Nu Online
Momenteel zijn er 338 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

frustratie rond Claire de femme

31-1-2011 8:37:09

Ik wil effkes mijn hart luchten ivm mijn gekozen trouwkleed. Zoals velen onder jullie zijn er wel eens twijfels over het kleed maar ik voel me vooral slecht rond de ‘omstandigheden’ waarin ik het gekozen heb.

Ik had in januari een afspraak bij Claire de femme aangezien ik er zoveel lof over had gehoord. Ik had een aantal kleedjes gezien op hun site en had mijn briefje meegenomen. Toen ik daar aankwam hadden ze eerst al gemist van uur, ze dachten dat we om 14u pas gingen komen maar het was degelijk 13u.

Toen moest ik ook zeggen dat de trouwdatum een maand vroeger was dan eerst gezegd aangezien er een dubbele boeking was op de zaal. Was dat ineens paniek: ik mocht enkel kleedjes kiezen die ze die dag op stock hadden en moest die dag beslissen OF ik ging zeker geen trouwkleed op tijd hebben (21 mei).

Dat was toen al effkes slikken maar ik dacht dat het misschien wel ging meevallen. Van mijn lijstje waren er slechts 2 jurken beschikbaar maar toen ik ze aanhad waren ze niet mooi. Dus kwam de verkoopster af met een aantal andere voorstellen.

Het eerste kleedje dat ik toen aantrok was direct prijs, ik vond het prachtig. Maar bleek dat ik dit niet kon krijgen want het was niet op stock…waarom laat ze het mij dan passen?

Na een 5-tal kleedjes vroeg ze wat mijn WAUW kleedje was, ik zei het eerste. Maar ja dat was ‘onmogelijk’, maar ze ging toch eens een geste doen voor mij en bellen naar de leverancier. 5 min later komt ze af met de melding dat het kleed besteld was en ik haar 4 zoenen mocht geven om te bedanken…..

Ik was nogal in shock want had niet gedacht dat dit zo vlug ging gaan allemaal (het was ook het duurste van de winkel dus dit zal ook wel geholpen hebben). Maar nu begin ik toch serieus te twijfelen aan alles…..

Mijn droomjurk was eigenlijk: kort en roze. Nu heb ik lang en wit….. het korte kleedje dat ik toonde in de catalogus kon ik niet meer krijgen maar het lange kon ineens wel besteld worden (scheelde 500 € in prijs). Ik had al wekenlang alle sites afgezocht naar een kort en roze kleedje maar dit was onhaalbaar, dus ik wou al afstappen van het kleur maar niet van het kort.

Ik was nogal in paniek omdat ze zeiden dat ik anders niet meer aan een kleed ging geraken dus wou het risico niet nemen om daar buiten te gaan zonder. We kwamen ook van heel ver en ik had geen budget genoeg om in een echte bruidswinkel zoals La Sposa binnen te gaan.

Let op: het is een mooi kleedje hoor maar het is niet zoals ik in mijn hoofd had…. Ik voel me nogal ‘bedrogen’ ….

Mijn vriend heeft daar die dag ook zijn kostuum gekocht en toen hij vroeg of ze de jas een klein beetje konden centreren was dat ONMOGELIJK. We kregen een heel verhaal achter ons hoofd dat dit onbegonnen werk was. Maar ineens kwam de baas binnen (spreekt Nederlands) en begon hij zich wat te ontfermen over ons. Het kon voor hem perfect dat het ingenomen werd, hij begreep niet waarom de verkoopster dit zei. Toen kwam ze natuurlijk wel wat rood en begon ze een heel verhaal af te hangen aan hem. Gelukkig zei de eigenaar dat ze niet moest panikeren dat hij de aanpassingen ZELF ging doen, en zelfs gratis. In inderdaad op de bon heeft hij laten noteren dat de retouches gratis waren.

Bon, dit is wat mijn verhaal en mijn ‘frustratie’. Ik wou het gewoon effkes van mij afschrijven.

Melanie
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1218

Rieke
5-2-2011
 Meld misbruik31-1-2011 8:40:41

Amai wat een verhaal, ik kan begrijpen dat je je er niet goed bij voelt.
Maar op zo'n momenten gaat alles snel, en ben je mss ook wat in paniek dat je geen kleedje meer zult hebben.
Ik heb mijn kleedje besteld begin december, dus dat is 2 maand voor de trouw.
Ze zeiden wel dat het NIPT was... Maar het is allemaal in orde gekomen, het hangt al bij me thuis. Ik mocht ook uit alles kiezen.

Als je een wauw gevoel had bij het kleed, dan zal het wel in orde komen è!!!

Ce
13-9-2013
 Meld misbruik31-1-2011 8:56:21

Hoi,

Als je echt teveel twijfels hebt over jouw kleed, zou ik mss toch eens gaan horen bij een naaister voor een kort, roze kleedje. Een vriendin heeft haar kleed besteld bij Younieks bruidsmode (= aziexport) en het was prachtig !! Je kon alles aanpassen, en ze maken zelfs op maat en naar voorbeeld (vb als je foto hebt). Haar grote witte lange jurk was 800€, dus zal een kort roze jurk wel meevallen in prijs. Ze hebben een winkel in Turnhout.

Als ze bij Claire de F jouw kleed niet kunnen annuleren, kan je het misschien nog doorverkopen (tip : laat dan geen aanpassingen doen)
Of eventueel toch je lange jurk dragen overdag en op het avondfeest een funky korte roze?

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik31-1-2011 9:56:56

Kijk eh, mijn allergrootste excuses, de manier waarop je behandeld bent is misschien niet correct, maar wie wacht er nu ook 5 maanden voor een trouw om je kleed te bestellen ?

Ik ben daarmee in juli 2010 begonnen ... Ik heb hem midden juli 2010 besteld bij Claire de Femmes en mijn kleed zelf was pas medio november binnen !! Dat is al 4 à 5 maand wachttijd ... Tegen dat ik een afspraak gemaakt heb voor eerste pas, was het al december 2010 .. Nu hebben ze tijd nodig om het bovenste te "retoucheren" , mijn tweede pas is in maart 2011 en dan nog een laatste pas begin mei ...

Je kan je toch inbeelden dat die dames ook niet verwacht hadden dat je plots een maand vroeger ging trouwen ... En zij kunnen er soms ook niet aan doen dat hun leveranciers ook lang wachten eer ze binnenbrengen ?

Ik begrijp uw frustratie hoor, maar ik vind dat je ergens zelf in de fout ben gegaan om zolang te wachten eer te gaan kijken ...

Bon dat ter zijde, uiteindelijk heb je toch het kleed waar je een wauwgevoel had... ? Ok het is niet meteen zoals je eerst gedacht had maar zou je het echt gekocht hebben moest je er u niet goed hebben in gevoeld ?? Moest je echt zeggen van ok dat is het echt niet bestaat er inderdaad het feit dat je :
1) ofwel gewoon dat kleed aankoopt en meteen verkoopt en een nieuw voor jezelf aankoopt, maar volgens dat ik kan afleiden is het budget maar beperkt (net zoals het mijne!) dus dat zijn dan 2 jurken aankopen en niet zeker zijn dat je het eerste kan door verkopen
2) je inderdaad je witte lange jurk voor de diensten aandoe, en een andere jurk (eventueel een suitejurk) aandoe voor het feest (dat valt dan wel mee van prijs) en dan kan je achter je trouw gewoon dat eerste verkopen

Nu wat ik wél moet zeggen, is dat er daar 1 à 2 verkoopsters zijn die totaal onvriendelijk zijn, die heb ik eens op hun plaats gezet bij mijn eerste keer passen en nu als ik daar binnenkom, zijn ze allemaal vriendelijk.

Wat betreft de kostuum kan ik me niet uitspreken, mijn vriend is hem ergens anders gaan halen.

Moest je toch nog een en ander kwijt willen, mag je steeds mailen! Ik begrijp de frustratie enz, en misschien kan een positieve ervaring in dezelfde winkel je een beetje geruststellen!

Melanie
21-5-2011
 Meld misbruik31-1-2011 10:21:07

Euh ik kon niet eerder gaan voor een kleed aangezien ik pas in december ten huwelijk ben gevraagd.

Melanie
21-5-2011
 Meld misbruik31-1-2011 10:37:17

En het gaat er ook om dat het duurdere kleed geen probleem was om te bestellen terwijl ze dit dan evengoed konden doen voor dat ander vermoed ik. Alsook de problematiek van het centreren van de kostuum wat volgens mij allemaal loshangt van het feit dat de datum vervroegd was.

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik31-1-2011 10:44:03

Wie zegt er dat het andere kleed niet van een andere leverancier kwam ? Jij kan dat toch niet weten ..? (Noch ik eh)
En op 5 maanden een heel huwelijk regelen, chapeau ... Maar dan moet je er gewoon mee rekening houden dat je eerste keuze er hoogstwaarschijnlijk niet bij zal zijn ... Zelfs ik had daar mee rekening gehouden
Ik denk dat je je het een beetje te rooskleurig voorstelde of misschien te gemakkelijk... Het is niet voor niets dat sommigen er 1 jaar en half à 2 jaar over doen om alles te regelen eh!

En van dat kostuum, blijf erbij, ik zal mij daar niet over uitspreken!

Rieke
5-2-2011
 Meld misbruik31-1-2011 10:54:20

Ik kan daar nog aan toevoegen dat ik in 3 maanden mijn hele huwelijk geregeld heb.
Ik had dan wel een groter budget voor het kleed, en ben bij linea rafaelli geweest.
Ik ben de eerste die een kleed heeft van de nieuwe collectie, en op 2maand tijd was alles in kannen en kruiken. Mss ook omdat het een duurdere winkel is, dat dit allemaal wel kan. Ik kan alleen maar zeggen dat ze in Linea Brugge super vriendelijk waren, na mijn eerste pas alles perfect hadden aangepast.

Heb je een groot voorschot betaald bij Claire de femmes ?
Misschien inderdaad voor 's avonds een kort roze :-) Als er nog budget is natuurlijk.

Melanie
21-5-2011
 Meld misbruik31-1-2011 11:03:20

Wow ik zal het onderwerp laten rusten. Was niet de bedoeling om een speech uit lokken over hoe goed ze wel zijn. Daar gaat het eigenlijk helemaal niet over.
En ik zou niet weten waarom ik 2j nodig heb om een trouw te regelen, buiten natuurlijk het kleed dat nu effkes een dilemma was maar niet onoverkomelijk is.
Bedankt iedereen voor de reacties en veel succes!

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik31-1-2011 11:07:36

aurelie... ik vind dat je toch wel wa te heftig reageert hoor, melanie schrijft dit hier neer om frustraties kwijt te kunnen en wat positieve reactie te krijgen, maar die geef jij haar eigenlijk totaal niet... dat hoeft niet...

melanie, idd chapeau dat je op zo korte tijd een huwelijk regelt, en idd kan je misschien op zoek gaan naar wel je droomjurk, en als je dat ander niet meer kan afbellen, proberen te verkopen, of eventueel overdag aandoen en savonds iedereen verassen met je korte kleedje aan..

succes nog!!!

groetjes

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik31-1-2011 11:34:16

Ow ow ow, ik denk dat ik hier misbegrepen wordt.

Ik zei duidelijk dat ik haar frustratie begrijp, want het is voor niemand leuk om zich verplicht te voelen om met een kleed rond te lopen, maar ik zeg ook dat ze beetje realistischer moet zijn dat zo'n kleed soms lang duurt eer het binnen is, dus dat haar keuze sowiso beperkt was!

Ik stelde haar ook alternatieven voor om te doen, waar ze dus advies om vroeg!

Maar jullie moeten van mijn kant uit ook begrijpen dat het niet leuk is om je bruidswinkel zo negatief in het daglicht te stellen terwijl het bij u zo goed gegaan is...

Ik wou haar dus zeker niet slecht ofzo laten voelen, eerder een realistisch beeld geven van "bij anderen lukt het wel goed".

Ik denk trouwens dat ze ergens beetje verplicht is van: 1) ofwel het kleed helemaal te kopen, want je voorschot van 50% ben je sowiso kwijt, 2) ofwel je voorschot kwijt zijn en gewoon direct illito presto naar een andere winkel gaan !!

Succes alleszins !

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik31-1-2011 11:36:51

Hoi Melanie, 

jammer dat het 'kader' errond je een slecht gevoel heeft gegeven over je kleedje. Maar ik begrijp je. ik ben hetzelfde qua ingesteldheid en die negatieve sfeer errond zou het voor mij ook al kunnen verpesten (wij hebben net een appartement gekocht en die makelaar heeft ons al zodanig het bloed van onder onze nagels gehaald dat ik bijna had gezegd dat ze het kon steken waar de zon niet schijnt ;-) ander verhaal natuurlijk, maar zelfde emoties. Ik denk dat je best even kijkt wat financieel haalbaar is. Sowieso als je trouwt krijg je centjes cadeau en hiermee kan je rekening houden binnen je budgettering (bv.  als je nu toch echt graag een ander kleedje wenst). In ieder geval, veel geluk ermee! Hopelijk krijg je toch dat positieve gevoel terug bij het 'wow' kleedje of vind je nog tijdig iets anders dat het 'wow' gevoel geeft. Want laat ons eerlijk zijn, als het over onze trouw gaat mag er niks onder de standaard 'wow' zijn :-)

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik31-1-2011 12:05:38

Meisjes,
laat ons allemaal vriendjes blijven... Ik snap Aurelie wel, ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze daar zo lastig deden omdat bij mij alles heel vlot verlopen is (tot nu toe, natuurlijk, eerste pas is in mei). Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het niet leuk is om op die manier behandeld te worden...

Los hiervan: kan je niet horen of het mogelijk is om je kleedje te laten inkorten, eventueel bij een kleermaker/maakster die je kent of van bij jou in de buurt?

En troost je, ik had ook altijd gezegd dat ik een kort kleedje wou, maar het is ook een lang geworden. Ik heb ook al gedacht dat ik te snel heb gekozen, maar in the end ben ik er zeker van dat ik juist gekozen heb en dat ik een "wow-bruid" ga zijn.

Succes ermee! Ik duim!

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik31-1-2011 12:57:30

Hey,
Ikzelf heb mijn trouw geregeld op 5à6 maanden en dat ging perfect (werd ook pas kort op voorhand ten huwelijk gevraagd en heb absoluut geen geduld om er een jaar mee te wachten/bezig te zijn ). Ook voor mijn kleedje was er geen enkel probleem, daar was de levertermijn blijkbaar een maand of 4. Maar het is inderdaad zo dat je blijkbaar voor sommige kleedjes/merken best wel veel tijd mag rekenen voor de levering (6 tot 9 maanden) en het zou kunnen dat je keuze dan inderdaad beperkt is. Maar er zijn toch kleedjes en winkels genoeg dus het zou 5 maanden voor de datum in principe écht geen probleem mogen zijn om nog een mooi kleedje te vinden.
Het is erg dat je een slechte ervaring had en het gevoel had dat je onder druk gezet werd. Maar blijkbaar had je wél een wauw-gevoel bij het kleedje dat nu besteld is?
Het gevoel dat je hebt als je je jurk aanhebt, is eigenlijk het belangrijkste.
Bovendien laat je niet teveel leiden door wat je dacht dat je droomjurk zou zijn. Vaak zijn jurken op foto of zoals je ze in gedachte hebt helemaal anders als je ze effectief aanhebt.
Groetjes,
ilse

Nathalie
17-9-2011
 Meld misbruik31-1-2011 15:11:25

Ik sluit me aan wat Melodie zegt. En daarbij, voor ze iets bestellen, mogen ze het je toch eerst vragen? Of niet? Enfin, ik hoop dat alles in orde komt! Nog veel plezier met de rest van de voorbereidingen!

Yicke
26-2-2011
 Meld misbruik31-1-2011 16:34:45

Wil je nog een andere jurk?

Uit je post meen ik af te leiden dat je eigenlijk wel dolblij met dat ene kleedje, ook al is het niet wat je je had voorgesteld.

Geloof me, ik ken het gevoel van weg te gaan met iets helemaal anders dan wat je je had voorgesteld en daardoor te twijfelen, ook al wist je het helemaal eens je het kleedje aan had!

Probeer dat eerst uit te maken in je hoofd.

Het is inderdaad niet fijn wanneer je je 'gepushed' voelt in een winkel. Dat is dan wel weer een gevoel dat voor iedereen anders is, sommigen zullen die winkel super vinden, andere haten het. Trek het je vooral niet aan. Jij bent klant, je laat daar je mooie centjes achter en je wilt dan ook gepast behandeld worden. Ook al is je kleed geen duizenden euro's waard, dan nog laat je met gemakt ettelijke tientallen duizenden franken achter!

Zelf heb ik ook mijn trouw geregeld op een half jaar: we zijn verloofd eind juli, getrouwd voor de wet in november en trouwen eind februari voor de kerk. Mijn top voor november was ook nog ruim op tijd binnen (uit de gewone bruidscollectie) zonder enig probleem, dus als drie maanden in de zomer gaat, dan moet het in de winter ook lukken!

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik31-1-2011 17:44:16

Hoi,

Kan je het kleedje niet nog eens gaan passen? Als je het dan nog eens aanhebt, krijg je misschien (of hopelijk) terug dat wauw-gevoel ...
Mijn kleedje duurde 3-4 maand om te bestellen en ik ben daar in december voor gaan kijken. Bij ons was dat geen probleem om te bestellen (ik heb nogal vreemde maten), dus wel vervelend voor jou dat ze er wel een probleem van maakten bij Claire Le Femme.
Hopelijk komt alles nog goed!

Groetjes,
Kendra

Wij trouwen trouwens op dezelfde datum :)

Melanie
21-5-2011
 Meld misbruik31-1-2011 17:46:50

Ik zal gewoon het kleedje behouden, het is niet dat het niet mooi is hé. Het is gewoon dat ik iets anders voor ogen had en de druk erbij deed me nu wel twijfelen.
In februari mag ik voor een eerste pasbeurt, wie weet dat ik dan inderdaad toch een goed gevoel krijg.
Ik denk dat er nog velen zijn die trouwen op 21 mei als ik zo hoor :-)
Bedankt!

sabine
12-2-2011
 Meld misbruik31-1-2011 22:27:46

Hoi Melanie,

Als ik bij het lezen van je verhaal mezelf even in u plaats stel , zou het voor mij belangrijk zijn mijn gevoel over hoe de zaken verliepen te kunnen neerpennen en via fax te versturen naar Claire de femmes .Zonder verwijten enkel vanuit het eigen gevoel.
Ik hoop dat verder alles PERFECT voor je verloopt en je STRAALT in kort of lang .

Ikzelf mag zaterdag men kleedje bij Claire de femmes ophalen,tot nu toe ben ik heel tevreden.
Groeten
Sabine

Karine
25-6-2011
 Meld misbruik3-2-2011 20:28:11

vraagje, heeft iemand buiten een jurk of kostuum al kleren voor de kids daar gekocht of accessoires? Zou namelijk voor mijn dochtertje en accessoires willen gaan kijken zaterdag

groetjes karine

Melanie
21-5-2011
 Meld misbruik3-2-2011 22:02:41

Er is geen mogelijkheid om er kledij voor de kids te kopen....

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info