Terug naar overzicht
in beringen ging dit niet. ik heb nochtans meerdere keren geprobeerd :D maar nee, niet voor de 6 maanden. ik heb dan maar die 1e dag zo vroeg mogelijk gebeld. Volgens mij was ik de eerste :)
Hello! Wij hebben in Beringen onze datum en tijdstip vastgelegd in november, om te trouwen in juli. Dit was geen enkel probleem, begin november 'opende de agenda van 2011'. Enkel de huwelijksaangifte (het officiële) mag pas zes maanden op voorhand.. maar dan ben je ondertussen toch al zeker van je planning! Zeker de moeite om dit te vragen op je gemeente!
Gelukzak ;-). Wij hebben ook al voor 2012 geïnformeerd bij de gemeente maar hier in Aalst kan je pas 1 jaar op voorhand vastleggen... Aftellen dus tot 01/09/2011! ;-) Groetjes!
Hier in Haacht hetzelfde vanaf 1 jaar op voorhand, ook aan het aftellen tot begin mei 2011 :) Groetjes, Sonja
@ Evelien, sneu voor je. Maar voor je het weet zijn we 1 september. Dat wordt dan een eerste oefening in aftellen. Echt jammer dat niet elk gemeentebestuur hier voor open staat...
Goh ja, weinig aan te doen ;-). Maar ik ga me die dag toch een dagje vakantie nemen hoor, dat ik daar 's morgens als eerste kan staan! ;-) Ben al lang blij dat 1j op voorhand is en geen 6 maand want dan werd ik helemaal gek ;-). Groetjes!
wij moesten ook wachten tot de agenda opende in november ik verlof genomen en de eerste dag direct gegaan, gelukkig want achter mij was er een koppel voor dezelfde dag en uur, heb ik even geluk gehad!!!! moest wel juist lukken en ik die dacht dat in een kleine gemeente zoals brakel dat niet ging kunnen.....
Ik heb hetzelfde probleem wij willen met halloween trouwen en kunnen het pas 6 maanden op voorhand vast leggen komt ernog is bij dat het een brugdag is voor veel mensen (al een gelukt niet voor de gemeenten daar kan je enkel niet op feestdagen trouwen) en ik moet een extra 125 euro neerleggen omdat het een maandag is. Spijtig genoeg weet ik nog niet de uren maar ik wil zo laat mogelijk trouwen zodat ik mij smorgens niet te druk hoef te maken
Ja wij zijn ook bij de gemeente de datum en het uur onofficieel gaan melden, ze heeft het al in de agenda staan, maar in september ontvangt ze de agenda van 2011 en kan ze het meteen juist opschrijven, dus in september ook meteen naar het gemeente huis!! Nu is madam wel op verlof en kunnen we pas half september gaan. wat een gedoe toch. Stel dat die datum nimeer gaat moetn we zaal en dj en fotograaf gaan verzetten :s ik hou men hart al vast tot september :)
ik wou ook zo laat mogelijk op de middag trouwen, kwestie van smorgens niet te moeten haasten, dus exact op de dag dat de agenda openging naar het gemeentehuis geweest, nog een tijdje voor de gesloten deuren staan wachten, maar met de rush die binnenstroomde niet als eerste bij de ticketautomaatjes geraakt, dus niet het eerste nummertje bij burgerlijke stand, en raad eens, degene die eerst waren wilden zo vroeg mogelijk trouwen... en omdat er alleen maar aansluitend mag geboekt worden, staan we nu dus nog op de wachtlijst voor een later uur, maar het schiet maar niet op... ik vrees dat mijn planning daardoor danig in de war gestuurd zal worden... zucht....