TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Aurelie
13-5-2011
|
30-11-2010 12:57:37
Ja hallo, hier ook eentje hoor. Ik ben naar de ambtenaar geweest en gezegd dat HOE DAN OOK, de 13de mei om 14u45 moest gereserveerd worden. Hij keek mij zo aan, euhm maar dat kan nog niet, pas 6 maand voor het huwelijk (er was nog 10 te maand te gaan op dat moment). Een tweede keer geweest, dat ik het nu wél kon reserveren op z'n minst... Dus ik heb mijn papiertje dat die dag en uur voor mij gereserveerd is... K'moet het nu nog enkel idd officieel gaan aangeven Je bent zeker niet alleen. Ik wil ook een doemscenario vermijden door een simpel uur ... Dus er gewoon vroeg bij zijn was ook mijn gedacht ^_^ Ik heb zowel de zaal als de receptie en feitelijk de hele dag rond het uur 14u45 georganiseerd, ze gingen mijn hele planning niet omver gooien hoor xD Voor ons is de wet belangrijk want wij doen ook gene kerkelijk huwelijk ... Dus dat zal ONS moment worden en k'vind het nét zo belangrijk als het kerkelijk huwelijk.... :)
|
|
julie
28-5-2011
|
30-11-2010 13:08:30
Hoi Aurélie!
Gelukkig ben ik niet de enige. Nu ik ben echt niet zo'n freak hoor, maar bij ons in Menen kan je enkele de zaterdag in de voormiddag trouwen. Om 14u hebben we de kerkviering in Heule. Ik was echt niet van plan om al om 9u in het stadhuis te zijn en dan met een mega groot gat tussen de wet en de kerk te zitten, daarnaast zag ik het ook niet zitten om bvb om 12u te trouwen dan moest alles veel te snel gaan.
De week ofzo daarvoor trouwen vond ik ook geen optie omdat je dan terug kleren moet kopen, naar de kapper en visagiste moet, fotograag moet reserveren en de suite om een etentje moet trakteren heha!
Ik zie dat je van de streek bent, in welke feestzaal trouw je?
groetjes,
Julie
|
|
joyce
30-4-2011
|
30-11-2010 13:12:43
the same here :-)
vanaf dat we ons huwelijk kondan aangeven hebben we dat dan ook gedaan (mijn ventje, want ik kon geen verlof krijgen), we waren wel de eerste. voor ons maakte het uur niet echt veel uit, als het maar vroeg genoeg was om de kerkdienst daarna te houden. het is dus 10u geworden, het eerste koppel dat op 30 april dan trouwt :-)
(bij ons in Antwerpen is het wel zo dat je niet echt een uur kan kiezen, ze beginnen gewoon om 10u, en rekenen per kwartier, al de volgende huwelijken zijn dan telkens een kwartier later). wij konden ook niet op voorhand onze datum reserveren, dus het was wel wat stressy, maar uiteindelijk komt dat allemaal wel goed hoor!
succes nog met de verdere voorbereidingen!
Joyce
|
|
Leontine
3-6-2011
|
30-11-2010 13:56:03
Ik ben toch blij dat ik Nederlandse ben, bij ons was het geen probleem om 9 maanden op voorhand de datum, tijd en de preciese zaal vast te leggen.
|
|
Celesta
22-10-2011
|
30-11-2010 13:56:09
Ik trouw in gent en hier moet je gewoon snel zijn... Gelukkig kan je al een jaar vooraf de datum enzo reserveren.
Dus ik... ook beetje controlefreakje... exact een jaar op voorhand net na middernacht gemaild om alles reeds vast te leggen...
Maar ik denk niet dat die ambtenaar gezien heeft dat ik mijn mail om 00u01 heb verzonden. Ik dacht zo ben ik de eerste
Het leuke is nu wel dat ik me 6maand vooraf gaan zorgen meer moet maken, enkel nog d officiële aangifte doen verder ligt alles al mooi vast.
Groetjes,
Celesta
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
30-11-2010 15:27:46
Hi Julie, Laar ik ben wél zo'n controlefreak, haha! Heeft beetje met mijn werk te maken ( juridische secretaresse) denk ik... Trek het nogal ferm door op ons huwelijk! En hoe dichter de datum er is, hoe paniekerig ik ben hé ... Vannacht onze trouwdag gedroomd en echt ALLES liep mis! =) =) Wij zijn inderdaad van niet zo ver van elkaar... Wij trouwen dus de vrijdag 13/05/2011 om 14u45 (haha!) in Kortrijk en ons feest gaat door in het Vijverhof te Wevelgem! (zaal Waterkant!) Waar is jullie feest? xxx
|
|
Sharon
20-5-2011
|
30-11-2010 16:12:32
Hallo,
wij hebben het stadhuis ook al vroeg vastgelegd. Ik geloof in maart of april. We moeten wel nog eens gaan om het officieel vast te leggen, maar ons uur was gereserveerd ;).
|
|
Nathalie
24-9-2011
|
30-11-2010 16:27:56
Hey,
Wij mogen ook 6 maanden en 2 weken op voorhand maar langsgaan...
maarja dan ligt er al veel vast van dagplanning he...
dus op 10 maart sta ik om 8 uur inderdaad bij ons aan het administratief centrum :)
groetjes
|
|
M.
18-6-2011
|
30-11-2010 16:47:04
Lieve dames, ik ben zooooooooooo blij dat ik dit heb gelezen !!! Ik had er gewoon niet bij stilgestaan dat er wel eens andere bruidjes op "mijn uur" zouden willen trouwen :-) Ik was dus van plan om " wel eens als het mij past" binnen te springen in het gemeentehuis om het vast te leggen, maar... ik ga nu snel even uittellen wanneer ik zal moeten kamperen aan het gemeentehuis !!! merci merci merci !!!
|
|
anouk
30-7-2011
|
30-11-2010 17:26:11
Ik had al anderhalf jaar op voorhand is gebeld om te horen... Dat was net iets te snel :) Maar bij ons kon het al vanaf een jaar op voorhand telefonisch vastgelegd worden. Dus vrijdag 30 juli had ik om 9u stipt gebeld naar het stadhuis, en ja ik was de eerste :) Heb dan een maandje later nog eens gebeld om te horen of ze zeker het juiste uur wel in de agenda hadden opgeschreven! Haha! Controlefreak? check!
|
|
Tinneke
9-7-2011
|
30-11-2010 19:44:13
Bij ons was er gene probleem, in juli naar het gemeentehuis gebeld en ze hebben het direct in de agenda gezet (vond het al bizar dat ze al een agenda hadden voor 2011 eigenlijk...). In januari zouden ze contacteren voor het officiële gedeelte. Ik hoop dat dat nu ok is en ik erop kan vertrouwen... Maar nee meiden, we zijn geen controlefreaks, we weten gewoon wat we willen... ;-)
|
|
julie
28-5-2011
|
30-11-2010 19:52:14
Ik zal het vanaf nu zo beginnen noemen, geen controlefreak, maar iemand die weet wat ze wil! heha!
|
|
Evelien
9-7-2011
|
30-11-2010 20:49:59
Ik was ook even in paniek toen ik hier hoorde dat er al dagen waren in juli 2011 die volzet waren... Blijkbaar kan je in Hasselt vanaf 1 juli het jaar op voorhand je datum en uur vastleggen. (Dat zetten ze er niet bij op hun website he!!!) Gelukkig was onze dag nog vrij en konden we kiezen wanneer :) De zaterdagen lagen wel al vrij snel vast...
|
|
Katleen
24-9-2011
|
30-11-2010 21:16:02
Bij ons kan je je datum en uur reserveren voor het lopende jaar en het volgende jaar. Zodra je gereserveerd hebt, kan niemand dat uur meer nemen. Het is wel pas definitief als je de ondertouw gaat doen, vanaf 6 maanden voor de datum.
Op zaterdag kan je enkel trouwen tussen 9u en 11u30. De eerste kiest een uur en de volgenden moeten een aansluitend halfuur, ervoor of erna, kiezen. D.w.z. dat er dus maar 6 koppels kunnen trouwen op zaterdag.
Je bent niet de enige die op tijd aan het gemeentehuis stond hoor! Zodra wij onze datum hadden vastgezet, ben ik de volgende morgen om 8u30 naar het gemeentehuis gereden. Kon gelukkig wel in de auto blijven wachten, maar toen de deur openging, liep ik snel naar binnen. Ik heb de vrouwen van de burgerlijke stand ook zien glimlachen toen ik zei dat het voor het reserveren van een trouwdag was.
Gelukkig waren we nog de eersten en kon ik het uur vrij kiezen! Ben blij dat het vast ligt. Dan moet ik de dag van 6 maanden voor de huwelijksdag tenminste niet stressen en voor de deur gaan kamperen, want net zoals jij zou ik daar ook toe in staat zijn om mijn keuze te kunnen hebben!
Hihi, als we daar later aan terugdenken, zullen we onszelf nog voor gek verklaren...
|
|
Kim
19-8-2011
|
30-11-2010 22:56:04
Hoi, Dat is het eerste wat ik ben gaan doen, een datum en uur vastleggen op de gemeente. Dat was meer dan een jaar op voorrand. nu moeten we gewoon 6 maand tevoren nog eens bevestigen. Groetjes
|
|
davina
6-5-2011
|
30-11-2010 22:59:30
ik versta da nie bij ons in waregem heb ik begin juni gebeld om ons huwelijk aan te geven voor 6mei 2011 en da was geen probleem en ik kon onmiddellijk ook het uur opgeven en 10dagen later had ik al een brief in mijn brievenbus met alle info op dus kben toch blij dak hier woon ze, zo heb ik geen stress had daarvoor
|
|
Sandy
28-5-2011
|
1-12-2010 19:13:13
Hallo Julie Raar dat jullie niet op voorhand konden reserveren. Ik had het al eventjes geleden gereserveerd in het gemeentehuis maar ben toch ook op maandagavond met de vriend de aangifte officieel gaan doen, de controlefreak in mij zou niet langer kunnen wachten. Ach, vrouwen zijn is niet altijd even gemakkelijk :) Nog veel succes met de voorbereiding en aftellen die 177 dagen! Groetjes
|
|
Ine
25-6-2011
|
8-12-2010 20:03:43
Ik trouw voor de wet op 27 mei, mijn verjaardag :-) Ik zat er ook mee in hoor dat het niet meer zou vrij zijn, ik ben precies 6 maand op voorhand naar het stadhuis geweest. Maar goed, zorgen voor niets! Weeral een zorg minder... :-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|