Terug naar overzicht
Wij trouwen pas in 2012 maar onze dag is ook al gereserveerd bij het gemeentehuis. Ze hebben hem in potlood opgeschreven en 6 maanden voor de trouw moeten wij nog is extra bevestigen :-) Voor de ondertrouw moet je nog is teruggaan als ik mij niet vergis. Groetjes
Hey, ik had dit ook 1,5 jaar op voorhand kunnen regelen. Maar idd definitief te bevestigen 6 maanden voor de trouw. Dan vragen zij onze geboorteaktes op bij de gemeentes waar we geboren zijn en van zodra ze daarover beschikken wordt ons thuis een brief toegestuurd waar de verdere procedure in wordt toegelicht.
Wij hebben onze datum + uur ook al bevestigd. De gemeente zou ons +/- 3 maand van te voren contacteren voor de ondertrouw...
Wij trouwen dan ook. Ons gemeentehuis ligt ook al vast. Vanaf 30 januari (zes maand op voorhand) kunnen wij een afspraak maken op de gemeente voor de echte ondertrouw.
raar maar waar, ik werd afgescheept bij ons gemeentehuis dat ik dat pas 6 maanden op voorhand mag... nu begin ik mij zorgen te maken :(
hey wij trouwen ook 30 juli Bij ons igt het gemeentehuis ook al vast, tis te zeggen ze hebben het uur gereserveerd. In februari contacteren ze ons voor de ondertrouw en kunnen we het definitief vastleggen Ze moeten namelijk eerst de geboorteaktes opvragen van bruid en bruidegom.
Dat is niet zo raar hoor. In sommige gemeentes kan je al een jaar op voorhand officieel je datum vastleggen. Dat is bij ons, in Bonheiden, ook zo. Voor de ondertrouw moet je inderdaad nog eens teruggaan zo een drie maand op voorhand.
Normaal mag je maar 6 maanden, officieel toch, op voorhand vastleggen. Maar ik lees hier dat veel gemeentes dit toch eerder 'officieus' reeds vastleggen Bij ons zijn ze jammergenoeg niet zo meegaand daarin..
Zo officieus is het niet hoor.. Ik denk dat het een half jaar geleden gewijzigd is in bepaalde gemeenten. Bij ons op de website van de gemeente staat het zo. En ik dacht zelfs dat er hier toen een artikel op de site is gezet waar het nog eens in vermeld stond. Gewoon een jaar op voorhand gaan proberen en wie weet :)
Hoi, wij zijn eind augustus onze dag en uur al gaan vastleggen. Ze hebben er geen problemen van gemaakt bij ons en alles direct genoteerd. We moeten enkel nog eens terug gaan voor de ondertouw. Oh ja, en we hebben er gratis 50 glazen champagne bijgekregen om daar als receptie te houden. Groetjes
Dat klopt wat hierboven wordt gezegd Wij trouwen in september 2011 en hebben gemeentehuis al in januari vastgelegd dit jaar dusja... Ze nemen contact op zo een 6 maand op voorhand Dan is jullie geboorteaktes opgevraagd en kunnen er dingen vastgelegd worden zoals wie getuigen zijn (niet meer nodig) en met hoeveel mensen je ongeveer zal zijn... Wij hebben zelf 2 weken geleden het uur nog aangepast dus alles kan nog ;)