Nu Online
Momenteel zijn er 467 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bevestingen: mail of telefoon?

6-1-2011 15:55:05
Dag iedereen,

Ik ben de uitnodigingen aan het opstellen en kom voor het volgende dilemma:

Op mijn voorbeelden van uitnodigingen staat bij elke vraag "bevestigen of u aanwezig kunt zijn voor ..." een telefoonnummer.
Ons feest bestaat echter uit een aparte receptie voor alle gasten van mijn zelfstandige aanstaande en zelfstandige schoonvader.
Op deze receptie zullen een 300tal mensen uitgenodigd worden.

Daarna is het "ons" feest met nog eens 120 mensen.

Ik zie het ècht niet zitten om van 420 mensen een bevestiging te krijgen of ze al dan niet gaan komen via de telefoon.
Ik besef wel dat er velen wel iets zullen laten weten als we ze zien of via de ouders/schoonouders... maar toch... ben toch wat benauwd om overladen te worden met telefoontjes.
Ik zou liever hebben dat ze een mailtje sturen om te bevestigen. Dat lijkt me ook gemakkelijker om bij te houden.
Wordt dit soms gedaan? Of is dit 'not done'?
Ik zou wel email en telefoonnummer erop zetten (voor de mensen die geen mail hebben) maar hoe maak ik vriendelijk duidelijk dat ik liefst een mailtje krijg?

Iemand ideeën, voorstellen, suggesties??

Merci!

rebecca
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1173

rebecca
2-7-2011
 Meld misbruik6-1-2011 16:00:33

oké ja, schrijffoutje: moest dus "bevestigingen" zijn ... wou een beetje te rap er van af zijn geloof ik

Yicke
26-2-2011
 Meld misbruik6-1-2011 16:03:25

Bij ons staat mijn e-mailadres en mijn GSMnummer er op.

Voorlopig lopen er vooral per mail bevestigingen binnen. En via mijn ouders, die hier en daar wat mensen zien.

Ik heb onderaan op de receptie en feestkaartjes laten zetten:

Graag uw aanwezigheid zo snel mogelijk bevestigen bij Yicke - GSM: xxx/xxxxxx of e-mail: yicke@server.landcode

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik6-1-2011 16:04:34

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen - bij voorkeur - via mail (.....) of op het nummer .... en dit voor 2 juni

Klein voorbeeld. Erg beleefd en they get the hint ;)

Ik was hier ook bang voor, maar nu blijkt dat echt wel gewoon velen via de schoonouders/ouders bevestigen en dat de rest mijn nummer al had of het gewoon zeggen volgende keer dat we elkaar tegenkomen

Chloë
3-9-2011
 Meld misbruik6-1-2011 16:21:49

Ik zou ook mijn mailadres erbij zetten, kiezen mensen dan zelf niet gemakkelijker voor een mailadres als ze hier gewoon zijn mee te werken?
Hoelang op voorhand sturen jullie de uitnodigingen?

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik6-1-2011 17:04:11

Bij ons krijgt iedereen een unieke code waarbij ze moeten inschrijven op onze trouwsite.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik6-1-2011 17:24:03

Het voorbeeldzinnetje van Aurelie vind ik wel goed!
Maar... 300 mensen! Pfieuw! En de helft die je dan nog kunt nabellen omdat ze niks laten weten... Jij liever dan ik...

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik6-1-2011 18:32:29

Ik hou zelf ook meer van bevestigen via e-mail. In mijn ervaring vindt niet iedereen het zo leuk om te moeten bellen naar iemand die ze misschien niet echt supergoed kennen :)

lies
2-7-2011
 Meld misbruik6-1-2011 19:13:26

Wij laten enkel bevestigen via telefoon...
Ik wil niet her risico lopen dat ze afkomen van : "Ik heb je gemaild hoor..." en dan zelf nog moeten nabellen!
Onze gasten zijn enkel mensen die we goed kennen en nauw aan het hart liggen dus kan me moeilijk inbeelden dat die er echt tegenop zouden kijken om even een telefoontje te doen.
Maar ook hier kan ieder doen wat ze het liefst willen!

xxx

Stefanie
20-8-2011
 Meld misbruik6-1-2011 19:24:31

Ik denk wel dat het een goed idee is om te laten mailen. Hou er natuurlijk wel rekening mee dat niet iedereen daar vaardig genoeg in is.

Bovendien kan je mss vragen aan 1 van je ouders/schoonouders/zussen/broers om de telefoontjes te ontvangen en aan te duiden op de lijst. Ik denk dat jij al genoeg stress zal hebben om de 'gewone' telefoontjes te ontvangen?! Het is maar een suggestie eh.

Lynn
25-6-2011
 Meld misbruik8-1-2011 19:08:35

Hey Rebecca,

Ik begrijp je probleem als niemand anders denk ik
Mijn ouders zijn zelfstandig en toekomstige schoonouders ook, dus ...

Wij hebben een speciaal e-mail adres aangemaakt en gaan dat op de uitnodiging zetten alsook mijn gsm-nummer, maar ik denk er zijn toch al mensen die ons gsm nummer hebben en automatisch zullen bellen of sms'en.

Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info