Terug naar overzicht
Wij hadden onze suite niet zoveel opgelegd: aan de dames vroegen we enkel geen donkere kleuren te nemen ('t is geen begrafenis) en om iets te nemen waar ze nadien ook nog iets aan hebben (een suitekleed verdwijnt daarna in de kast en daar heeft niemand nog iets aan) en aan de mannen vroegen we om een zelfde zwart pak te huren. De vrouwen hebben dan onderling afgesproken om allemaal een rok / kleed te nemen. 3 vrouwen hadden een rok / kleed tot aan de knie en 1 een lang kleed (maar geen suitekleed). Dat stoorde niet.
ook wij laten de suite hier vrij in. zolang ze mooi en deftig aan zijn. is alles ok voor ons. zo is iedereen vrij om naar zijn eigen budget te kijken.
Hey, Binnen het zelfde kleuren palet blijven lijkt me wel mooi, maar of kledij dan lang of korter is maakt naar mijn mening niet zo veel uit (denk ik). Dan kunnen mensen vb. nog kiezen voor een mantelpakje of lange jurk of eerder weer een rok met ... . Geeft meer vrijheid voor de mensen. Verder zullen ze zich hierdoor ook comfortabeler voelen vermoed ik. Ikzelf zou eerder een kleur of speciaal detail wensen. Veel groetjes Ellen Ps: Is natuurlijk maar mijn idee
Ik zou er wel voor op letten dat als je de keuze laat tussen lang en kort dat het dan niet wat chaotisch overkomt. Veel hangt natuurlijk af van wat je lang noemt.als je hiermee een kleed tot op de grond bedoelt dan zou ik niet de keuze laten tussen lang of kort. bedoel je echter gewoon een lange rok, zoals je hem door de week ook zou dragen, dan maakt het denk ik minder uit. Als je echt in het lang lang wil,denk ik dat je ook een aanpassing moet doen aan het uiterlijk van de mannen, want dan gaat je feest toch al naar de echt chique kant.. Maar dat is mijn idee maar :)
Bij ons waren alle dames in de suite in het kort, ik had dit ook zo gevraagd. Dit is toch eigentijdser dan die lange rokken/jurken. Mijn mama stond daar echt niet mee en hetgeen ze nu heeft, kan ze tenminste nog aandoen! Wat betreft kleur mochten ze kiezen, alleen geen wit natuurlijk!
Met zo'n vaste dresscode ben je best toch voorzichtig. Ik ken enkele mensen die ooit naar zulke huwelijksfeesten zijn geweest, en hetgeen het meest bijblijft is het feit dat ze dit of dat moesten aandoen, zich niet op hun gemak voelden en... Zou ik persoonlijk superjammer vinden. En uiteindelijk, als iedreen iets kan aantrekken waarin ze zich superfeestelijk voelen dan stralen ze dit ook uit! Succes verzekerd!
Bij ons doen ze aan wat ze willen. Ik ken iemand die getrouwd is en de vrouwen die in de suite liepen hadden allemaal rood aan, de mannen in de suite, hadden allemaal hetzelfde kostuum. Heel mooi, het plaatje was compleet. Wij doen dat niet, we willen gewoon dat de mensen zich amuseren en hopen dat ze uit zichzelf wel beseffen wat ze wel en niet kunnen aandoen :)! Als iemand in jeansbroek komt, dan zou ik dat niet erg vinden, als ze er maar netjes uitzien :)
Als je het echt volgens de etiquette wilt, is het volgens mij: jouw moeder kiest eerst of ze lang of kort gaat, en je schoonmoeder 'moet' dan het omgekeerde doen... maar of iemand zich daar nog mee bezighoudt ...:-)