TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
22-10-2010 15:34:19
De voorbereidingen van je huwelijksfeest zijn net als een virus of verslaving. Dat is zo. Laat uiteindelijk via je verstand dit alles te beheersen, zoniet word je overmand door stress of je emoties.
Toch, luister niet naar wat anderen over je zeggen, geniet van het creeën van je huwelijk.
Wat betreft je verloofde of mannen en hun initiatieven. Het zijn meestal de bruiden die met de organisatie bezig zijn.
Succes, grtz www.discovideo.be
|
|
Melodie
4-6-2011
|
22-10-2010 16:02:20
Hoi Julie,
je bent echt niet de enige hoor! Laatst zag ik foto's die gepost waren van een bruidje op dit forum en zag hoeveel plezier zij eraan beleefde en hoe los qua sfeer het er aan toe ging (ja was zelfs op foto's zichtbaar) en toen dacht ik bij mezelf 'dat wil ik ook!'. Sindsdien probeer ik het allemaal met een korreltje zout te nemen en mezelf niet meer zo druk te maken. Ik praat ook bewust niet meer zoveel over de trouw tegen iedereen (anders zijn ze mijn verhaal al beu gehoord tegen dat de trouw werkelijk is). Het gekke is dat de mensen mij nu zelf constant erover uitvragen :-)
En van je verloofde, trek het je niet aan. is denk ik een echte manneneigenschap... ik vrees dat elke vrouw haar organisatietalent nu eenmaal tevoorschijn komt bij het plannen van haar eigen huwelijk. Mijn verloofde hoort steeds vaker ook alles met een half oor aan (tja praat er ook zoveel over). Heb hem laatst iets simpels gevraagd over de getuigen en hij had het verkeerd begrepen en had al zijn getuige afgezegd en nieuwe gevraagd. Ge moet ni vragen hoe slecht die mannen soms luisteren... maar ja, misschien dat er toen voetbal op tv was. Dan is het natuurlijk mijn eigen fout :-)
|
|
Kim
21-5-2011
|
22-10-2010 17:02:00
Hey Julie,
Ik herken het ook volledig hoor! Wij zijn verloofd sinds februari en trouwen een weekje voor jullie. Bij ons gaat het er hetzelfde aan toe: ik zoek alles op, ben er heel de tijd mee bezig en ik leg het hem voor en dan beslissen we uiteindelijk samen. Voorlopig vind ik dat best nog wel oké zo (heb me er ook wel een tijdje aan gestoord hoor in het begin).
Voor hem mag het er ook niet te dikwijls over gaan, als ik hem de ene dag dingen voorleg of vraag dan wilt hij er de volgende dag eigenlijk niet meer te veel over horen want "we zijn gisteren al met onze trouw bezig geweest" :)
Toppunt was wel dat ik thuis kwam van mijn trouwkleed-zoektocht en zei dat ik HET kleedje gevonden had en dat hij eerst over zijn dag begon te vertellen :)
Tegen anderen vertel ik eigenlijk niet zo veel over onze trouw, alleen af en toe tegen collega's of mijn getuige (vriendin) maar zij hebben zo nog geen opmerkingen gegeven ..
|
|
jeannie
4-6-2011
|
22-10-2010 17:17:28
Helaba,
Hier ook dezelfde man, hij zei me al dat ik geobsedeerd ben van onze trouw....Mannen he! Allemaal dezelfde....Ik trek me ook meer aan van onze trouw aangezien hij buitenland rijdt met de vrachtwagen, is wel leuk maar soms mis ik zijn inbreng ook,maar ja...
Voor de rest vertel ik bijna niemand iets over de trouw, tenzij ze het vragen.
Groetjes
|
|
Evelien
1-9-2012
|
22-10-2010 18:28:53
Heyhey,
Snap je volledig hoor!
Wij trouwen in 2012 en zijn verloofd sinds april dit jaar. We hebben dus een dikke 2 jaar tijd om alles te plannen. Ik vond dit op zich wel leuk omdat je dan je tijd kan nemen en dingen vergelijken en trouwbeurzen bezoeken enz. maar iedereen (incl. de toekomstige echtgenoot) heeft zoiets van "jaja ge hebt nog tijd genoeg", "jaja das pas voor volgend jaar", "we zullen da wel later zien", "ja je wilt het precies wel heel graag hé", enz.... Terwijl het idee van een lange verloving er net kwam zodat we veel tijd hadden om alles voor te bereiden! Het is dan ook niet de bedoeling om nu alles uit te stellen tot de laatste 10 maand hé, anders hadden we net zogoed volgend jaar al kunnen trouwen...
Ook de reactie van "ja het moet precies perfect zijn ze voor madam" klinkt bekend... Tja tuurlijk moet het perfect zijn, het is onze trouwdag! Tis (normaal gezien :-)) iets wat je maar 1x meemaakt in je leven, dan wil je het toch zo perfect mogelijk?!
En wat de toekomstige echtgenoot betreft, inderdaad ook hier is zijn interesse niet altijd even groot (om het subtiel te verwoorden :-p). Denk echt wel dat het een mannenkwaaltje is... Ik vind het vreselijk maarja, niets aan te doen :-).
Kop op dus en blijven doen zoals je bezig bent, enkel jij weet wat je wil en hoe het moet worden dus enkel jij zal er ook kunnen voor zorgen dat het zo wordt!
Nog veel succes en sterkte ;-)
Groetjes,
Evelien
PS: Mijn toekomstige ziet dit forum trouwens als bron van alle kwaad, ik doe hier teveel ideeën op... :-p Maar ik vind het fantastisch! ;-)
|
|
M.
18-6-2011
|
23-10-2010 0:19:26
Dit is ook de reden waarom er bijna uitsluitend vrouwen op deze site zitten :-) Ik zal dit even voor iedereen verduidelijken:
De mannen denken " ik heb de vraag gesteld, dus ik ben ervan af"
wel, bij ons vrouwen begint het dan pas !
Het is allemaal de schuld van de maatschappij: als we een jaar of 6 zijn krijgen we onze 1ste barbiepop en later komt Ken erbij. Vanaf de dag dat het barbie én Ken is, zijn wij dames al bezig met het plannen van de meest romantische dag van ons leven.... En dit is iets wat onze mannen NIET begrijpen :-)
Daarom vind ik deze site ook zo geweldig. Vermits onze mannen helemaal geen zin hebben om 9 maanden " over de trouw te praten" , en we graag een luisterend oor, of een ideetje links of rechts willen opdoen, is dit dé ideale manier. Ik dank al vele mede-bruidjes die mij tips en raad hebben gegeven, of die even de tijd hebben genomen om naar mijn "gezaag" te luisteren ( of lezen in dit geval)
Nee hoor, je bent niet alleen, het aantal "gebruikers online" denken er net hetzelfde over! Dus ik stel voor dat we verder blijven doen zoals we nu bezig zijn:
elkaar verderhelpen, de wederhelft af en toe betrekken, en onze gal
uitspuwen op dit forum :-) kop op, en veel succes met de voorbereiding van jullie allermooiste dag; wij medebruidjes staan altijd paraat om je met iets te helpen!
|
|
Ilse
9-7-2011
|
23-10-2010 11:05:31
Hey
Ik weet volledig wat je bedoelt. Mijn ouders en verloofde zeggen nu al dat ik een echte bridezilla ben, gewoon omdat ik er veel over praat. In het begin zat ik ook constant op het internet alles ivm trouw op te zoeken terwijl hij totaal geen inbreng deed. Nu is het al iets beter. Ik probeer ook zelf iets relaxer te zijn. Alhoewel het nu weer op gang komt aangezien ik sinds vorige week op kleedjesjacht ben. Automatisch begin er ik dan weer over te praten en dan merk je soms wel dat het m'n ouders of verloofde teveel kan worden. Ik begin de signalen wel sneller te herkennen wanneer ik moet stoppen :)
Het is niet gemakkelijk als je alles alleen moet organsiseren. Ik ben zelf ook een stressbeest die graag alles lang op voorhand in orde wil hebben terwijl mijn vriend eerder last-minute zijn zaken zal regelen.Het is wel jammer, soms heb ik het gevoel dat ik er alleen mee bezig ben maarja zoals iedereen hier al beschrijft, veel mannen zijn zo.
Achja, we kunnen maar doen zoals we bezig zijn zeker.
Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die hier zo ferm mee bezig is. Ik vind het ook leuk dus waarom niet? :)
nog veel voorbereidingsplezier bruidjes ! :)
greetz
|
|
deborah
28-5-2011
|
28-10-2010 12:01:41
hoi
hey ik trouw ook op 28 mei 2011 :D
Ik ben ook al een jaartje bezig met vanalles voor onze trouw en kan je idd wel bevestigen dat de meeste mensen in mijn omgeving ook zo een beetje reageren. Mijn vriend darentegen vind het wel goed dat ik alles in handen heb.
En soms heb ik idd de indruk dat ik er soms te veel over praat maarja ik doe dat nu eenmaal graag!
daarom zit ik veel op dit forum, wat een geluk dat dit bestaat!!
Debo
|
|
Virginie
3-9-2011
|
30-10-2010 17:01:36
Trek je dat niet aan?
Ik was 8 jaar samen met myn vriend toen hij mij ten huwelijk vroeg
Zaagde dus al lang tegen hem ;)
Ik praat nu geregeld over mijn huwelijk (ook op facebook)
Ik zeg altijd: als dat goede vrienden zijn dan zullen je zeker geen zaag vinden...
Integendeel ze zullen supercontent zijn voor jullie
Trek je er niks van aan...niet denken à wat mensen denken
En ja: "dat het perfect moet zijn?"
Ja dat wil iedereen, maar we moeten er ons bij neerleggen dat er altijd iets kan mislopen?
En dan? Jullie moetne je amuseren, het is jullie dag hé
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|