Terug naar overzicht
Wij hebben feestviltjes gebruikt als alternatief voor het gastenboek. Heel leuke reacties op gekregen en was ook heel tof om ze achteraf te lezen :-) Ik heb nog een 100 tal viltjes over, dus als je wil kan je ze gerust overkopen...
Wij hebben ons gastenboek besteld via een Amerikaanse site. We vonden het concept héél leuk en origineel en we konden alles laten vertalen naar het Nederlands. Hun site is www.guestbookstore.com
Je zou je gasten kunnen uitnodigen om het zinnetje "Liefde is..." te vervolledigen. Iedereen kan dan wel iets bedenken, ze hoeven het daarom niet te tekenen. Je kan hiertoe bvb kleine schilderdoekjes (8 x 8 cm of groter) en Permanent Markers in rood, blauw, zwart en groen voorzien. Leg ze op elke tafel zodat men iets kan schrijven terwijl men wacht op de koffie of zo. Daarna kan met al deze vierkantjes 1 of meerdere composities gemaakt worden en kan je er de hall, trapzaal, slaapkamer, of wat dan ook, mee versieren. Of je ze nu samen hangt of apart, alles is mogelijk dankzij hun klein formaat. Ander idee is een wensboom. Lange takken met veel zijtakken wit schilderen (of andere kleur) en in een hoge, stevige vaas schikken. Leg op de tafels kleine kaartjes met één perforatiegaatje bovenaan en maak met een satijnlintje een lus erdoor. Elke gast tekent of schrijft iets op zijn/haar kaartje en gaat het daarna in de wensboom ophangen. En mochten jullie toch opteren voor een traditioneel gastenboek, kan je het vooraan misschien zo formuleren : Een kleine zin, een groot verhaal in je eigen woorden, je eigen taal... Al wat je kwijt wil, laat het ons weten zodat wij geen enkel moment van deze mooie dag vergeten !
Hey, allemaal leuke ideeën. Ik heb wel al een gastenboek aangeschaft en voorbereid. Het tekstje van Fredie is wijd verspreid. Ik heb ondertussen de vragen van de feestviltjes op internet gevonden, samen met het idee van "liefde is", gaan we de mensen hun creativiteit een beetje kunnen stimuleren. dank u wel!!
hallo proficiat die ideeen kwamen bij onze gasten vanzelf ik zou wel de tip geven om de mensen op de een of andere manier te laten weten dat je een gastenboek hebt ik heb die op een tafeltje tussen wat foto s en bloemen gesteld mooi in het zicht. Maar blijkbaar waren er toch nog mensen die het niet gezien hadden
Ik heb via de website van het kruidvat een gastenboek gemaakt, met kleine blanco kadertjes waarin men iets kan schrijven en grote kaders met vragen in waarop men kan antwoorden. Zo heb je een mengeling van de 2. We hadden bij een aantal mensen gepolst en sommige vonden de vragen onnozel en andere vonden het origineel.
een ander idee dan een gastenboek, is een praatpaal. Net zoals je wel eens op tv ziet, kunnen de gasten door een druk op de knop iets inspreken. Je krijgt nadien dan de video thuisgestuurd. Echt wel lachen hoe in het begin van de avond de beleefde boodschappen erop staan, maar op het einde van de avond, als iedereen wat gedronken heeft, zijn de boodschappen hilarisch !