Nu Online
Momenteel zijn er 354 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Thema tafelnummering...

  19-10-2010 20:45:28
Hallo,

kan iemand mee een leuk thema geven om onze tafelnummers duidelijk te maken..
we hebben al zo veel trouwfeesten gehad waar ze origineel waren, van snoepjes, kleuren, tvprogramma's...
iemand iets anders..laat maar komen!

Dank u!!

Charlotte
10-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 4348


wendy
27-11-2010
 Meld misbruik19-10-2010 21:08:17

hey!

wat ik al heb gezien en gehoord:
- verschillende kleuren vlinders
- landen (waar je naartoe wil, of al naartoe bent geweest)

- hobby's

- bloemen
- muziek

- onderdelen van een huis/auto/boot

- liefde is... prentjes
- strips en stripfiguren
kortom.. the sky is the limit!

wij gaan verschillende dingen nemen die ons typeren/ wat we gedaan hebben/ toekomst gericht zijn.. bv: we hebben in de scouts en jeugdbeweging gezeten, mijn echtgenoot houdt van voetbal, ik van lezen.. we hebben een eigen zaak, zien graag films... dus echt gewoon kernwoorden die voor ons 'staan'. we gaan de gasten daarbij een doosje snoepjes geven, met daaraan een kaartje met de tafelnaam, en laten de gasten zelf hun plaats aan die tafel kiezen...


veel succes en plezier met de voorbereidingen!!

groetjes Wendy 27/11/2010






Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik20-10-2010 9:09:15

Je kan ook met puzzelstukken werken.
Elke gast krijgt bij aankomst een puzzelstuk dat een element is uit een foto van jullie samen. Op tafel staat diezelfde maar vergrote foto. De gasten moeten dus eventjes "puzzelen" (hun stukje gaan passen op de foto op tafel) vooraleer ze hun tafel vinden. Er ontstaat zo wel een grappig geharrewar maar er wordt wel nogal wat afgelachen.
Wij hebben ook eens een "verkleed" trouwfeest meegemaakt waarbij aan de gasten gevraagd werd om in eind 19e E. kledij te komen en dat was héél geslaagd ! De tafelnamen waren toen allemaal namen van beroemde kastelen in Europa ; het feest ging trouwens ook door op een kasteel.





Charlotte
28-5-2011
 Meld misbruik20-10-2010 11:24:40

Wij hebben het ruwe idee, maar weten nog niet exact hoe we het gaan uitwerken.

Ons thema is reizen (uitnodigingen, bedankjes, taart, gastenboek...) Dus we dachten dat wanneer de mensen toekomen ze eerst moeten "inchecken". Wanneer ze inchecken krijgen ze hun badankjes (=klein koffertje met chocolade en thee), een bagagelabel dat dan voor het gastenboek gebruikt word en hun vliegticket. Op dit vliegticket staat dan hun naam, vluchtnummer & Bestemming. En dan kan de ceremonymeester aankondigen dat vlucht 001 met bestemming Maleisie klaar is om te 'boarden'. Op de tafels zouden we dan de landnamen zetten, met enkel fotootjes of attributen, ...

Heb ook al sprookjesthema's gehad. Waar de tafels worden ingedeels in sprookjesfiguren (elfjes, dwergen, prinsen en prinsessen, ....). Muziek, kleuren, badeendjes, ...

Probeer iets dat werkt en misschien dat bij jullie stijl en (als je een thema hebt) thema past.

Veel succes!



Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik20-10-2010 13:25:58

Ons thema zal Venetië zijn, omdat mijn vriend me daar ten huwelijk vroeg. De tafelnamen zullen gebouwen of plaatsen in Venetië zijn: Canal Grande, Ponte Dei Sospiri (brug der zuchten), Piazza San Marco, ... We zijn alle Italiaanse benamingen gaan opzoeken :)!
Wij gaan dan waarschijnlijk op de tafels ook nog naamkaartjes zetten. Onze bedankjes worden Venetiaanse maskers en die willen we al op de borden leggen. Zo kunnen ze die al opzetten tijdens het avondfeest enzo, leuk voor de foto's... Die maskers voor de mannen zien er iets anders uit dan die voor de vrouwen, dus gaan we die op de juiste borden leggen en dan de naam eraan, met eventueel nog een klein zakje met kleine merciekes in...

Alle ideeën die ik hier lees vind ik al heel leuk...
Succes ermee...

Groetjes
Sharon



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-10-2010 16:12:41

Wij hadden als tafelnamen alle plaatsen waar we al samen naartoe zijn geweest (zowel veraf bv. Sidi Bou Saïd als dichtbij bv. Houffalize). Bij het binnenkomen kreeg iedereen een kaartje met de reisbestemming erop + een foto van ons op die bestemming. Die foto stond dan ook in een groter formaat op de tafels.



nathalie
15-8-2011
 Meld misbruik21-10-2010 13:05:59

heey ,

aangezien we beiden hebben gestudeerd in geel gaan we de logo's gebruiken van de studentenverenigingen waar ik in zat :)
dus voor de mensen waar ik mee op kot zat enzo heb ik het schild van atomos (onze overkoepelende studentenvereniging ) op een kaartje staan , dus die mensen weten aan welke tafel ze horen .
En dit geld dan ook voor de andere studentenvereniging waar ik bij zat.
Voor de familie ben ik er nog niet echt uit , misschien voor men vriend zijn familie een familiefoto van hen ,en voor mijn familie dan een onze familiefoto.
Voor mijn collega"s het logo van aveve en voor men vriend dan het logo van hertel , het bedrijf waar hij voor werkt.
Voor de vrienden die ik van thuis uit ken , heb ik dna het logo van de manege ,waar ik iedereen heb leren kennen en dan voor men schoolkameraden van in het middelbaar heb ik dan het logo van de school.

ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik hen zelf laat uitvissen waar ze moeten zitten of op de een of andere manier hen duidelijk maak waar ze moeten plaatsnemen.

daar moet ik nog eens over nadenken.

groetjes



Sofie
16-7-2011
 Meld misbruik29-11-2010 19:27:08

Bij ons zal het thema Londen zijn. mijn vriend en ik zijn verzot op Engeland. En Londen vinden we fantastisch. onze uitnodigingen zouden met de typische Londense bus zijn en de Big Ben en Londen Eye in de achtergrond. de bus in rood en de rest grijs. En op de bus staat dan de datum en onze namen. en de rest op de achterkant.

dan is het feest in thema Londen. als ze toekomen zouden we zo een wachter willen. Liefst een echte en anders maken we een in hout en schilder ik hem. die staat daar bij het binnen komen.
de menukaarten zijn bekende gebouwen in londen. bv: de big ben, Londen Eye, de tower Bridge, Wembley (mijn vriend en ik zijn daar eens geweest en hij supportert echt voor Engeland. en het was daar fantastisch)
onze tafelkleden zijn zwart en de stoelen hebben ook een zwarte hoes. daar zouden we een rood lint aan bevestigen, om zo het kleur rood nog te tonen. dan voor de tafels, dat zijn straat namen uit Londen. bv mijn broer is supporter van Liverpool, dus neem ik voor hem Liverpoolstreet,... en zo kunnen ze naar hun plaats. en bij het binnenkomen plaats ik dan ook een groot stadsplan van Londen en dan ook de tafelschikking ernaast met de straatnamen erbij. kunnen ze zich al oriënteren. Ja en queen zal ook wel aan te pas komen. en misschien dat we een sketch gaan spelen uit de britse serie little Britain. We moeten nog verdere ideetjes opdoen.

ook ga ik werken met richtingspijlen zoals in Londen. die duiden dan aan waar ons trouwfeest is.

we zien het volledig zitten. enkel hebben we geen Londense bus omdat dit te duur uitkomt. we hebben wel een rolls royce. waar de koningin dus ook in rijdt. dus ja is toch ook Engels.

alleen weten we nog niet voor de foto's: we hadden graag aan het strand, maar dit is dan weer niet in het thema. Maar aan de andere kant, het is enkel het feest dat in thema Londen is. Zou dit dan erg zijn dat de foto's en het huwelijk (enkel voor de wet) niet in thema Londen zijn? De fotograaf komt enkel tot na receptie.

mercikes



Charlotte
10-6-2011
 Meld misbruik30-11-2010 20:13:33

Amai, waar halen jullie allemaal die inspiratie?!
Succes ermee... wij brainstormen nog een beetje verder, bedankt voor de tips!



Sofie
16-7-2011
 Meld misbruik30-11-2010 20:47:46

Onze inspiratie hadden we eigenlijk gehaald van een kalender van londen. Een wandkalender. Mijn vriend wilde die en zo ben ik 's avonds op het idee gekomen. en van het een kwam het ander. vraagt nu wel nog een beetje voorbereidend werk, maar ik zie het volledig zitten.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info