Nu Online
Momenteel zijn er 315 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Inspireren gastenboek

14-9-2010 10:28:33
Beste medebruidjes,
We zouden graag de gasten tips geven op een originele boodschap in ons gastenboek te schrijven. Het enige probleem is, dat we ook niet veel inspiratie hebben. Verder dan een boodschap met de letters van onze namen of dergelijk kom ik niet. Wie heeft meer inspiratie?
Op internet lees ik dat het tof kan zijn op stiften en stickers te voorzien, heeft iemand hier ervaring mee? Wordt dit gebruikt? Of maken ze er dan een kliederboel van?
groetjes

Annelies
2-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 818

Ellen
7-8-2010
 Meld misbruik14-9-2010 11:52:25

Wij hebben feestviltjes gebruikt als alternatief voor het gastenboek. Heel leuke reacties op gekregen en was ook heel tof om ze achteraf te lezen :-) Ik heb nog een 100 tal viltjes over, dus als je wil kan je ze gerust overkopen...

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik14-9-2010 13:11:48

Wij hebben ons gastenboek besteld via een Amerikaanse site. We vonden het concept héél leuk en origineel en we konden alles laten vertalen naar het Nederlands. Hun site is www.guestbookstore.com

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik14-9-2010 15:20:08

Je zou je gasten kunnen uitnodigen om het zinnetje "Liefde is..." te vervolledigen. Iedereen kan dan wel iets bedenken, ze hoeven het daarom niet te tekenen.

Je kan hiertoe bvb kleine schilderdoekjes (8 x 8 cm of groter) en Permanent Markers in rood, blauw, zwart en groen voorzien. Leg ze op elke tafel zodat men iets kan schrijven terwijl men wacht op de koffie of zo. Daarna kan met al deze vierkantjes 1 of meerdere composities gemaakt worden en kan je er de hall, trapzaal, slaapkamer, of wat dan ook, mee versieren. Of je ze nu samen hangt of apart, alles is mogelijk dankzij hun klein formaat.

Ander idee is een wensboom. Lange takken met veel zijtakken wit schilderen (of andere kleur) en in een hoge, stevige vaas schikken. Leg op de tafels kleine kaartjes met één perforatiegaatje bovenaan en maak met een satijnlintje een lus erdoor. Elke gast tekent of schrijft iets op zijn/haar kaartje en gaat het daarna in de wensboom ophangen.

En mochten jullie toch opteren voor een traditioneel gastenboek, kan je het vooraan misschien zo formuleren :

Een kleine zin, een groot verhaal
in je eigen woorden, je eigen taal...
Al wat je kwijt wil, laat het ons weten
zodat wij geen enkel moment
van deze mooie dag vergeten !

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik14-9-2010 15:29:31

Hey, allemaal leuke ideeën.
Ik heb wel al een gastenboek aangeschaft en voorbereid. Het tekstje van Fredie is wijd verspreid.
Ik heb ondertussen de vragen van de feestviltjes op internet gevonden, samen met het idee van "liefde is", gaan we de mensen hun creativiteit een beetje kunnen stimuleren.
dank u wel!!

isabelle
1-8-2010
 Meld misbruik23-9-2010 8:31:03

hallo proficiat die ideeen kwamen bij onze gasten vanzelf ik zou wel de tip geven om de mensen op de een of andere manier te laten weten dat je een gastenboek hebt ik heb die op een tafeltje tussen wat foto s en bloemen gesteld mooi in het zicht. Maar blijkbaar waren er toch nog mensen die het niet gezien hadden

Tina
11-9-2010
 Meld misbruik23-9-2010 15:55:42

Ik heb via de website van het kruidvat een gastenboek gemaakt, met kleine blanco kadertjes waarin men iets kan schrijven en grote kaders met vragen in waarop men kan antwoorden.
Zo heb je een mengeling van de 2. We hadden bij een aantal mensen gepolst en sommige vonden de vragen onnozel en andere vonden het origineel.

Mieke
18-6-2011
 Meld misbruik25-9-2010 16:57:53

een ander idee dan een gastenboek, is een praatpaal. Net zoals je wel eens op tv ziet, kunnen de gasten door een druk op de knop iets inspreken. Je krijgt nadien dan de video thuisgestuurd. Echt wel lachen hoe in het begin van de avond de beleefde boodschappen erop staan, maar op het einde van de avond, als iedereen wat gedronken heeft, zijn de boodschappen hilarisch !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...