Nu Online
Momenteel zijn er 647 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verlovingsring dragen op de dag van de trouw?

23-9-2010 18:25:56
Hoi bruidjes!!

Ik zit met een vraagje. Hoe zit het precies met je verlovingsring op je huwelijksdag? Draag je deze dan, aan je andere hand misschien? Of laat je hem thuis? Ik weet het niet goed.... Kan iemand me wat raad geven? Ook vraag ik me af hoe je de verlovingsring na de trouw draagt. Doe je eerst je verlovingsring rond je vinger met daarbovenop de trouwring? Of komt de trouwring onder de verlovingsring te zitten? Alvast bedankt voor het antwoorden op die vele vragen

Groetjes,
Evelyne

evelyne
20-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1547

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-9-2010 18:39:17

Ik had een verlovingsketting (ik had ervoor al 2 ringen van mijn toen nog vriend gekregen, dus dat werd anders wat van het goede teveel). Ik heb die ketting zéker op mijn trouwdag gedragen! En mijn andere ringen ook! Die verhuizen gewoon naar de andere hand. Ik draag dus mijn trouwring rechts en mijn andere ringen links. Je kan dit ook omwisselen (dit is naar keuze). Ik zou ze niet allebei op elkaar dragen... Dan wordt je vinger precies zo stram...

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik23-9-2010 18:52:35

Ik draag momenteel mijn verlovingsring aan mijn linkerhand (ringvinger).

Ik was eerst van plan om die daar te laten zitten en de trouwring er gewoon bij te schuiven. Bij nader inzien lijkt me dit inderdaad toch niet zo handig (je kan je vinger dan minder makkelijk plooien) dus ik ga deze gewoon verhuizen naar mijn rechterhand (ringvinger) en dan komt links de trouwring. Ze zeggen immers dat het bloed van je linkerringvinger rechtstreeks naar je hart stroomt en dit vind ik toch wel een "romantische" gedachte. :-)

Groetjes,
Evelien

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik23-9-2010 19:00:46

Net even gegoogled en blijkbaar kan alles en zijn de meningen heel verdeeld ;-).

Er zijn zo de verschillen tussen rechter- en linkerhand. In principe, zo leert onder meer de iconografie, staat rechts voor goed en links voor slecht. De rechterhand als drager van de trouwring lijkt de meest logische keuze. Die gewoonte is mondiaal ook fel verspreid, in Rusland en de meeste ex-Oostbloklanden bij voorbeeld.

Maar in Frankrijk, Schotland, Zweden of Italië wordt de trouwring aan de ringvinger van de linkerhand gedragen. Vermoed wordt dat die keuze ooit gemaakt werd omdat het menselijk hart, de plek van de liefde en de trouw, het dichtst bij de linkerhand ligt.

In Vlaanderen blijkt de situatie extra ingewikkeld. In West- en Oost-Vlaanderen draagt men de trouwring links, in Antwerpen en Brabant rechts en in Limburg is er een mix. Waarom precies? Andere richtlijnen allicht vanuit de vroegere kerkprovincies, die een gewoonte werden.
Groetjes,
Evelien

evelyne
20-7-2011
 Meld misbruik23-9-2010 19:14:11

Alvast bedankt voor de vlugge reacties! Ik zal er eens over nadenken. Onze trouw is nog ver weg ( 20 juli 2011). We hebben onze trouwringen nog niet besteld, dus als we deze gaan kiezen zal ik eens passen hoe comfortabel het is om ev. 2 ringen op elkaar aan te doen. Mijn verlovingsring is niet zo heel breed, dus misschien dat het wel lukt. Ik hou jullie nog op de hoogte!

Groetjes,
Evelyne

Sharon
20-5-2011
 Meld misbruik23-9-2010 19:14:21

Normaal gezien draag ik mijn verlovingsring aan mijn linkerringvinger op de trouwdag en schuif ik mijn trouwring erboven. Ook na de trouw zal ik het zo blijven dragen, maar alles kan inderdaad. Dit is een persoonlijke keuze waar geen echte richtlijnen voor bestaan. Draag ze zoals je het zelf gemakkelijkst vindt :).

wendy
9-10-2010
 Meld misbruik23-9-2010 19:19:53

Hey, ik draag mijn verlovingsring op mijn middenvinger links. Eens we getrouwd zijn, komt eveneens mijn trouwring links en mijn verlovingsring er dus mooi naast :-)
grtjs

isabel
23-10-2010
 Meld misbruik23-9-2010 21:26:11

Ik zal mijn verlovingsring die ik nu rechts draag ook op de trouw aandoen
en dan komt mijn trouwring links dus.

Stephanie

Meld misbruik23-9-2010 21:43:10

Ik dacht dat je normaal beide ringen aan de ringvinger van de linkerhand droeg, en de trouwring als eerste rond je vinger..het dichtste bij je hart is de uitleg die ik heb gehoord.

Tijdens je verloving draag je de verlovingsring ook al links, en op de dag van de trouw draag je hem rechts zodat de trouwring rond je vinger geschoven kan worden. Als dit is gebeurd, doe je de verlovingsring dus erbovenop.

Laura
14-5-2011
 Meld misbruik23-9-2010 23:25:32

Bij mij zal het zijn zoals bij Wendy, ik draag mijn verlovingsring aan mijn middenvinger links, en mijn trouwring zal dus aan mijn ringvinger links komen!

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik24-9-2010 8:00:29

Er bestaan ook trouwringen met een soort 'uitholling', zodat je die kan combineren met je verlovingsring, als je dat graag zou doen. Gewoon doen waar jij zelf zin in hebt en wat goed voelt voor jou ;-)

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik24-9-2010 9:13:42

Ik heb verlovingsring aan links hand aan. En hou hem aan met huwelijk. Mijn trouwring komt aan rechtse hand (ringvinger). Is hier in de streek de gewoonte. De dag zelf doe ik wel mijn ring dat ik heb gekregen voor geboorte van mijn zoontje uit, vind dat anders te druk met trouwjurk en zo... Daarna gaat die terug aan aan mijn rechterhand (middenvinger)
Mijn eerste "liefdesring" die ik heb gekregen van mijn verloofde gaat verwerkt worden in een hangertje of oorbelletjes..

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik24-9-2010 11:25:32

Verlovingsring links, trouwring rechts!
Ik had mijn verlovingsring aan op onze trouwdag.

Gwen

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik26-11-2010 8:17:41

mijn verlovingsring wordt op mijn trouwring geplaatst. dus ik en mijn vriend hebben dezelfde trouwring maar mijn verlovingsring geeft dan het extra blingbling bij mij :) snappie?

Geraldine
17-9-2011
 Meld misbruik17-2-2011 13:14:01

Hey allemaal,

Ik hoop dat er nog mensen actief zijn bij deze topic. Mijn vriend en ik gaan binnenkort trouwen Nu hoorde ik van een vriendin dat het in Amerika helemaal hot en handy is om je trouwring via het internet te bestellen. Zelf koop ik in het algemeen vrij weinig spullen online omdat ik vaak bang ben dat spullen tegenvallen. Maar het aanbod via online winkels schijnt ontzettend veel groter te zijn dus nu overwegen we toch om een ring online te bestellen. Ik heb nu een informerende (Nederlandse) website gevonden, dan wel over [url=http://www.verlovingsring-online.nl]verlovingsringen[/url]
, en begin toch te overwegen om de ringen online te kopen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Op zich kan een ring in het echt minder tegenvallen dan bijvoorbeeld de jurk enzo. Het enige wat goed moet zijn is de maat (maar die is gemakkelijk op te meten). Ik zou graag jullie mening hierover horen

Groetjes Ger

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...