Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen persoonlijk gaan afgeven.

9-1-2011 20:08:42
Hoi,

Vandaag vroeg mijn tante me wanneer we langsgaan om ze persoonlijk uit te nodigen voor den trouw. Ik had hier echter nog nooit van gehoord want in onze familie is nog niemand getrouwd.

Blijkbaar moet ik de tantes en nonkels bellen om te vragen of we mogen langsgaan om hen persoonlijk uit te nodigen. Doen jullie dit ook? Ik vind het maar raar dat ik mezelf moet gaan uitnodigen daarvoor?

Doen jullie dat? Hoe pakken jullie dat aan?

Groetjes

julie
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 989

Benjamin en Sara
28-5-2011
 Meld misbruik9-1-2011 20:20:34

Hey,
de dichte familie, ouders, broers/zussen, grootouders, gaan we persoonlijk de uitnodiging bezorgen. Al de rest , althans diegene dat er vlakbij wonen, gaan we naartoe, zijn ze thuis geven we het even af, zijn ze niet thuis in de brievenbus. Kameraden en diegene die verder weg wonen sturen we gewoon op met de post.
Laat je weten wat jouw beslissing zal worden. Want wij hebben hier ook lang over zitten denken.

lies
2-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 20:27:00

Hoi Julie,

bij ons is het ook een mix van de twee... Familie die niet te ver woont gaan we zelf even binnenspringen, diegene die veraf wonen sturen we via de post.
Voordeel? Persoonlijker en euhm je spaart best wat postzegels. (Wij hebben vierkante uitnodigingen en dus 2 postzegels ;-))

Sofie
2-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 20:34:59

Maareuh...ik denk dat het heeeeeeel leuk is om uitnodigingen persoonlijk te gaan afgeven. En als je op voorhand aangeeft dat je niet te lang kan blijven omdat je nog veel envelopjes moet wegdoen, kan je de minder leuke tantes en nonkels tegelijk blij maken en tegelijk heb je er zelf niet zoveel last van. Mensen die ver uit de buurt wonen, zou ik ook met de post versturen of via je ouders laten bezorgen. Alleszins zo gaan wij het doen, denk ik.
Sofie.

fatimma
18-6-2011
 Meld misbruik9-1-2011 20:55:11

Wij nodigen ook persoonlijk uit hoor, natuurlijk niet de mensen die we minder goed kennen (omdat onze ouders die erbij willen) maar dichte familie zoals ooms en tantes, en neven en nichten die worden persoonlijk uitgenodigd. en bij vrienden en kennissen is het zoals bij Benjamin en Sarah, zijn ze thuis dan stoppen we even zijn ze niet thuis dan doen we die in de bus. uiteraard zijn er ook een paar die met de post zullen gaan.

Groetjes
Fatimma

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik9-1-2011 22:52:02

Hey,

Wij zijn onze uinodigingen ook gaan afgeven. En best ook, want het was precies geen makkelijke uitnodiging :-) Een gropt kaartje waar de aankondiging op stond en een klein kaartje met de uitnodiging voor de receptie of avondfeest. De mensen die dit met de post kregen hadden dit eerst niet door! :-) Best wel grappig achteraf bekeken!!

groetjes

sofie

Peggy
12-2-2011
 Meld misbruik10-1-2011 0:01:45

Hey Julie,
Wij zijn enkel de gasten persoonlijk gaan uitnodigen die overdag uitgenodigd zijn.
Het waren er ook wel 35, maar zoals mijn meter die komt wel overdag, en de rest van de tantes komen enkel op het avondfeest.
Die hebben we dan ook zo gegeven toen we ze toevallig zagen bij mijn ouders, en die vonden dat zelf te zot om iedereen af te gaan.
Maar wij wonen dan ook een uur van bij mijn ouders dus da ligt miss anders.
Veel succes nog met de voorbereiding, bij ons staaat er nog maar 32 dagen op de teller :-)
Groetjes en een fijne dag voor jullie

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik10-1-2011 8:42:08

Hey,
Het is in principe inderdaad de gewoonte/traditie om bij de tantes en nonkels langs te gaan en ze persoonlijk uit te nodigen. Al dan niet met de nodige borrels Kan tijdrovend zijn...
In elk geval tradities zijn er om gebroken te worden hé. Ik ben bij mijn tantes en nonkels gewoon vlug langsgeweest om de uitnodiging persoonlijk af te geven. Mijn man is niet meegegaan gewoon omdat hij zondags gewoonlijk gaat fietsen Bovendien hadden wij een heel losse trouwfuif en geen echt traditioneel feest dus vonden wij het niet nodig om overal echt "op de koffie" te gaan.
Groetjes,
ilse

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik10-1-2011 13:17:31

Wij gaan wel proberen om langs alle tantes en nonkels te gaan om zo ook aan hen de uitnodigingen te geven voor hun kinderen want vooral aan mijn verloofde zijn kant zijn dat er veel en juiste adressen krijgen, is blijkbaar heel moeilijk voor die familie (mail gestuurd met save the date kaart met vraag om adres nog eens door te sturen, van de 50 mails, 4 reacties gehad... )

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-1-2011 18:55:58

Vroeger (zo'n 20 jaar geleden toen mijn oudste neven en nichten trouwden) was dat bij ons ook de gewoonte: je belde dan naar je tante of nonkel of het paste dat je de uitnodiging kwam afgeven en dan werd je verondersteld van daar ook een hele avond 'bij te babbelen', met de nodige borrels en stukken taart erbij... Gelukkig hebben ze daar op tijd een stokje voorgestoken en is dit nu niet meer de bedoeling... Gelukkig! De kilo's zouden er nogal aangevlogen zijn bij mij!

Stephanie
10-6-2011
 Meld misbruik10-1-2011 20:22:44

Wij gaan de tantes & nonkels ook af, bij neven & nichten niet allemaal want zij hebben daar ook geen tijd voor genomen zodus doe ik dat voor hen ook nt. Bij vrienden hetzelfde, de meeste zien we wel of spreken we nog wel eens mee af, maar anderen zullen het ook wel in de bus vinden. Vrienden van de ouders zullen met meegegeven worden met de ouders dus hier ook geen postzegels nodig!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info