Sara
20-8-2011
|
27-9-2010 23:54:50
Ik zou er nooit achter vragen, dat is een beetje mijn fierheid denk ik...
Zou het natuurlijk ook niet fijn vinden moest ik van een aantal mensen niets krijgen, maar toch ik zou me niet laten kennen :-) Maar wel in mijn achterhoofd houden.
Grtjs
Sara
|
|
Tania
|
28-9-2010 6:59:02
Ik ga volledig akkoord met wat Sara heeft geschreven.
|
|
Kathleen
14-5-2010
|
28-9-2010 8:05:35
Hier dezelfde mening als Sara.
Mijn schoonvader is er zelfs in geslaagd om ons niets te geven. En van mijn schoonmoeder (schoonouders zijn gescheiden) hebben we alleen wat bloemen gehad.
Ik zou het je vooral niet aantrekken. Loontje komt om zijn boontje...
Groetjes,
Kathleen
|
|
Dorine
|
28-9-2010 8:17:46
Je kan dat eigenlijk gewoonweg niet vragen. Niks vragen is de slimste zijn, profiteurs zijn er altijd en overal. Jullie zelf gaan dit nooit doen, maar als één van die koppels een gelegendheid hebben waar jullie naar gevraagd zijn, zal het toch dagen. En uiteindelijk jullie gaan wel iets geven. Dat is gewoon zo, er zijn nu éénmaal mensen zonder scrupules.
Mij leerde het in elk geval dat ik nooit of nooit nog rap zal lopen om een cadeau te halen, liever wachten tot het laatste moment.
Ok, ik geef dan wel even een stek onder water, een mens met verstand verstaat dat dan wel, en staan ze daar met beschaamde kaken.
Mijn dochter kreeg van haar eigen neef en zijn vrouw €20, kwamen ze wel op een feest met alles erop en eraan, fijn en lekker eten, drinken zoveel ze wilden. Het menu koste al rond de € 70/pers. Dat is even slikken en je moet zwijgen.
Bij de geboorte van haar zoontje, niks van ons buren. Buren kregen wel een geboortekaartje, zelfs geen proficiat kon eraf. Bij de geboorte van hun kleinkinderen ben ik zo rap mogelijk naar de winkel geweest waar de lijst lag, telkens een cadeaubon van €50.
Ben geleerd hoor, zo heb ik ze ook beter leren kennen.
Trek het je gewoon niet aan Sylvia, wie weet komt er toch nog iets.
|
|
Sarah
21-10-2011
|
28-9-2010 8:25:19
Niets van aantrekken Sylvia, komt overal voor. Op het huwelijk van vrienden waren er ook lege enveloppes. Ze hebben dan lijstje gemaakt met wat ze van wie kregen en zo wisten ze natuurlijk direct wie het was. Van sommige, dat ze het niet zouden verwachten, kregen ze super cadeaus, en van anderen praktisch niets.. niet aan je hart laten komen..
groetjes Sarah
|
|
Tineke
10-7-2010
|
28-9-2010 8:26:24
Hey Sylvia,
Ik deel de mening van hierboven. Je kan wel zo in groep eens een steek geven van bv dat je verschoot hoeveel je soms gekregen hebt van andere mensen. Wel geen namen noemen he.
Wees de slimste.
Groetjes
Tineke
|
|
Nancy
16-7-2010
|
28-9-2010 8:55:18
Hey ,
Ook wij kregen van enkele mensen een leeg kaartje en van 2 zelf helemaal niks ...
zelfs geen stom kaartje met gelukwensen .
Dit van mijn man zijn moeder en broer !
Zij heeft zich onbeschoft gedragen en onze dag daardoor helemaal verpest !
Zij was beter weggebleven op onze dag , en heeft bij mij voor altijd afgedaan ;
wil da mens nooit meer zien !!!!!!!!!!!!!
Wij hebben ook niks gevraagd aan deze mensen en zoals hierboven al vermeld ,
we houden het in ons achterhoofd.
Dus conclusie : onthouden die handel !
groeten Nancy
|
|
Anke
20-8-2010
|
28-9-2010 9:01:42
Some people will never learn.
Wij hebben dit gelukkig niet meegemaakt, maar ik kan me goed voorstellen hoe het voelt.
Ik deel de mening van de anderen: het is gewoon iets waar je niet kan om vragen. Netjes is het niet. Maar zo weet je wat je aan die mensen hebt...
Groetjes
|
|
Dorothea
10-9-2010
|
28-9-2010 9:25:26
Ik heb niets gekregen van mijn baas en zijn vrouw, die dan nog eens de beste vrienden van mijn mama zijn, waar ik dag in dag uit mee samenwerk. Ik ga daar ook niets van zeggen, maar dan voel ik mij ook niet schuldig als ik eens een dag niet kom werken!
|
|
ashanti
7-5-2011
|
28-9-2010 11:05:06
Ik zou ook nooit iets vragen.
Ik zou niets zeggen. Want dat komt nog vreemder over dan iemand die gewoonweg niets gegeven heeft. Ik ben daar te trots voor.
|
|
Marie
|
28-9-2010 11:33:02
Cadeautjes kan je niet eisen, je kan enkel je conclusies trekken...
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
28-9-2010 11:34:30
Hey!
Eigenlijk geef je een feest om je huwelijk te vieren en niet om iets te krijgen!
Maar natuurlijk verwacht je dat wel!
Weetje ik zou er ook niet mee kunnen lachen!
Ik zou er niets over zeggen, maar zou het onthouden.
Wanneer zij trouwen / een kindje krijgen / verjaren / om de een of andere reden een feest geven, dan zou ik ook een lege envelop geven. Dan weten ze tenminste hoe het voelt om niets te krijgen!
Maak er je niet te druk in, misschien moet je "via via via via via" maar laten weten hoe je je voelt!
Bv.: als je gaat zeggen tegen een ander koppel (waar je wel geld of iets anders van hebt gekregen) dat je niets van hen hebt gekregen en dat je dat wel jammer vind, dan zullen die dat wel te weten komen!
|
|
Shanna
30-6-2012
|
28-9-2010 14:27:51
Ik zou er zeker niet om vragen!
Verlaag je niet tot hun niveau meid, hou dit gewoon heel goed in gedachten!!!!
|
|
Gunther
1-7-2010
|
28-9-2010 17:05:50
zoals velen al melde , niet van wakker liggen maar vooral nooit vergeten
groetjes
|
|
Carolina
1-8-2009
|
28-9-2010 23:44:03
Van 1 koppel hebben wij pas 2 weken later een centje op onze rekening gehad. Heel raar vind ik dat maar ja.
Van mijn schoonbroer (38) en schoonzus (40) hadden wij ook niets gehad. Zelfs geen kaartje. Mijn man heeft dit wel aan zijn moeder gezegd. Zo van 'allé nog geen kaartje'. Het excuus: ze hadden geen tijd gehad?!? Iedereen heeft tijd maar zij net niet. Achteraf hebben ze dan ook nog wel een centje gestort. Mijn schoonmoeder is nog een kaartje gaan kopen?!? Maar ondertussen wisten we het wel hé?!?
|
|
Véronique
31-7-2009
|
29-9-2010 17:22:54
Van mijn neef en zijn vriendin hadden we ook niks gekregen. Mijn mama heeft dat 'laten vallen' bij mijn tante wiens zoon enkele jaren voor ons was getrouwd. Zij heeft op haar beurt gepolst bij haar broer (mijn nonkel en vader van de neef die ik bedoel) en warempel... Een maand na ons huwelijk kwam er plots een mooi bedrag op onze rekening met de vermelding 'een laat huwelijkscadeau...'
Voor de rest hebben wij ook nog enkele lage bedragen gekregen, zoals een potje orchideeën van +/- 15 euro van mijn neef en zijn vriendin die op het hele avondfeest met diner geweest waren en van een vriendin die met haar man op ons dansfeest met dessertenbuffet + receptie op zondag kwamen €25... Maar dan doe je inderdaad zoals hierboven gezegd is: onthouden (desnoods noteren op een lijstje met cadeaus) en bij een volgende keer ook geen hoge bedragen meer geven. Mijn neef (die van de orichidee) gaf onlangs een housewarmingparty (een drankje en enkele hapjes), wel die heb ik een zelfgemaakt potje bloemen gegeven (ik volg bloemschikles). Dit kostte me iets van een €5... Tja... Dat is dan aan elkaar geleend!
Maar we hebben ook héél hoge bedragen gekregen! €250 van mijn nonkel en tante die niet eens zijn geweest, €500 van mijn broer en zijn vriendin,... Dat hebben we natuurlijk ook genoteerd!
|
|
ann
2-7-2011
|
30-9-2010 17:13:40
ik zou zelfs een bedankkaartje durven afgeven...met een grote smile...HEY,BEDANKT voor jullie komst en kadootje...wedden dat ze niet weten hoe zich te gedragen op zo een moment...zal hen misschien aan tdenken stellen...ik ken ook iemand bij wie iemand later dan voorzien aankwam en doodleuk zei:goh,ik ging uw envelopje meebrengen maar moest me zo haasten dat ik het vergeten ben!!ik zal het storten!!maar het kwam ook nooit!!!tja,het komt vaker voor dan we denken vrees ik!!!
|
|
mieke
1-4-2011
|
2-10-2010 16:26:01
Wij hebben gevraagd te storten voor een goed doel. En we vragen niet wie heeft gestort en al helemaal niet hoeveel. We weten alleen een eindbedrag.
Dat het feest leuk geweest is, is toch het enige wat telt?
Sorry, ik begrijp niet waar het probleem ligt. Je had die mensen er graag bij. Toch voor hun gezelschap en niet om hun geld?
|
|
NELE
3-9-2010
|
5-10-2010 3:15:34
gewoon vergeten is de beste remedie!!!
wij hebben ook een lege enveloppe ontvangen :s. komt blijkbaar vaker voor dan men denkt.
gewoon dubbel genieten van zij die je wel een cadeautje hebben gegeven!
|
|
Iris
15-7-2011
|
8-10-2010 17:59:59
Hoeveel wordt er eigenlijk gegeven door gasten als ze enkel naar de receptie mogen komen? Ik verwacht niet meer dan 15 euro? Of is dit weinig?
|
|
Eline
27-11-2010
|
27-10-2010 20:34:31
Ik vind dat Mieke gelijk heeft. Ik ga zeker geen lijstje maken met wie wat heeft gegeven. Je wou die mensen er toch graag bij en ze waren er toch. Oké, het is fijn om geld te krijgen en ik geef ook altijd iets. Maar laat dat toch niet aan je hart komen. Wees blij dat jullie gehuwd zijn en dat het een fantastische dag was!
|
|