Nu Online
Momenteel zijn er 688 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Datum vastleggen: tip!

19-1-2011 13:17:51
Hey,
Omdat we zeker wilden zijn van onze trouwdatum en ook het uur, wilden we niet wachten tot 6 maanden voordien om op het gemeente de aanvraag te doen. Vroeger kan dat blijkbaar niet (officieel). Maar blijkbaar kun je op de meeste gemeentes wel een optie nemen op je datum en uur. En raad eens? Deze morgen heb ik mijn datum laten vastleggen! Wij zijn de eerste in Bredene voor 2012. Nu ben ik gerust, we kunnen ons vervoer nu ook vastleggen, want in ons geval is dit zeer belangrijk. De ceremoniebussen die ook rolwagens zonder probleem kunnen meenemen zijn beperkt. Dus ik wil hiermee niet te lang wachten, zodat ik gerust kan zijn. Groetjes,
Cindy

Cindy
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1622

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik19-1-2011 15:17:29

in beringen ging dit niet. ik heb nochtans meerdere keren geprobeerd :D maar nee, niet voor de 6 maanden. ik heb dan maar die 1e dag zo vroeg mogelijk gebeld. Volgens mij was ik de eerste :)

Sara
22-7-2011
 Meld misbruik19-1-2011 15:50:48

Hello!

Wij hebben in Beringen onze datum en tijdstip vastgelegd in november, om te trouwen in juli. Dit was geen enkel probleem, begin november 'opende de agenda van 2011'. Enkel de huwelijksaangifte (het officiële) mag pas zes maanden op voorhand.. maar dan ben je ondertussen toch al zeker van je planning!

Zeker de moeite om dit te vragen op je gemeente!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik19-1-2011 18:23:06

Gelukzak ;-).

Wij hebben ook al voor 2012 geïnformeerd bij de gemeente maar hier in Aalst kan je pas 1 jaar op voorhand vastleggen...

Aftellen dus tot 01/09/2011! ;-)

Groetjes!

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik19-1-2011 18:47:10

Hier in Haacht hetzelfde vanaf 1 jaar op voorhand, ook aan het aftellen tot begin mei 2011 :)

Groetjes,
Sonja

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik19-1-2011 19:01:36

@ Evelien, sneu voor je. Maar voor je het weet zijn we 1 september. Dat wordt dan een eerste oefening in aftellen. Echt jammer dat niet elk gemeentebestuur hier voor open staat...

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik19-1-2011 19:14:19

Goh ja, weinig aan te doen ;-).

Maar ik ga me die dag toch een dagje vakantie nemen hoor, dat ik daar 's morgens als eerste kan staan! ;-)

Ben al lang blij dat 1j op voorhand is en geen 6 maand want dan werd ik helemaal gek ;-).

Groetjes!

deborah
28-5-2011
 Meld misbruik21-1-2011 11:24:12

wij moesten ook wachten tot de agenda opende in november
ik verlof genomen en de eerste dag direct gegaan, gelukkig want achter mij was er een koppel voor dezelfde dag en uur, heb ik even geluk gehad!!!! moest wel juist lukken en ik die dacht dat in een kleine gemeente zoals brakel dat niet ging kunnen.....

Eva
31-10-2011
 Meld misbruik14-2-2011 12:33:23

Ik heb hetzelfde probleem wij willen met halloween trouwen en kunnen het pas 6 maanden op voorhand vast leggen komt ernog is bij dat het een brugdag is voor veel mensen (al een gelukt niet voor de gemeenten daar kan je enkel niet op feestdagen trouwen) en ik moet een extra 125 euro neerleggen omdat het een maandag is.
Spijtig genoeg weet ik nog niet de uren maar ik wil zo laat mogelijk trouwen zodat ik mij smorgens niet te druk hoef te maken

jill
30-6-2012
 Meld misbruik8-4-2011 10:41:03

Ja wij zijn ook bij de gemeente de datum en het uur onofficieel gaan melden, ze heeft het al in de agenda staan, maar in september ontvangt ze de agenda van 2011 en kan ze het meteen juist opschrijven, dus in september ook meteen naar het gemeente huis!!
Nu is madam wel op verlof en kunnen we pas half september gaan. wat een gedoe toch.
Stel dat die datum nimeer gaat moetn we zaal en dj en fotograaf gaan verzetten :s
ik hou men hart al vast tot september :)

Meg
24-9-2011
 Meld misbruik20-4-2011 22:40:57

ik wou ook zo laat mogelijk op de middag trouwen, kwestie van smorgens niet te moeten haasten, dus exact op de dag dat de agenda openging naar het gemeentehuis geweest, nog een tijdje voor de gesloten deuren staan wachten, maar met de rush die binnenstroomde niet als eerste bij de ticketautomaatjes geraakt, dus niet het eerste nummertje bij burgerlijke stand, en raad eens, degene die eerst waren wilden zo vroeg mogelijk trouwen... en omdat er alleen maar aansluitend mag geboekt worden, staan we nu dus nog op de wachtlijst voor een later uur, maar het schiet maar niet op... ik vrees dat mijn planning daardoor danig in de war gestuurd zal worden... zucht....

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...