Terug naar overzicht
In het groen schrijven zeker? Als jet het met U doet kan je het drukken ipv schrijven.
hallo, wij hebben 1 grote kaart met de mededeling van de eigenlijke trouw in de kerk. daarbij stoppen we ofwel een vierkant kaartje bij voor receptie of voor avondfeest. wij schrijven: Joy en Joeri nodigen u graag uit op het avondfeest om 19.30 uur op de receptie van 17 tot 19 uur het schrijven van de enveloppen neemt al genoeg tijd in beslag en sowieso heb je de namen van de personen al op de envelop geschreven. ik vind het dan persoonlijk niet meer nodig om nogmaals de namen erop te schrijven. Je hebt al genoeg werk voor de rest te regelen é. dat is mijn mening hé. ik vind het ook wat chiquer lijken als je 'u' schrijft. groeten, Joy
U, dan spreek je iedereen aan, ook vrijgezellen. Wij hadden ongeveer hetzelfde voor: wij hadden 1 kaartje waar op stond: Véronique & Robby nodigen u uit op het _________________ om __________u Zo hoefden we maar 1 kaart te voorzien en zelf avond- of dansfeest en het juiste uur in te vullen (en op die manier betaalden we maar 1x drukkosten). Wij hadden een witte kaart met framboosrode druk en ik heb bij AVA een stiftje gevonden met nét dezelfde kleur inkt erin. Nu bestaan er ook wel speciale stiftjes met witte inkt. Zo kan je dan op bv. zwarte kaartjes schrijven. Dus dit is wel te doen. Ik veronderstel dat je dit ook bij AVA kunt vinden. Anders is zilver misschien nog een optie? Dat is nu met de kerstdagen zowat overal te vinden.
Wij gebruiken ook 'u'. Als je het met de hand zou schrijven moet je ook plaats laten. Maar de lengte van de witruimte is op alle kaartjes hetzelfde, maar niet alle (koppel)namen zijn even lang... Ik zou je dat werkje besparen. Je gaat al genoeg moeten schrijven op de enveloppen. En hoe meer je moet schrijven, hoe meer je ook kan mis schrijven.. Maar dat is natuurlijk maar mijn mening :)
Hey, Het is denk ik wel best als je 'u' gebruikt in je kaartje dat je de namen naar wie je het richt goed op de enveloppen schrijft (alé dat denk ik hé). Anders kan er verwarring ontstaan of bijv. kinderen mogen mé komen, de nieuwste vriendin van je neef (is maar een hersenspinsel), dan ontstaan er geen genante toestanden.... Groetjes Ellen