Nu Online
Momenteel zijn er 225 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gastenlijst/aankondigingen, met handen in haar

17-9-2010 17:21:02
Hallo bruidjes, bruidegommetjes en sympathisanten

Wij hebben besloten om na jaren te trouwen.
Echter, onze situatie is niet perfect. De ouders van mijn partner zijn gescheiden

en het botert niet zo heel goed tussen die twee partijen, mijn moeder is alleen en het klikt niet met de moeder van mijn partner.
Iedereen zal zich zeker wel kalm houden maar echte sfeer ga je het niet kunnen noemen.
Vandaar dat we beslist hebben om grootouders, broer en dooppeter en een nonkel van mijn partner ook uit te nodigen. Met de rest is er geen echt contact meer.

En dan komt het. Ik heb dan enkel mijn moeder uitgenodigd...

Mijn familie is heel erg groot maar zowel vader als moeders kant is niet heel hecht te noemen. Ik heb de meesten al jaren niet gezien, tenzij eens toevallig of tijdens een begrafenis en dan wordt er wel eens gebabbeld maar dat is alles. Op feesten en dergelijke komt er ook vaak spanning en ruzie en vooral veel achterklap. Om nog maar te zwijgen van degene die gewoon hun kat sturen.

Maar toch heb ik zo iets van, het is mijn familie - als kind ben ik overal wel geweest en ik heb met de meesten geen ruzie of zo, gewoon weinig tot geen contact. Schoonvader vindt dat ik ze wel tenminste iets moet laten weten, en eventueel uitnodigen, mijn eigen moeder heeft dan weer zoiets van, "Waarom, ze vragen jou ook nooit?"

Ik zou het sowieso wel houden bij tantes/nonkels en/of eventueel de twee of drie kozijnen/nichten die ik ken omdat ik er vroeger goed mee kon opschieten.

Wel, je merkt het, ik weet niet wat te doen- wie ik het ga laten weten en of ik die dan ook uitnodig voor het diner (houden geen receptie- is alles of niets bij ons). Of het not-done is om dan plots een huwelijksaankondiging en/of uitnodiging te sturen of niet. Commentaar komt er toch, wat ik ook doe maar ik wil doen wat algemeen aanvaard is denk ik, zonder dat ik beschimpt wordt.

Een feest met pakweg 12 man is ook geen feest te noemen, maar ik wil ook niet dat ze gewoon komen uit plichtsbesef of met een lang gezicht 'omdat ze nu ineens wel iets horen en een cadeau mogen kopen' (wat ze trouwens niet moeten, heb liever niks dan achterklap, ik geef feest om te vieren, omdat ik hen dat gun, niet omdat ik iets krijg).

Sorry voor de lange post, maar ik wou het allemaal zo goed mogelijk uitleggen en een beetje raad is welkom. Morgen gaan we al naar locaties kijken voor kleine feestjes maar ik heb geen idee van het aantal dat ik moet zeggen omdat ik ook niet weet wie ik ga uitnodigen en voor wat precies. Tussen 12 en 40 is wel een heel groot verschil nietwaar?

misha
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 420

Tineke
10-7-2010
 Meld misbruik24-9-2010 11:39:56

Hey Misha,

Als ik dat allemaal lees, amai ik zou niet graag in uw schoenen staan.

Ik zou zeggen, nodig diegene uit die je er zeker wil bijhebben. Volg je hart. Je moet niet luisteren naar mama, .....

Het is jullie feest. Hopelijk geraak je er een beetje uit.

Groetjes

Tineke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...