Terug naar overzicht
Heylaba, Dat is een Waalse traditie die ik super vind. Wij doen het echter anders ... Er wordt dus inderdaad enkel met bankbiljetten gespeeld. Indien er een man doneert (meestal is het de moeder van de bruid die het organiseert en entertaint) gaat de bruidsjurk naar omhoog. Indien een vrouw doneert, gaat hij terug naar beneden. De "winnaar" is degene die op het juiste ogenblik doneert en indien dan de kousenband tevoorschijn komt, mag hij hem komen halen (meestal is dat de vader van de bruid ). Natuurlijk, hoe groter het biljet, hoe meer omhoog of omlaag de jurk gaat Wij zullen het organiseren net voor de koffie ...
Amai, dus hoe langer het kleed, of hoe groter de bruid hoe beter! Dan zal mijn 1.83m eindelijk eens iets positiefs opbrengen! heha!
het kan ook per amerikaans opbod, dit ga zo je zet de wekker op een kwartier en ze steken in wij gaan het doen denk ik alleen met de vrijgezellen mannen of de mannen die nog nie getrouwd zijn en als de wekker af gaat is het diene da laatst in steek da het mag aftrekken
Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik denk ook niet dat wij dat zullen doen. Ik ben niet eens van plan een kousenband te nemen.
Hoi,Tja ik wou wel een kousenband met iets blauws aan, maar op alle bruiloften waar ik geweest ben is nog nooit de kousenband verkocht als die er al was. Zijn er die dat wel doen in Limburg?Groetjes
Hier ook nog nooit meegemaakt en heb het zelf ook niet gedaan. Ik zou het niet doen als het in jullie vrienden- of familiekring niet de gewoonte is. De mensen hebben allemaal al een mooi cadeau gegeven, dan zullen ze niet nog eens met biljetten gaan zwaaien... Als dit echter verwacht wordt van te doen, dan zullen de mensen daar wel op voorzien zijn. Ikzelf neem echter nooit veel geld mee naar een trouwfeest...
Wij doen dit ook niet... mijn kousenband wordt in de groep ongetrouwde mannen geschoten, nadat ik mijn bruidsboeket in de groep ongetrouwde vrouwen heb gegooid. Ik zou niet graag om geld willen vragen, ook al is het wat ludiek... xje
hey Julie! ik had daar nog niet aan gedacht! ik weet niet of we dat gaan doen... wat lies voorstelt, vind ik wel tof. x
Bij sommige families is dat een "traditie". Inderdaad zoals Aurelie het zegt, kleed naar omhoog en omlaag. Uiteindelijk gaat het kleed altijd naar omhoog.Meestal loopt één van de getuigen dan rond met een mand waarin gedoneerd wordt.. als dit niet echt een traditie is in de streek of in de familie, dan moet je niet verwachten dat er veel in die mand terecht komt.. want de meeste mensen hebben inderdaad niet veel extra geld mee naar een trouw. Meestal geven de mensen dan een envelop met niets in, maar doneren dan in de mand.Ik zal het zeker niet doen, ben er geen voorstander van en het is gelukkig geen traditie bij ons.. Lies haar idee is wel nog leuk! Groetjes!
Ik heb een paar weken geleden mijn kouseband cadeau gekregen van mijn beste vriendin. Ze zou er volgens mij erg van gekwest zijn, moest ik die kouseband weggeven. Ik denk er wel aan om mijn trouwboeket weg te 'smijten' tussen de groep ongetrouwde vrouwen. Ik hoor wel heel vaak dat een gedroogd bruidsboeket meestal toch niet lang meegaat. Waar ik wel op let: something blue, something new, something old, something borrowed. Ik heb al iets nieuws (mijn trouwkleed natuurlijk), iets blauws (een stukje van mijn kouseband), iets oud (zal wss oorringen van mijn grootmoeder dragen, parelmoeroorringen vind ik persoonlijk heel mooi), maar heb nu wel nog niet het geleende stukje..lijkt mij moeilijker..ideetjes?