Terug naar overzicht
Hey, Wij doen wet en kerk op dezelfde dag. Het is maar een kwartiertje rijden met de auto dus das haalbaar. De wet is om 11u en de kerk om 14u30. Tussendoor zullen er broodjes voorzien zijn voor de suite bij mijn ouders. Na de kerk hebben wij de fotoshoot in onze feestzaal (de oude brouwerij in Roeselare) Groetjes
Hoi, Wij doen het ook op dezelfde dag. Om half 11 voor de wet en dat is ongeveer een kwartier rijden van thuis uit. daarna gaan we thuis iets eten met de suite om om 13u30 voor de kerk te trouwen in ons dorpje op 5 minuten van thuis. Na de kerk gaan we foto's nemen. Voor de suite moeten we dan nog iets regelen ofwel naar huis om daar ene te drinken ofwel naar een ijssalon. We willen om 19 uur dan het avondfeest laten beginnen met buffet. Groetjes
Hoi, Wij doen het ook op dezelfde dag (vonden beiden dat dat iets specialer had) en wij hebben wel een uur rijden tussen beiden. We hopen dat we een goede planning hebben zodat alles zal lukken. Groetjes, Kendra
Wij doen ook beide na elkaar. Om half 11 trouwen voor de gemeente (is op zo een tien minuten van thuis) daarna gaan we op fotoshoot. Hier nemen we de suite gedeeltelijk voor mee. Zij verzamelen dan al thuis bij mijn schoonmoeder waarschijnlijk om daar te lunchen (binnen bij slecht weer en in haar grote tuin bij mooi weer). We gaan ook daar eten en nog wat foto's nemen van plekjes daar die een speciale plek in ons hart hebben (we hebben daar 2 jaar gewoond) Van daaruit gaan we naar de kerk om daar onze mis te hebben om 14.00 uur (is ook maar 5 minuten rijden).
Wij deden beide ook op één dag: het stadhuis in de voormiddag en de kerk in de namiddag. Om het een beetje rustiger te hebben, hadden wij de receptie op zondag (wij trouwden op een vrijdag). Zo konden we met iedereen een babbeltje doen ipv alleen maar handjes schudden. Ik zou het zo opnieuw doen!
Wij doen ook kerk en gemeentehuis op 1 dag. Om 12 uur voor de wet. Daarna lunch en foto's en om 14.30 uur in de kerk. Bij ons is alles (kerk, gemeentehuis, feestzaal, foto's) in ons eigen dorp, dus dat is heel gemakkelijk.
wij trouwen niet voor de kerk maar zou het vreselijk vinden dat kerk en burgelijke trouw niet op één dag zou zijn.... moet toch een raar gevoel geven als beiden op een andere dag zijn, wanneer ben je dan eigenlijk getrouwd? Doordat wij niet voor de kerk trouwen hebben wij eigenlijk zelfs problemen om de namiddag opgevuld te krijgen
Wij doen beide op 1 dag: de kerk ligt maar op 100m van het gemeentehuis dus we zouden gek zijn om het niet te doen... En zelfs indien beiden verder van elkaar zouden liggen, zouden we alle moeite van de wereld doen om de dag zo te regelen dat alles op dezelfde dag kan.
Ik ben een ongelooflijk stressbeest en mijn verloofde en ik hebben beslist om ze op verschillende dagen te doen. Ook omdat bij ons het gemeentehuis nogal vroeg is, om 9h40. Ik zou het jammer vinden dat ik me moest haasten om me klaar te maken voor de wet en dan een heel tijd niets meer tot onze ceremonie begint. Onze ceremonie valt dan weer héél laat in de namiddag. Normaal rond 15:30 ofzo, aansluitend met receptie en avondfeest. We doen een kleine fotoshoot voor de ceremonie begint ,met familie. De ECHTE fotoshoot van ons twee doen we ook op een andere dag. Ik doe het allemaal liever relax en vooral dat ik niet om 6u hoef op te staan om me klaar te maken voor die 5min burgerlijk huwelijk die eigenlijk maar weinig voorstelt. Ons burgerlijk huwelijk is op 2 juli, onze ceremonie en feest op 9 juli. (beiden op een zaterdag omdat dit beter uitkomt voor de familie). Ieder zijn gemak en zijn zin :)
Wij zullen om 13 uur in het gemeentehuis trouwen. Nadien om 13.30uur of 14.00 uur (afhankelijk welke kapel we kiezen) zullen we een viering houden. Nadien volgt de fotoshoot en dan op het gemakske naar de zaal en daar wachten op alle gasten...
Wij doen kerk en gemeente ook op dezelfde dag. Om 15u doen we kerk en om 16 u is het gemeente. Er zit dus 3 kwartier tussen terwijl het eigenlijk maar 5 minuutjes rijden is.Maar als je buiten komt spring je uiteraard niet meteen in de auto hé . Wij hebben besloten alles in de middag te doen omdat we anders met té grote gaten zaten. nu vloeit alles netjes in elkaar. vind ik beter zo. Elk op een andere dag vond ik dan financieel weer niet haalbaar. onze suite alleen telt al 20 personen. Om dan nog eens na het stadhuis iets te gaan eten met die mensen... en dan heb je al een tweede outfit nodig en zo. nee nee , alles op een dag , en liefst ook na elkaar. dus hoeven we ook geen lunch te voorzien. lekker gierig :) nee , maar we hebben alles uit de kan gehaald voor het avondfeest :) we willen dat die dag , een dag op te herinneren wordt , anders moet je al twee dagen onthouden hé :D
Hoi,bij ons was dit ook op dezelfde dag!Om 11uur was het wet en om 16uur voor de Kerk.Tussendoor was er een picknick voor de suite. Wij hebben de trouw voor de wet ook enkel gedaan met de suite.De foto's hebben we er tussen genomen.Wij hebben gebruik gemaakt van een paardentram.Vertrekken naar wet, dan terugkeren om halverwege wat te eten naast een bos. Wij dan meteen foto's gaan maken in het bos terwijl de suite nog wat nablijft babbelen en eten.Zij zijn dan naar mijn thuis gegaan om nog eens naar toilet te gaan enzo..Wij zijn dan achter gekomen met auto van fotograaf.Ik moet zeggen dat er voor ons echt genoeg tijd was voor foto's te maken.Voor de suite heeft het mss wel wat te lang geduurd maar kheb ze toch niet horen klagen.Groeten