Nu Online
Momenteel zijn er 620 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik heb het dan maar zo gedaan

15-10-2010 11:26:01

Plechtigheid Emmy en Maarten

Intrede

“StickwitU” Pussy Cat Dolls

Verwelkoming

Theo

Beste Emmy en Maarten
Geachte ouders, familie en vrienden,
Graag heet ik u allen hartelijk welkom op deze feestelijke dag ter ere van Emmy en Maarten

Zij hebben mij gevraagd om vandaag samen met hen, een bijzonder accent aan hun samen-zijn en verdere samen-leven te verlenen, iets wat ik met veel plezier doe.. Het siert Maarten en Emmy trouwens dat ze een eigen inhoud willen geven aan hun leven samen, met deze persoonlijke plechtigheid.

Emmy en Maarten
Deze dag is niet zomaar een dag, deze dag heeft voor jullie een speciale betekenis, omdat jullie beiden een trouwbelofte willen afleggen, een getuigenis van je beslissing om samen aan je leven verder te bouwen.

Jullie hebben het me zelf gezegd : “een relatie groeit, je groeit naar elkaar toe, leert elkaar kennen”. Trouwen was een stap die jullie allebei wilden zetten in dat groeiproces. Het voegt iets plechtigs, iets feestelijks toe. Door te trouwen willen jullie je gevoelens voor elkaar tonen, delen en vieren..

Ik geef nu graag het woord aan Maarten, die een gedicht zal brengen

Je hebt iemand gevonden, waar je op vertrouwt,

iemand gevonden die achter je staat,

samen ga je aan iets bouwen.

Samen ga je op weg, een vreemde weg,

een weg vol hindernissen,

toch ben je niet bang voor het onbekende,

samen ruim je de struikelblokken op.

Je gaat door,

bent samen bedroefd als je bijna struikelt,

maar hand in hand ga je verder

de weg wordt breder, bekender.

Samen mag je ook rusten,

luisteren naar je eigen adem,

dromen van dingen, die er nog niet zijn

voelen dat je niet langer alleen bent.

Woordeloos kun je genieten, intens gelukkig zijn,

omdat je weet, dat die ander er is.

Vergevingsmoment

Marijke

“Van elkaar houden” is de kunst elkaar steeds te zien met nieuwe ogen.
“Van elkaar houden” ligt in de kleine dingen, ogen die je begrijpend aankijken, oren die stil naar je luisteren, een hand die zacht door je haren streelt, het gevoel dat iemand aan je denkt,
Je veilg en geborgen weten, kleine dingen in je leven, grote waarden en kansen geven
“Van elkaar houden” betekent elkaar vergeven.

Openingswoord

Theo

Emmy en Maarten, vandaag hebben jullie besloten om jullie levens voor altijd aan elkaar te verbinden en ik ben ervan overtuigd dat ik uit naam van iedereen hier aanwezig mag zeggen dat we blij zijn dat we dit speciale moment met jullie mogen delen.

We zijn getuigen van deze verbintenis en van de liefde die jullie voor elkaar voelen. Een liefde die gegroeid is en jullie steeds dichter bij elkaar gebracht heeft tot de eenheid die jullie vandaag vormen.

Ik wens jullie alle geluk van de wereld toe en hoop dat deze dag het begin mag zijn van een overtuigd ‘ja’ aan een leven met en voor elkaar, dat jullie elkaar door het leven dragen met mooie verwachtingen, kracht en liefde om samen jullie dromen waar te maken en aan een leven te bouwen waarvan jullie gedroomd hebben.

Eerste lezing

Armand

Er waren eens 5 kaarsjes …
Ze wilden op het feest graag goede lichtjes zijn.

Eén kaars viel het tegen altijd in vlam te staan.
Het doofde snel zijn lichtje en is toen weggegaan.

Er waren nog vier kaarsjes, het was een mooi zicht.
Eén dacht ik ben de beste, meteen verdween zijn licht.
Er stonden nog drie kaarsjes, ze branden helder op.
Eén werd er uitgeblazen, hij lette niet goed op.

De beide laatste kaarsjes wat waren ze alleen.
Eén ging van moeheid slapen en toen was er nog maar één.

Het laatste kaarsje dat eenzaam bleef branden dacht:
“als ik mijn lichtje nu eens aan een ander geef”.

Toen heeft dat ene kaarsje het feest nog juist gered.
Want hij heeft alle andere kaarsjes opnieuw in vuur & vlam gezet!

“The only one” Lionel Richie

Aankondiging van geloften

Theo

Jullie trouwen vandaag omdat je niet zonder de andere verder wil, omdat jullie elkaar dolgraag zien. Deze dag is niet het begin van jullie liefde voor elkaar. Jullie hebben elkaar al vaker jullie hart beloofd, door een simpel gebaar, door een lieve blik een spontane knuffel,

In jullie leven willen jullie tijd maken om stil te staan en te genieten van het leven. Tijd maken voor elkaar, tijd om verwonderd te kunnen zijn, tijd om blij en verdrietig te zijn.

De stap die jullie vandaag zetten, is niet in een plotse opwelling ontstaan. Het is een weloverwogen keuze, vanuit de liefde voor elkaar iets wat jullie zelf het beste kunnen vertellen.

Jullie willen dit doen door enkele woorden tegen elkaar te zeggen en hebben ervoor gekozen elkaar een ring te schenken. Jullie hebben elkaar jullie jawoord gegeven en willen elkaar nu ringen schenken als symbool van jullie wederzijdse liefde en trouw.

Jullie ringen zijn ook een teken van jullie verbondenheid met elkaar, een teken dat de andere blijft dragen. Mag ik jullie nu vragen jullie huwelijksbeloften aan elkaar te vertellen en de ringen over de vinger te schuiven.

Geloften en ringuitwisseling

Emmy en Maarten …

“Ik hoor bij jou” Marco Borsato

Bezinning

Mama maarten

Wat trekt iemand nu juist in zijn of haar levenspartner aan?
Voor de ene zijn het al die kleine overeenkomsten, voor de andere dan weer het feit dat ze elkaar aanvullen, dat ze elk hun eigen mening en gevoelens mogen hebben en kunnen tonen

Emmy en Maarten vergelijken hun relatie met een puzzel: niet élk stukje is hetzelfde, maar ze passen wel allemaal in elkaar.

Daardoor kunnen ze het zo goed met elkaar vinden, daardoor zien ze elkaar ook graag

Afzonderlijk betekenen die puzzelstukjes enorm veel, zijn ze erg waardevol, maar als je ze samenvoegt dan krijg je een afgewerkt plaatje, een duidelijk beeld… de stukjes passen perfect in elkaar… lopen in elkaar over…vormen een eenheid…

Dankgebed

Emmy

Bestaat er iets mooiers dan iemand die je begrijpt,
je niet uitlacht, iemand voor wie je nooit wartaal spreekt,
die heel veel kon verdragen van jou.
Iemand die zegt: ‘Kom hier en zijn arm om je heenslaat.

Daar gaat niets boven, absoluut niets.
JIJ weet wanneer ik droevig ben zonder dat ik het zeg

JIJ weet wanneer ik vrolijk ben en guitig en vol moppen.
Bij jou kan ik mezelf eens zijn zonder gevoelens op te kroppen

Vandaag beginnen we met drie een nieuw leven.
Vandaag schenk ik mijn gedachten, blije, droeve,
mijn dwaze invallen, goede ideeën, stemmingen en buien.
Alleen mijn hart kan ik niet meer geven,
dat gaf ik je toen ik je terug voor het eerst zag
Ik dank je, Maarten, je bent er voorzichtig mee geweest.
Je hebt het bewaard en gekoesterd al die dagen voor vandaag.
Jouw hart heb ik gekregen als onderpand.
Laten we met ons drietjes verder aan ons mooie leven beginnen !!!

Slotgebed

Maarten

Waarom trouwen Jullie? Dat is toch nergens voor nodig? Ben je wel zeker? Dit zijn vragen die we soms moesten beantwoorden.

Dit zijn mijn woorden als antwoord daarop.

Ons ja IS een JA !

Ons ja is geen … ja maar!

Ons ja is geen …misschien!

Niet afhankelijk van de amstandigheden

Geen proberen!

Ons ja is geen … nu ja!

Ons ja is een ja tegen elkaar, zoals we zijn en zoals we samen willen worden !!!

Ons ja is ECHT !!!

Mag ik u allen nog een daverend applaus vragen voor dit pasgehuwde paar!

“Everything” Michael Bubble

Emmy
13-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1454

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik15-10-2010 11:40:13

Hey Emmy

Echt prachtig hoor... Het gedicht in begin vind ik echt super!

Grtjs

Sara

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik15-10-2010 11:46:10

Hey Sara,

dank je wel hoor, lief van je.

Grtjs

Emmy

Els
10-6-2011
 Meld misbruik15-10-2010 12:13:28

Heel mooi maar ik zie wel een kleine typefout:

- Niet afhankelijk van de amstandigheden -
- Geen proberen!-

Dit moet Omstandigheden zijn!

Nog veel succes!!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik15-10-2010 12:47:09

Hey,

Echt heel heel goed!!! Het zal heel tof en emotioneel worden.

Groetjes Ellen

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik15-10-2010 12:58:23

wow, echt super mooi gedaan!!

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik15-10-2010 13:13:50

@ Els:de lay-out, indeling en controle op typefouten, moet nog gedaan worden !!!Als het dat maar is he, de inhoud telde nu voor me!!!
@ Ellen en Kristel:merciekes hoor

Emmy

Wendy
28-5-2011
 Meld misbruik15-10-2010 21:03:50

Mooi!
Ik heb de tekst stiekem opgeslagen als inspiratiebron

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-10-2010 21:28:34

Jullie slotgebed met 'Ons ja is...' stond bij ons aan het begin van ons boekje! ;-)

Sarah
3-6-2011
 Meld misbruik15-10-2010 22:22:08

Echt prachtige teksten !! Eén voor één! Kon niet stoppen met lezen En héél persoonlijk ook, 't zal zeker en vast een héél mooie viering worden!
De inhoud is inderdaad wat telt, ik vind dat je al enorm goed voorbereid bent, amai !!
Zou je eventueel enkele van je bronnen kunnen prijsgeven ?

Emmy
13-8-2011
 Meld misbruik15-10-2010 23:34:13

Goh sarah,

Enkele van mijn bronnen prijsgeven ... tuurlijk wil ik dat, anders had ik ook niet heel mijn misboekje hier gezet he. Ik heb gewoon veel misboekjes gelezen en daardoor ideeën opgedaan. Het slotgebed hebben we volledig overgenomen omdat we dat echt schitterend vonden.
Hier nog niet lang geleden stond er een topic met een link naar teksten voor een viering, waren er ook heel mooie.
Ik denk dat Veronique, hier ook op het forum (dat bruidje dat al is getrouwd, maar ons nog vele tips geeft, ze staat ook hier juist boven), ooit is verscheidene links naar misboekjes heeft gegeven. Vraag het haar anders maar, ze vindt dat echt niet erg.
Niet iedereen vind dezelfde teksten mooi he, dus zelf beetje knippen en plakken.
Dat lukt wel hoor.
Veel succes he en als je vragen hebt ...
Grtjs

Orily
7-5-2011
 Meld misbruik16-10-2010 22:22:44

Mooi gedaan hoor :)

Veel succes nog met de voorbereidingen!

Groetjes

ann
2-7-2011
 Meld misbruik9-2-2011 20:36:16

zocht nog een mooie tekst voor bij huwelijkskaars!!!gevonden!!de vlammetjes!!echt mooi!!bedankt!!xx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info