tenzij het was om aan heel vlaanderen te tonen hoe chic ze wel kan trouwen, maar ik vrees dat beetje een omgekeerd effect heeft gehad. Ik vind het ook een terechte winnaar maar had het Ellemieke ook wel gegund om met de kersverse echtgenoot zonder de kindjes een weg te gaan!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
10-9-2010 9:14:16
Bwah, wil niks zeggen, maar Iris' bruiloft was wel € 4000-5000 goedkoper dan die van Ellen. 't Gaat niet om bedragen natuurlijk, maar wat heb je aan zo'n mooie locatie als je niet al jouw familie/vrienden kan uitnodigen die je nauw aan het hart liggen of als er daardoor meer afhaken door afstand? Volgens Iris was wel iedereen daar, maar viel me op dat het maar twee tafels waren, bijna geen kat!!! Als ze in alles zo is zoals ze op tv werd getoond, verbaast me dat niet.
Enfin, ze zei ook: "Iedereen kan gewoon een zaal huren...", waarmee ze zowat elk doorsnee Vlaamse bruiloft afkraakt, maar nog meer: waar slaagt dat op als je zag dat 't eten bij haar totaal mis was? 1 Groot bord eten, maar je vraagt lam en krijgt dan te horen dat de laatste portie naar iemand anders gaat, te stom voor woorden!!! En Ellen had 'n duurdere zaal, meer volk, en gigantisch goed uitziend buffet, man man, daar zou'k m'n hartje, uh... buikje aan kunnen vullen tot er geen mm meer overschiet! :)
Spijtig dat ze zo begon te stressen met de dans, zou niet mogen, al gaat het fout... BLIJVEN DOORDANSEN!!! Publiek weet toch niet hoe choreografie was en zien vele foutjes niet. Mijn man en ik maakten er ook wel wat, maar toch niets dan lof en veel wauw-gejuich en applaus... maar goed, zenuwen/drank/vermoeidheid (laatste in ons geval) kunnen al 'n keer spelbreker zijn!
Van mij mochten alledrie de andere winnen, want uiteindelijk gaf Ellemieke (ofzoiets?) een feest dat bij haar paste, niet de mondaine trien gaan uithangen als ze eigenlijk gewoon meisje is, lekker haar eigen ding durven doen ipv al de verwachte tradities, etc... Dat is iets wat haar erg siert, maar vrees dat in dit programma zulke trouwfuiven nooit zullen winnen, omdat te veel mensen nog beeld hebben van dat het toch meer grande chique moet zijn...
En idd... commentaren over burgerlijke ceremonie waar je veelal niets op te zeggen hebt, zaal die je toch ook ni zelf kiest in stadhuis, kerkhof aan kerk wat ooit standaard was, normaalste zaak van wereld, of hoeveel beelden/kaarsen/schilderijen een kerk heeft, waar slaagt dat nu op????!!!!
Neen dank je, we hebben nooit overwogen om mee te doen, simpelweg om zulke reacties en pottenkijkers niet te hoeven dulden... ook spreekt die prijs ons totaal niet aan (maar zien we nu pas dat je reis zelf ni kan kiezen)... want iedereen is anders en 10 dagen aan zwembad/op strand van Bali... allemaal mooi en leuk, maar niet voor ons. :)
Waarom ik blijf kijken... om mezelf op de borst te kunnen kloppen... ik kijk beetje wat anderen hebben uitgegeven qua budget, kijk wat ze er allemaal voor hadden en ja, is moeilijk te zien hoeveel gasten ze waar hadden (zou er nog bij moeten ter volledigheid om echt goede vergelijking te maken), maar goed... en dan denk ik... je hebt dat goe d gedaan Kathleentje! ;)
|
|
Elissa
9-7-2011
|
12-9-2010 11:06:25
vond het schitterend om te zien :) ik kijk ook graag (nu toch) naar films over trouwen nu...
die iris was veel te veel uit de hoogte...
ellemieke vond ik super!! ze deed idd haar eigen ding en was er ook supergelukkig mee dat kon je zien!!
trouwen gaat ten slotte toch over de liefde die je deelt met je man en dat je dat wil delen met de mensen die voor je tellen... niet over het budget dat je eraan kan geven...
De trouw van italiaanse francesca vond ik toch ook immens prachtig!!
en al het lekker eten op de trouw van ellen :D super! ze hebben hun gasten goed verwend :)
|
|
Anke
20-8-2010
|
13-9-2010 14:07:19
Ik heb de heruitzending gisteren opgenomen en heb de aflevering vanmorgen bekeken, maar denk niet dat ik ga blijven kijken.
Heb eigenlijk gewoon gekeken omdat ik woensdag op het einde had gezien dat de winnende bruid dezelfde jurk had als ik
Een bruiloft is ook veel te persoonlijk om te beoordelen.
Ik vind het ook heel gevaarlijk om dan punten te kleven op een bruid! Elke bruid is mooi op haar manier en verdient het niet om afgebroken te worden omdat iemand niet zo dol is op de jurk of op de manier waarop haar haar ligt!
Maar tv zou geen tv zijn zonder zulke programma's...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|