Terug naar overzicht
Goeiemiddag, Mijn trouwring komt van goudsmid Gerda De Vrij in Antwerpen en heeft 650 euro gekost. Het is een witgouden ring van 8mm breed met 1 steentje (95 euro voor het steentje). Als jij zegt dat je in totaal 20 diamantjes hebt van 25 euro per steentje dan ben je natuurlijk al wel 500 euro kwijt aan de steentjes alleen al hé. En de goudprijs staat inderdaad momenteel op een recordhoogte spijtig genoeg. Het kan altijd goedkoper maar misschien ga je dan wel niet dezelfde ring hebben (minder steentjes, niet van een ontwerper,....) Het is dus veel rondkijken en keuzes maken... Groetjes, ilse
Hey Tamara, Blijkbaar heb je iets heel bijzonder in gedachten. Onze ringen hebben +/- € 750 gekost bij FDO. Ze zijn ook vrij breed en in de mijne zitten 8 diamantjes. Het is misschien aan te raden om elders nog eens rond te vragen.
Eens informeren bij Fede di ore in Izegem? Die lijken me prijs/kwaliteit wel goed en heb al veel bruidjes horen stoeffen erover...
Ik ben ook wel redelijk verschoten van de prijs van onze droomringen. Heb ze al gepast op de beurs en ze zijn ooo zo mooi! Uiteraard gaan we nog wat wachten met ze te bestellen maar ze kwamen in totaal op een 2300 euro. Persoonlijk vind ik dat de ringen wel wat mogen kosten aangezien dat het belangrijkste is wat je van je trouwdag zal overhouden. Groetjes
Hallo, We bestellen de onze in ons dorp bij een juwelier die zijn eigen juwelen ontwerpt, we gaan voor een brede ring voor mijn vriend zonder steentjes en voor mij met een 14 steentjes, ze komen op een 1550 per set van twee, maar met het inleveren van ons oud goud scheelt dit inderdaad meer dan de helft die eraf gaat... Grtjs Chrisje.
als je oud goud inleverd scheelt het jezelf wat wat in prijs, maar goud staat momenteel inderdaad duur, en hoe dikker, breder je ring, hoe meer goud ze moeten gebruiken als je er dan nog een aantal steentjes in zet, kost dit natuurlijk ook meer, en uiteindelijk de werkkosten eraan zijn ook groter bij ringen waar een steentje moet ingezet worden wij hebben 1600 € betaald voor onze zelfontworpen ringen (even als referentie, mijne is 7mm breed en 1 mm dik, met 1 steentje op het puntje van de i, (mijn man zijn naam is door het goud van mijn ring geslepen - en omgekeerd - en mijn man heet Tim ) die van mijn man is 9 mm breed en 2 mm dik (was anders te fragiel) maar dit is ondertussen al meer dan 3 maanden geleden en dan stond de goudprijs lager dan nu ga desnoods eens de prijs gaan vragen bij een andere ontwerper, om een idee te krijgen of die juist is, of als je weet hoeveel gram er moet verwerkt worden in de ringen kan je dit ook ongeveer zelf uitrekenen (goudprijs is makkelijk terug te vinden op internet) succes groetjes eva
Hallo, Wij hebben ook brede, zware ringen laten maken in witgoud. Ik heb 21 diamantjes en mijn man 7 zwarte diamantjes. Onze ringen zaten (een jaar geleden) nog iets duurden dan die van jullie. Deze zijn nu 300 euro duurder de de huidige goudprijs. Wij hebben wel oud goud binnengebracht, genoeg voor de twee ringen en hebben onze prijs kunnen drukken tot het maakloon en de steentjes. Dus ik denk dat de prijs die je gekregen hebt (voor 3 ringen) niet te duur is. Het zal zowat de prijs zijn. Onze ringen kwamen van Diane Pacholski van Wimmertingen (Hasselt). Je kan altijd eens informeren naar de prijs bij haar. Haar prijzen zijn niet te duur in vgl met anderen. Groetjes Annelies
hey, wij hebben voor de 2 ringen samen ook ongeveer voor 2200 euro, die van hem kost iets van een 600, brede witgoude verweerde ring zonder speciallekes, en die van mij is een blinkende witgoude, smal, bezet met diamantjes over de bovenkant. het goud staat idd heel duur.
Ja, wij zijn ook bij diane in hasselt geweest. Zij had mn verlovingsring gemaakt en ik vind haar stijl heel mooi. Als je zegt dat haar prijs tov andere goed is dan denk ik toch dat we daar bij blijven. We zijn al eens rondgegaan bij de familie ma tis moeilijk om het goud eerlijk te verdelen.