Nu Online
Momenteel zijn er 337 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kledij op eigen huwelijk

22-10-2010 15:38:05
Hallo allemaal,

Toen mijn vriend me ten huwelijk vroeg, wilde ik onmiddellijk een trouwkleed. Maar hoe meer ik begin te zoeken op internet en prijzen zie en hoor, hoe meer ik twijfel. Daarnaast staat het feit dat ons budget allesbehalve groot is. Omdat je een trouwkleed dan toch maar 1 keer aandoet, wilde ik zien voor iets anders. Ik heb al gedacht aan suitekledij, maar daar ben ik niet zeker van in hoeverre ik dat daarna zal kunnen afdragen. Hebben jullie nog andere suggesties???

Groetjes

Nathalie
17-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1677

Maaike
16-4-2011
 Meld misbruik22-10-2010 15:52:14

Je kan ook altijd een trouwkleed huren. Op het internet vind je daarvoor wel adresjes.

Ik zocht ook een 'goedkoop' alternatief en ben (net zoals mijn zus) naar Clair de Femme gegaan. De duurste jurk is ongeveer € 800 en je vindt er heel mooie jurken onder de € 500. Op hun site vind je alle jurken, met de prijzen erbij: www.clairdefemme.be

Groetjes
Maaike

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik22-10-2010 15:53:42

Hey Nathalie,

je kan jezelf ook eens laten gaan met designerkledij. Die hebben mooie kleedjes met prijzen wat je normaal niet zou geven, maar voor een trouw wel eens kan. Is minder stijf als echt suitekledij maar toch heel mooi en dan heb je een leuk designerstuk in je kast hangen.
Ik weet niet vanwaar je bent, maar bij Obsis in Maasmechelen hebben ze veel designerkledij.  

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik22-10-2010 17:15:53

Cachet en Jagré in Antwerpen zijn ook winkels waar je voor een schappelijke prijs mooie jurken kan vinden. Cachet was nu niet zo mijn ding, maar dat was Jagré dan weer des te meer... Stel voor jezelf een limiet op kwa prijs en zorg dat je er niet over gaat. Ik had mijn limiet op 700 euro gezet, wat bleek (zonder spieken naar de prijs): mijn jurk kostte 695 euro! Alles kan dus :)

Hase
1-1-2016
 Meld misbruik22-10-2010 17:30:39

Er zijn ook mensen zoals ik die hun trouwjurk verkopen voor heel weinig geld. Ik vraag 100 euro, de jurk komt van de nieuwkuis en is 1 dagje gedragen. Voor alle info: zie
http://www.2dehands.be/kleding-accessoires/dameskleding/trouwkleding-trouwaccessoires/prinsessenjurk-75026234.html of stuur een berichtje.

Eigenlijk wil ik gewoon dat iemand anders even gelukkig kan zijn als ik voor 1 dagje ...

heidi

Meld misbruik22-10-2010 17:43:04

ik ben vorige week met mijn zus op jacht geweest voor een trouwjurk voor haar, ze had ook maar een zeer klein budget, nu vond ze een mooie jurk voor nog geen 100euro, daar gaat ze nog een hoepel voor kopen en een sluier (heeft ze besteld voor zo'n 60euro)

chrisje
5-8-2011
 Meld misbruik22-10-2010 20:10:21

Hallo,

Heb een tijdje geleden met een vriendin in Maasmechelen geweest bij een outlet die nova hete, weet niet het adres maar weet wel dat het er goedkoop was,
Misschien eens een kijkje nemen....
Succes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-10-2010 20:38:16

Je kan natuurlijk zeggen: veel geld voor 1 dag... Maar... Wanneer krijg je ooit nog eens de kans om zo'n kleed te dragen? Dit hoorde er voor mij ab-so-luut bij! Enne... dat hoeft daarom niet zo duur te zijn. Ik heb al héél veel goeds gehoord over Azie-export (te vinden via ebay dacht ik): spotgoedkoop en héél mooi!

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik22-10-2010 20:52:15

je kan ook altijd eens in zo een turkse winkel gaan kijken, wat voor hun een avond kleed is, is voor ons een trouwkleed, ik zelf heb mijn in zo een winkel in heusden gekocht.. en het is heeeeeeeel mooi (anders zou ik het niet gekocht hebben) en koste amper 170 euro... dus dat mag wel he...

nog succes
groetjes

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik22-10-2010 21:11:58

ik verkoop mijn kleed voor 325 euro met schoenen en stola inbegrepen
maat 40-42 kan allebei, schoenmaat 40 met stukje erin aan de hile omdat 39 te klein is en er geen 40.5was is zelfde kleur van men kleed wel.
is ingenomen door men schoonmama omdat ik ben afgevallen 9kilo van april tot nu

ben gehuwd op 20-10-2010

fotos zie
http://www.facebook.com/album.php?aid=89843&id=1522335207&l=d6b25bd3a3

daar staan de eerste erop

interesse mailen vandesteene_@msn.com

Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik22-10-2010 21:30:00

Ik heb mijn kleed laten maken. Ik heb stoffen gekocht en een vriendin van mij heeft het gemaakt. Je kan dit even goed door een naaister laten maken. Een heel uniek stuk dan!

grtjes

M.
18-6-2011
 Meld misbruik22-10-2010 23:58:59

Vergeet niet dat je maar 1 keer een bruidje bent, en.... je kan evt doopkleedje laten maken voor de toekomstige kids.. Als ik van jou was zou ik eens rondkijken voor een kleed te huren, of 2de hands te kopen want ik denk dat je anders misschien spijt zal hebben dat je nooit in je leven een écht trouwkleed hebt aangedaan...
Alle, dat is mijn mening natuurlijk.....

Nathalie
17-9-2011
 Meld misbruik23-10-2010 16:09:02

hoi allemaal!

Bedankt voor de reacties, ik put er zeker ideeën uit!!!

bobo
2-2-2013
 Meld misbruik4-11-2010 14:07:52

Hallo

Samen met een vriendin van mij ging ik shoppen in La Sposa in Roeselare. Zij kiest er ook voor om te gaan voor een jurk waarvan de kostprijs niet al te hoog oploopt.
Nu, bij de suitekledij kun je steeds jurkjes bestellen in het wit. Je betaalt iets meer voor de witte versie, maar je blijft nog steeds ver onder de prijs van de "gewone" trouwjurk.
Maar daarom zeker niet minder mooi!

Groetjes en veel succes op de zoektocht!

linda
15-9-2012
 Meld misbruik19-11-2010 13:41:35

Hallo

Mijn kleed is vandaag via TNT aangekomen. Wij hebben ook een beperkt budget voor onze trouw en dat budget wil ik graag aan een feest/fuif besteden. Daarom ben ik beginnen rond kijken naar goedkope kleedjes. Wel wou ik graag een nieuw kleed, omdat het toch iets heel persoonlijks is en je je een beetje prinses moet kunnen voelen.
Uiteindelijk heb ik op dit forum gelezen over kleedjes vanop e-bay. Het zijn kleedjes die volledig op maat gemaakt worden in China en 6 weken later heb je het al thuis. Mijn kleed heeft 104 euro gekost (+rekening die nog volgt van douane voor invoerrechten, weet nog niet hoeveel dat is, meestal 21%) en is vandaag aangekomen. Het is echt net zoals op de foto: geen supperfijne kraaltjes erop, maar wel pailletten, MAAR mooi afgewerkt aan naden, stevig, mooie stof en past perfect (ik heb afwijking aan mijn rug en heb na de aankoop gewoon per mail al mijn maten kunnen doorgeven en dat is volledig op maat gemaakt). Ik ben er in elk geval heel blij mee, zeker voor die prijs; en ik ga nu ook nog een tweede kleedje bestellen zo om 's avonds aan te doen. Een kleedje zonder sleep, waarmee ik beter kan dansen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik een kleedje gekozen heb dat geen korsetvorm heeft bovenaan en ik heb gekozen voor lace-up ipv knopjes of rits. Dit omdat ik weet dat ik een moeilijke beenderstructuur heb en ik zeker wou zijn dat het paste.

Nog veel succes in je zoektocht!

Nathalie
17-9-2011
 Meld misbruik20-11-2010 17:06:58

Hey Linda,

Bedankt voor je reactie. Dan ga ik zeker eens op zoek. Want amaai! Ze 'druven' of 'kunnen' er misschien nog al iets voor vragen. JIj ook nog veel succes met alles!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info