Nu Online
Momenteel zijn er 315 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schieting kanon

8-1-2011 13:50:40
Hey,

Weten jullie waar je aan een kanon kan raken voor de schieting? Kan je dit ergens huren of kopen in west-vlaanderen?

Groetjes

Sarah
17-12-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 3445

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-1-2011 17:23:13

Meestal is dat zoiets zelf gefabriceerd, dan moet je daar aan zien te raken via-via (wij hadden dit van mijn schoonbroer).
Ook bij boeren kan je soms zoiets vinden. Zij gebruiken van die mechanische kanons of gaskanons om de vogels weg te jagen van hun pas gezaaide akker.

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik8-1-2011 22:28:19

is hier niet de vraag waar een kanon vinden want we hebben een kameraad die eentje heeft maar zal eerder zijn waar geraken we aan kruid voor te schieten

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-1-2011 11:52:04

Poeder om te schieten, is een mengeling die je zelf moet samenstellen. Ik dacht dat dit een mengeling was van zwavel en bicarbonaat... Beide te vinden bij de apotheek of bij AVEVE (o.a. bij de sproeistoffen die de landbouwers gebruiken). Het spul van AVEVE is meestal 'sterker' (lees: luider) dan dat van de apotheek.

lie
10-9-2011
 Meld misbruik9-1-2011 16:00:48

Wij kiezen waarschijnlijk voor vuurwerk :)
Het schieten met 'kanon' duurt wel even en met een aantal honden zie ik dit niet zitten..
Hoeveel weken op voorhand doen jullie dit?

Sarah
17-12-2011
 Meld misbruik9-1-2011 16:21:39

Hey,

Wij gaan dit 2 weken op voorhand doen, denken we. We hebben dan ook een kleine receptie voor de mensen die niet uitgenodigd zijn op het avondfeest.
Vuurwerk is natuurlijk ook wel leuk, mss iets om over natedenken :)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-1-2011 18:54:26

Wij deden dat traditioneel de dag voor ons huwelijk, omdat het dan ook mijn verjaardag was! Om half 12 werd iedereen wel van onze oprit gejaagd. :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...