Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kerkelijk huwelijk: alternatief?

11-9-2010 11:17:31
hey iedereen,

Ik twijfel al lang of ik (naast voor de wet) ook voor de kerk zou trouwen. Nu denk ik steeds meer en meer om dit niet te doen (gedeeltelijk door hetgene er nu allemaal in de media komt). Maar mijn vriend vindt wel dat er een soort van ceremonie zou moeten zijn. Daarom dat ik nu aan het zoeken ben naar alternatieven voor een kerkelijk huwelijk. Hebben jullie ideeën/ervaringen hieromtrent?

mercikes!

Ankie
6-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 2277

Charlotte
28-5-2011
 Meld misbruik11-9-2010 11:44:53

Wij gaan voor het Altaarnatief. We hebben al 2 gesprekken gehad met de persoon die onze viering gaat doen en wij kijken er enorm naar uit en het klinkt allemaal leuk. Maar ik kan pas volgend jaar zeggen hoe het was.
Succes nog

Stephanie
5-2-2011
 Meld misbruik11-9-2010 13:43:39

wij ook! we zien het helemaal zitten!
je hebt ook nog de goede herder en rent a priest en zo maar ik denk dat die nog iets meer godsdienstig geinspireerd zijn terwijl dat bij het alternaatief helemaal niet zo is!

Kim
2-9-2011
 Meld misbruik11-9-2010 21:48:27

hallo,

wij zitten ook te denken om voor zoiets te gaan daar we niet kerkelijk aangelegd zijn.
wat zijn de prijzen voor zoiets? Want voor zo'n rent a priest is da ook nogal kostelijk heb ik gelezen!
groetjes

Stephanie
5-2-2011
 Meld misbruik11-9-2010 23:00:34

voor het alternaatief (dat is van de vrijzinnigen) betaal je niets... zij zijn gesubsidieerd door de overheid... rent a priest was idd nog kostelijk denk ik, rond 300 euro?

nele
20-8-2011
 Meld misbruik12-9-2010 7:02:09

Wij trouwen volgend jaar met rent a priest (in een tuin). Dit kan je zo kerkelijk maken als je zelf wilt. Er wordt voornamelijk met rituelen en symbolen gewerkt. Het is inderdaad wel 300 euro, maar het zijn heel mooie vieringen (ik heb er al 2 bijgewoond bij vrienden).

groetjes

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik13-9-2010 12:01:51

Hallo,

Wij hebben onze viering gedaan met de mensen van "de goede herder" ( in de tuin van onze feestzaal)en waren zeer tevreden!!! Je kan daar zelf bepalen hoe godsdienstig je dit wil maken. Je kan er zelfs voor kiezen of zij in "priesterkledij" komen of niet!
Wij zouden het direkt overdoen want dit was voor ons echt wel een hoogtepunt van onze dag.
Deze mensen hebben een site en je kan ook een afspraak maken. Wij voelden bij dat eerste gesprek zoiets van: "dit is het".
Groetjes en hopelijk raken jullie er uit.
Patricia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info