Nu Online
Momenteel zijn er 388 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geschenkjes

5-2-2011 10:52:21
2 vraagjes :) :
- Is het de gewoonte dat kindjes aan het gemeentehuis een cadeautje krijgen?
- Krijgen de gasten bij het verlaten van het feest ook altijd nog een geschenkje?

Man man man, er komt veel bij kijken :)

caroline
15-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1093

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik5-2-2011 10:58:54

Wij gaan geen pakje geven voor de kindjes aan de kerk. Ik zou begrijpen als je super veel kindjes verwacht dat je dat wel even doet, maar dat is bij ons niet het geval. We hebben nog heel veel baby's in de familie, dus dat zou stom zijn om die snoepgoed te geven. En de andere (weinige) kinderen zijn al rond de 10. We kunnen ook moeilijk inschatten met hoeveel ze gaan, dus laten we het zo.

Moesten er nu plots super veel leerlingen van mijn verloofde zijn school zijn (hij werk in het buitengewoon onderwijs) of van een stageklasje van mij (laatste jaar kleuteronderwijs) dan voorzien we gewoon iets achteraf voor hen in de klas zelf. Anders is dat aan de kerk nog een heel gedoe en zie maar dat je niemand vergeet dan of heel het dorp zal het geweten hebben van verdriet of koppigheid(zeker bij de leerlingen van mijn verloofde).

Voor de gasten van het feest hebben we gewoon een foto die we versturen na de trouw. Ook hier weer, het kan goed zijn dat je op je feest de helft een pakje vergeet mee te geven...

Veel succes ermee!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-2-2011 11:14:31

Wij gaven de kindjes een snoepzakje met stempelstift. Het zou raar zijn om dat niet te doen. Dat is nu eenmaal gewoonte bij ons: de kindjes geven een bloemetje af en krijgen in de plaats een klein geschenkje.
Wij gaven 's avonds geen bedankingetjes (is niet de gewoonte in onze familiekring), maar iedereen kreeg nadien wel een bedankingsfoto. Kleine geschenkjes houden we wel voor een geboorte! ;-)

Sara
28-5-2011
 Meld misbruik5-2-2011 11:16:04

Bij ons gaat het aantal kinderen die komen meevallen. Ik woon redelijk ver (half uur rijden) van mijn school dus denk niet dat er veel gaan komen, in de familie valt dit eveneens mee. WIj voorzien gwn snoepzakjes met die mnm's in voor nadien te geven in mijn klas.

caroline
15-7-2011
 Meld misbruik5-2-2011 11:39:28

zoveel juffen en meesters die gaan trouwen :), ik ook hoor, geef les in het 1ste leerjaar :).
Ik dacht ook wel iets te geven aan mijn klasje zelf, maar dan voor de trouw, want wij trouwen in de grote vakantie...

chris
21-5-2011
 Meld misbruik5-2-2011 13:33:37

Wij gaan ook snoepzakjes geven en voor de baby's uit de vrienden en familie kring een ander klein geschenkje voorzien. Ben ook juf (kleuter) en weet ook totaal niet of er kindjes van school gaan komen (onze trouw valt samen met het schoolfeest) geef daarna ook een geschenkje in de klas. Wat ook leuk is en bij ons in de buurt wel eens gedaan word ... is een ijskarretje aan het gemeentehuis laten komen waar de kindjes zelf een ijsje kunnen halen

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik5-2-2011 16:09:44

Wij voorzien niets voor de kindjes. Er zijn eigenlijk nog maar twee kindjes in de familie en wij trouwen op een vrijdag, dus ik weet ook niet of ze er gaan zijn!
Wij geven wel een bedankje aan de mensen. Ik laat iemand van de taartenfee versierde cupcakes maken en die verpak ik dan in een doosje met een bedanktkaartje eraan...

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik5-2-2011 18:34:18

Ook wij geven een bedankje aan de kerk (gekleurde smarties met een bellenblazer). Voor de gasten op het avondfeest en de receptie voorzien wij een flesje zelfgemaakte limoncello en waarschijnlijk ook kleine zakjes met m&m's, maar daar zijn we nog niet uit. Hier is dit de gewoonte maar ik vind het gewoon sympathiek... wij doen het dus!

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik5-2-2011 22:05:12

ik ben juf van het 2de leerjaar en ik ga de kindjes aan de kerk wel een cadeautje geven. Ik denk dat het een bellenblaas met een zakje snoep zal zijn.
's Avonds krijgen de gasten een foto van onze huwelijksdag als bedankje.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...