Nu Online
Momenteel zijn er 263 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ons concept

14-1-2011 20:17:37
hallo medebruidjes
graag jullie mening aub!!
vinden jullie het raar wat wij doen?
wij doen eerst gemeentehuis en kerk (tot 12 uur), en daarna gaan we met de suite uitgebreid eten. In de avond doen we dan geen eten meer maar een fuif met hapjes tussendoor. Nu is mijn vraag, is het niet raar om de vrienden die naar de kerk komen terug te sturen totdat het s avonds de fuif is? Er zijn er een aantal die een verre verplaatsing moeten doen. Ik ga dit sowieso niet meer veranderen, want de kaarten zijn gedrukt en alles is verstuurd, ik vroeg mij gewoon af wat jullie ervan vinden. Wij kiezen dus bewust niet voor een receptie, we doen s avonds een fuif.
Groetjes

elke

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 644

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik14-1-2011 20:27:55

hallo elke,

Ik vind het concept wel tof.
Moet zeker kunnen. Ik kan goed begrijpen dat jullie alleen met de suite gaan eten, zo'n fuif met hapjes kost ook al een aardig centje.
Ik ben er zeker van dat je vrienden dit wel zullen begrijpen.
veel succes
groetjes

lies
2-7-2011
 Meld misbruik14-1-2011 20:29:02

Hoi Elke,

ik vind dat helemaal niet vreemd... Als iedereen op de hoogte is van het concept zal er niemand aanstoot aan nemen. Misschien enkel rekening houden dat je na de misviering een beetje tijd voorziet zodat iedereen je al kan feliciteren. Niet meteen na de kerk auto's in en hop weg... Maar verder zit het prima ineen!

Je zit blijkbaar in de twijfelfase ;-)
Hebben we allemaal wel eens, maar no worries, komt allemaal in orde!

xxx

Tamara
12-5-2012
 Meld misbruik14-1-2011 20:39:03

He Elke,

wij hebben hetzelfde concept als jullie alleen trouwen wij niet voor de kerk. Ik hoop zo laat mogelijk op het stadhuis terecht te kunnen.
Wij geven 's avonds ook alleen een fuif en geen eten en gaan ook eten met onze ouders en kinderen.
Ik denk wel dat de genodigden zich aangenaam zullen kunnen bezig houden.
Mijn neef heeft dit concept ook gebruikt en na de kerkdienst zijn wij dan terug naar huis gekomen om ons volledig klaar te maken voor het avondfeest. Voor zover ik weet heeft hij geen klachten gehad en er zijn in onze familie toch ook mensen die van een beetje verder komen.

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik14-1-2011 21:36:41

Hoi Elke,

Wij doen ongeveer hetzelfde hoor! Bij ons is de wet om 13u en de kerk om 14u, het avondfeest begint dan om 20u. Wij nemen bij het avondfeest een soort van receptie met hapjes en dan rond 22u de openingsdans en nadien fuif. In de late avond doen we nog wel een bruidstaart. Bij ons zijn er ook mensen die van ver moeten komen, vooral mijn familie dan. Ik denk ook niet dat iedereen gaat komen naar de kerk, maar dat moeten zij zelf weten. Voor eten voor iedereen ben je al makkelijk 40 à 50 euro pp kwijt en ons budget is niet zo groot...
De broer van mijn verloofde heeft vorig jaar ook meer een fuif gegeven dan een echt feest en dit was echt héél gezellig! De mensen die echt willen komen naar kerk/gemeentehuis maken daar wel tijd voor hoor!

sofie
8-9-2012
 Meld misbruik14-1-2011 22:04:02

Hey Elke,

Niet twijfelen zou ik zeggen. Ikzelf zou als genodigde geen probleem hebben met je concept. De mensen kunnen ondertussen zelf ergens iets gaan eten of er een dagje van maken. Enige probleem is mss dat sommigen niet zullen komen naar jullie viering, zeker als ze van iets verder moeten komen... Maar als je na je viering een eerste receptie doet, moeten de mensen van het avondfeest ook eerst naar huis om later terug te komen...

Groetjes,

Sofie

sandra
24-6-2011
 Meld misbruik14-1-2011 22:57:32

Dag Elke,

Vind dit een leuk concept!
Wou ook zoiets , omdat wij alléén voor de wet trouwen.
Maar het zal een trouwfeest worden in beperkte kring ( ong 60 pers ) met korte receptie,menu , dessertbuffet en dan de dansvloer op !
Succes !!

Grtjs
Sandra

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik15-1-2011 12:38:06

Hey Elke,

niet over piekeren. Wij hebben een gelijkaaridg concept, alleen trouwen wij nog veeeeeeeel vroeger! Wij trouwen al om 10u (wel enkel voor de wet) en dan om 20u start ons dansfeest met receptie en dessertbuffet.

Mensen die willen komen die komen, of dat nu ver is of niet. En zoals hier al eerder werd gezegd, mensen kunnen er gerust een dagje van maken, iets gaan eten met paar bekenden die ook naar feest komen...

Als je dit goed duidelijk maakt op je uitnodiging dat er 's avonds geen eten meer is denk ik dat velen ervoor wel iets zullen gaan eten.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-1-2011 13:18:43

Je moet altijd tijd laten tussen de kerk en het avondfeest, want de mensen zitten in de kerk nog niet met hun feestoutfit. Ook zullen er nog kindjes in de kerk zijn die naar de babysit gevoerd moeten worden. Dus geen paniek!
En mensen die er echt bij willen zijn, zijn er ook wel bij, hoor! ;-)

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik17-1-2011 9:29:34

wij doen het ook zo! (maar dan niet voor de kerk)
de gemeente is gepland op 12u30, dan lekker eten met de dichte familie en rond half 8 komen de avondgasten.
zij krijgen nog lekkere hapjes en een dessertbuffet!

cindy
11-6-2011
 Meld misbruik16-2-2011 16:38:02

hey Elke, ook wij hebben hetzelfde concept maar trouwen ook niet voor de kerk.
het is jullie dag en jullie budget, je moet je zin kunnen doen. succes! grts.
cindy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...