TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Stephanie
10-6-2011
|
19-10-2010 18:51:47
Hela,
Ik ga de versiering van de zaal gewoon rood-wit houden. Ik zou graag mijn uitnodiging ook rood-wit houden maar voor de rest ben ik daar eigenlijk absoluut nt mee bezig.
Nog veel succes!
|
|
Roxanne
25-6-2011
|
19-10-2010 19:41:24
Wij hebben ook geen thema.... Wij hebben een mooie feestzaal, een oldtimer bus met bloemen... Dit allemaal in thema doen vind ik teveel....
|
|
Ellen
30-7-2011
|
19-10-2010 20:07:09
Wij hebben ook geen thema.
Maar ga de versiering en de boekjes enzo wel allemaal in dezelfde kleur doen als onze uitnodigingen.
|
|
Debbie
16-9-2011
|
19-10-2010 20:25:07
Wij hebben ook geen thema. Onze zaal is wel heel strak, zwart en wit. Mssn trekken we die kleurencombinatie ook wel door in de uitnodigingen en menu-kaarten. Maar dat is dan ook wel het énigste dat lijkt op een thema :)
|
|
Elke
26-5-2012
|
19-10-2010 20:36:32
Wij nemen ook geen thema, idd zowat de kleuren doortrekken das altijd wel leuk en mensen herkennen die kleuren dan ook in bepaalde zaken, en zien dit op zich al wat als een thema. Een huwelijk organiseren vraagt al zo veel aandacht he, ik vestig men aandacht ook liever op de andere zaken dan een thema te zoeken. Maar het blijft wel een leuk iets hebben zo een thema! groetjes!!
|
|
Elke
2-3-2012
|
19-10-2010 21:11:16
Hier juiste hetzelfde, geen thema, wel een felle kleur doortrekken in de aankleding en versiering van zaal, uitnodigingen,menukaartjes.
Veel plezier
Elke
|
|
wendy
27-11-2010
|
19-10-2010 21:16:11
Hey! Wij hebben ook geen thema, en zijn ook chaotisch beginnen plannen!dit mede doordat we de wet en de kerk op twee verschillende dagen doen/deden!
Waar ik wel voor heb gezorgd is dat onze verloving die een beetje 'sprookjesachtig' was steeds een beetje liet terugkomen in de uitnodiging voor de wet en ook met een subtiel gedichtje voor de kerkuitnodiging, omdat niet iedereen aanwezig was op onze trouw voor de wet...
Ook denk ik een 'winters' want we trouwen 27 november van dit jaar, en laat dan vooral wit, rood, zilver en goud zowat terugkomen in de lintjes, kostuums, bloemen.. en alleen de uitnodiging die was zwart, maar ik denk datk het 'misboekje' ook die kleur ga geven om het te laten terugkomen!
Veel succes en plezier met de voorbereidingen!! groetjes Wendy 27 / 11/ 2010
|
|
Steffi
21-5-2011
|
20-10-2010 2:19:07
hier ook geen thema, wel alles wat we mooi en leuk vinden en waar wij zin in hebben.. :) Is dat niet het belangrijkste?? :p
het is al moeilijk genoeg om zo alles in elkaar te steken, laat staatn dat het allemaal in een bepaald thema moest zijn :) Ik zou krom staan van de strees :) grtz Steffi
|
|
rebecca
2-7-2011
|
20-10-2010 8:55:56
ok, geruststelling :-) Kleurencombinaties had ik ook al aan gedacht... is gemakkelijker dan alles rond 1 thema op te hangen. Merci iedereen !!
|
|
Sharon
20-8-2011
|
20-10-2010 13:41:04
Wij hebben wel een thema: Venetië! Omdat ik daar ten huwelijk werd gevraagd.
Hoe trekken we dat door:
- We wilden eerst Vespa's (very Italian), maar je moet een helm op en wat als het regent, nu worden het mini's, echte oude mini's... Dat is eigenlijk Brits, maar ik leg de link met de film Italian job. Vespa's gaan we toch nog vragen om foto's mee te trekken.
- Italiaans buffet: van hapjes tot dessert Italiaanse gerechten. Italiaanse wijnen zijn we nog aan het overwegen :)!
- Venetiaanse maskers op de borden (en ook als bedanking).
- Tafelnamen naar Venetiaanse gebouwen of plaatsen: Rialtobrug, Brug der Zuchten, San Marcoplein, Dogenpaleis, Canal Grande, ... (maar dan de Italiaanse namen)
- Tafelbekleding en versiering in kleuren van Italiaanse vlag (groen/wit/rood)
- Die kleuren wilden we eerst ook op onze uitnodiging, maar dat bleek toch niet zo heel mooi te zijn. Nu zal er een foto van een mooi masker op staan (ook op de boekjes voor de viering).
- Ik zou misschien nog graag een houten gondel in de zaal hebben, maar ik weet niet of ik die ga vinden. En als dat te veel kost dan gaan we dat ook niet doen.
- In Venetië hebben we een wens gehangen in de Wish Tree van Yoko Ono en we zouden dat ook verwerken in onze ceremonie... Mensen mogen wat ze ons toewensen op een kaartje schrijven en in de boom hangen...
- ...
Zo kreeg het een beetje vorm :)!
Hopelijk krijg je zo wat inspiratie...
Ik ken er ook veel die één kleur als thema hadden. Vrienden hadden fushia... uitnodiging, bloemen, versiering zaal was allemaal in die kleur! Heel leuk... Ook de bloemetjes op de mannen hun kostuum...
Groetjes
P.S.: het idee van Venetiaanse maskers heb ik ook van hier op het forum...
|
|
Annelies
2-10-2010
|
20-10-2010 13:59:56
Wij hadden ook niet echt een thema. We zijn uitgegaan dat wel alles tijdloos en klassiek wilden doen en de rest is gevolgd. Drukwerk met sierlijke letters, oldtimer bus, kleedje met sluier, ... Als je niet voor extremen gaat, vind je wel van alles dat uiteindelijk toch bij elkaar lijkt te horen.
|
|
schapie
2-7-2011
|
21-10-2010 12:26:16
Hoi Rebecca, We trouwen op dezelfde dag! Hoe ver sta je al met de chaotische planning?
Ik vind dat ons huwelijk op zich al thema genoeg is - omdat we van alles gewoon kiezen wat we zelf het liefste hebben, past het vooral bij ons, en dus vanzelf ook wel bij elkaar :-)
Zoals de meeste mensen zullen we ook wel iets doen met kleuren en lettertypes voor de uitnodigingen, misboekjes, versiering, ... maar behalve dat we dat dan mooi vinden, zit er niets meer achter.
Veel plezier met de voorbereidingen!
|
|
Laura
14-5-2011
|
22-10-2010 8:34:57
Hé Sharon, wat een leuk thema! Ik krijg al zin om naar jouw feest te komen :-)
Wij gaan ook gewoon wat werken met dezelfde kleuren die terugkomen, maar voor de rest houden we het simpel.
|
|
rebecca
2-7-2011
|
24-10-2010 19:09:58
Hey Schapie, Leuk dat we op dezelfde dag trouwen!! :-)
Momenteel ligt alles een beetje stil... Maar de belangrijkste dingen zijn wel geregeld: DJ, zaal, vervoer, jurk, kerk, fotografe. Nu volgen nog de kleinere dingen: nadenken over de versiering, uitnodigingen, ... Maar ik vermoed dat ik pas in december echt opnieuw zal kunnen starten met plannen. Momenteel zijn er andere dingen die op de voorgrond treden...
Vandaar ook mijn vraag over het thema :-) Maar gelukkig blijkt dat niet iets dat moet, maar gewoon iets dat kan!
Hoever sta jij?
Ook nog veel plezier en succes met de voorbereidingen :-)
|
|
Sharon
20-8-2011
|
25-10-2010 19:52:13
@ Laura: dankjewel! Ik heb er zelf ook al zin in :)!!!
|
|
Celesta
22-10-2011
|
18-11-2010 20:18:28
Hoi,
Wij werken wel met een thema, maar dat ligt wat in onze levensstijl.
Het thema wordt gothic-victoriaans.
De uitnodigingen e.d. zullen dus wel een duister/romantisch kantje hebben.
Dit trekken we ook door naar een dress-code voor de gasten.
Om deze wel betaalbaar te houden en niemand in moeilijkheden te brengen wil dit zeggen dat we verwachten dat de gasten in bepaalde kleurtinten komen (zwart, rood, paars...)
Verder uiteraard de decoratie, kaarsen, rozen (donkerrood en zwart (roos in zwarte inkt plaatsen)), donker tafellinnen, satijnen rozenblaadjes op de tafels... Ook de muziek voor ons praalhuwelijk zal eerder klassiek worden (tijdperk eind 19de eeuw)
Zo ook met de muziek voor het dansfeest dat wordt new wave, industrial, EBM... We zorgen ook voor een rookmachine om de duistere sfeer er wat in te houden.
In elk deel van het feest de speech, de openingsdans, de intrede... houden we onze duistere/romantische sfeer erin.
Aangezien het niet de bedoeling is de famillie af te schrikken of er een bachanaal van te maken houden we het chic op onze manier!
Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|