Terug naar overzicht
Hey Nathalie, Wij zijn in september bijna drie weken door West-Amerika getrokken met een huurauto: LA, Joshua Tree NP, Grand Canyon, Bryce, Lake Powell, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco en terug in LA geëindigd. Ik kan er echt uuuuren over vertellen, heb er echt wat heimwee naar! Amerika is zo'n fantastisch land: prachtige natuur, mooie steden, vriendelijke mensen, ... alles is gewoon zoveel grootster, mooier, netter, ... dan hier. ZUCHT! Ik ben zo blij dat ik naar mijn man geluisterd heb, want ik wilde meer een zon-zee-strand vakantie doen. Het is ons zodanig goed bevallen dat we volgend jaar terug naar de States gaan, het wordt wellicht New York met nog een stukje rondtrekken. Enkele van onze vele foto's staan op Facebook. Als je tips nodig hebt, let me know! http://www.facebook.com/album.php?aid=2088458&id=1387000027&l=8604ee97ff PS: Naar Mexico wil ik zeker ook wel nog eens gaan!
Hee Nathalie Ik sluit me volledig aan bij Stefanie! Wij hebben ongeveer dezelfde rondrit gedaan en ook voor ons was het buitengewoon héérlijk!!! Geen ervaring met Mexico, maar als jullie uiteindelijk kiezen voor West-Amerika kan ik het me niet voorstellen dat jullie het je zullen beklagen :) Het leuke aan zo'n roadtrip is dat je je eigen tempo bepaalt; heb je zin om ergens wat langer te blijven of juist niet? Geen probleem, boek een extra nacht of spring de auto in om terug te vertrekken :) Wel een tip die ik je meegeef: ga (als mogelijk) liefst pas op het einde van augustus of zelfs als dat mogelijk is in september - hoe meer je uit het toeristisch seizoen zit, hoe beter. Maar ik gok dat dat voor alle reizen geldt. Veel plezier met plannen!
Hey Ik heb al beide reizen gedaan: een vergelijkbare rondreis in West-Amerika met een huurauto en een rondreis in Mexico (van Mexico-Stad via Oaxaca, Chiapas en Yucatan naar Cancun) met het openbaar vervoer. Beide reizen waren fantastisch maar helemaal anders. In West-Amerika geniet je meer van de natuur, het rijden, de Amerikaanse sfeer en de steden. Ik vond het ook een zeer afwisselende reis met als uitersten Las Vegas en de natuurparken. In Mexico wordt je volledig ondergedompeld in een andere cultuur en zijn vooral de culturele bezienswaardigheden supermooi. Maar ik weet niet goed of je in Mexico een rondreis wil doen of een strandvakantie. Als het om een strandvakantie gaat, zou ik je zeker aanraden om West-Amerika te doen. Want bij zo'n strandvakantie leer je veel minder kennen van het land! Je moet natuurlijk ook kiezen wat je zelf graag doet! Groetjes en veel plezier Kim
Als ik een tip mag geven... Indien je nog geen kids hebt, doe de rondreis ! Met kids kan je nadien nog altijd een strandvakantie in Mexico doen, een rondreis is moeilijker
Wij zijn naar Mexcio geweest. In playa del carmen en van daaruit verschillende uitstappen gedaan. Het was een reis om nooit meer te vergeten! En ze zien me daar zeker terug! Een rondreis zagen we niet zo zitten maar toch hebben we vele dingen gezien en dat trok ons zo aan in Mexico!
Wij zijn (na het zien van de foto's van Stefanie) volop bezig met het voorbereiden van een reis naar de Westkust in September 2011 :) Dus als alles beetje binnen ons budget past, gaan we naar de VS. Groetjes!
Hihi, leuk dat mijn tips hier gevolgd worden Amerika is echt amaaaaaaaazing
wij gaan dit ook doen! maar wel in februari!
america!doen zou ik zeggen!het is supper!