Terug naar overzicht
Hallo,
Binnenkort mogen wij op proefavond bij domein Carlton te Marke. We zouden met mijn ouders gaan dus 4 personen in totaal. Nu blijkt dat we 45€ pp moeten betalen hiervoor.
Hiervoor mogen we 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten doorgeven zelf doorgeven, een dessertbord wordt voorgesteld.
Maar ik vroeg me af of dit normaal niet gratis is? Of toch voor het koppel zelf?
Wat is jullie ervaring?
Oei! Wij trouwen in Kasteel Sanderling en moeten binnenkort ook gaan "proeven"! Zij stellen zelf voor dat we met 6 gaan. Er is nooit gesproken over iets betalen en ik hoop dat dat niet het geval is. Het is hetzelfde systeem als bij jullie: Wij kiezen 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en zijn stellen zelf het dessert voor. Maarja, wat kan je doen? Je kan toch niet gaan zeggen dat je niet betaald... sebiet verpesten ze uwen trouw!
Ik denk niet dat je hiervoor schrik moet hebben! Wij zijn gisteren ook mogen gaan proefeten bij onze feestzaal. Dit met de beide ouders (6 personen in totaal). Er was op voorhand ook niets afgesproken ivm betaling. Achteraf zeiden ze dat dit iets van het huis was, een verlovingsgeschenk noemden ze het zelfs. Dus dit was toch een slordige 6x 55 euro uitgespaard.
Wij betalen nochtans ook gewoon de volle pot hoor..
Volgens mij rekenen ze het zoiezo aan bij de afrekening van het feest !
probleem is dat wij noodgedwongen een andere datum hebben moeten kiezen aangezien ze een dubbele boeking hadden. Als tegemoetkoming gingen ze een korting geven (niet veel hoor geloof mij). Maar ik ben ergens bang dat ze daarom nu extra zouden aanrekenen terwijl het misschien anders gewoon gratis is....
Wij betalen hiervoor ook hoor: 50€ pp. Erg vind ik dit niet...
bij ons betalen de ouders die mee willen komen proeven, voor ons is het gratis.en als zij een dubbele boeking gemaakt hebben, moet je zeker geen schrik hebben dat ze iets extra zullen aanrekenen. ze hebben een contractuele fout begaan en na het feest moet je hen daar maar op wijzen bij de betaling. voor een dergelijke contractuele fout kun je bij de rechter een grote schadevergoeding eisen en de zaal zal dat ook wel weten dus ze zullen dan geen hoge borst meer opzetten hoor! maar hou het misschien dan voor na het feest, dan krijg je alvast geen onaangename verrassingen op je feest zelf of bij de voorbereidingen
Wij moeten ook betalen om te gaan proeven.
Wij hebben ook gewoon betaald hoor.
Daar zou ik niet gelukkig mee zijn eigenlijk... Je wilt toch weten wat je koopt? Ik zou dan wel geen volledige maaltijd verwachten, maar een proevertje, dat betaal je toch niet?We hebben zelfs vorige week kweeniehoeveel patékes meegekregen bij ons 'taart-leverancier' om te proeven. En die zijn daar normaal niet goedkoop... Hoe verwachten ze dat je je een beeld kunt vormen van de kwaliteit van het eten, en dus kunt beslissen om al dan niet bij hen te gaan, zonder proever?
@Yicke: in veel zalen kan je al niet op voorhand gaan proeven, hoor! Dit is eigenlijk al een 'gunst' die ze je bieden...
@Véronique: Dat wist ik niet. Wij trouwen namelijk in een restaurant waar we al jaren gaan en dus de keuken kennen. Ons menu zelf hebben we ook niet geproefd, al zou het gekunnen hebben zonder enig probleem, omdat we de chef 200% vertrouwen, ik heb er nog nooit iets gegeten dat ik niet lekker vind. Maar als we naar een andere locatie waren uitgeweken had ik toch op voorhand willen proeven. Ik ben al op te veel feesten geweest waar het eten maar middelmatig was en te grootkeuken-achtig, ook al stond het mooi op de menu! Je koopt je jurk toch ook niet zonder ze te passen of minstens gezien te hebben? (of ben ik nu compleet onredelijk?)