TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lynn
21-9-2012
|
5-2-2011 15:44:01
Trouwen is heel duur, maar uiteindelijk maak je het zo duur of goedkoop als je zelf wil. Ons huwelijk zal rond de 27 000 euro kosten, waarvan we 20 000 euro zelf zullen betalen. Duurder wil daarom niet zeggen leuker. We krijgen nogal eens commentaar dat we er teveel geld aan geven, maar het is iets wat wij echt willen en daarvoor hebben we veel over. Je trouwt tenslotte maar 1 keer. Groetjes
|
|
Claudia
12-8-2011
|
5-2-2011 16:05:35
Hey, Wij zitten wel aan een goedkoper budget. Wij betalen zelf 12000 euro. Onze ouders betalen wel onze kledij. Mijn kleed kost bijvoorbeeld wel tegen de 1600 euro, maar je kan evengoed een goedkoper model kiezen of een jurk huren... Wij zijn ook duurder uit dan eerst gedacht. Zo nemen we bijvoorbeeld een videograaf die ons een maandloon kost terwijl we dit eerst niet van plan waren... Wij geven de mensen ook geen volledig buffet of menu, dit kost dikwijls al redelijk veel. Dus we hebben dit besproken met de zaal en wij starten met een receptie van twee uur met hapjes drankjes, nadien start het dansfeest met drankenforfait en in de late avond nog een bruidstaart. Die bruidstaart laat ik dan weer maken door iemand van de taartenfee... Je moet tijdens je trouwfeest gewoon doen wat je leuk vindt, dit hoeft niet perse altijd duur te zijn vind ik.
|
|
Hilde
23-6-2011
|
5-2-2011 16:12:07
je maakt het inderdaad zo duur of zo goedkoop als je zelf wil ...Wij besparen op heel wat dingen (nu zeg ik er wel direct bij dat wij enkel voor de wet trouwen en dat maakt het ook al minder duur dan voor de kerk trouwen): zo kiezen we niet voor speciaal vervoer, maar nemen we gewoon zelf de auto en onze kindjes nemen we mee in de bolderkar. Voor de foto's hebben we gekozen voor een student fotografie, en we hebben zijn werk al gezien en hij maakt mooie dingen ! Dit zal ons ongeveer 250 euro kosten - in tegenstelling tot een professionele fotograaf die al snel rond de 1000 euro kost. Er zullen ongetwijfeld ook familieleden mooie foto's nemen. Onze DJ is mijn neef, hoeven we niet te betalen.
Mijn jurk is van Linea Raffaeli, maar is van de collectie 2009 en is dus ook een pak goedkoper dan de huidige collectie .Maar zeg nu zelf - wie ziet dat in godsnaam ?? Ik vind hem supermooi :)
Wat betreft de ringen: die hebben we gekocht bij Fede Di Oro. Ook al goedkoper dan andere juweliers - onze ringen kosten 1000 euro samen.
Wij maken ook bijvoorbeeld geen menukaartjes ....We vinden dat niet echt nodig op een trouw en wat doe je achteraf met een menukaart ...?
De bedankjes hebben we gevonden op www.bedankjes.nl ; valt ook heel goed mee !
je ziet: je kan op heel veel dingen besparen, maar je moet voor jezelf uitmaken wat jullie precies willen natuurlijk.
onze trouw zal tussen de 10 000 en 12 500 euro kosten en dat vind ik al meer dan genoeg !!!! Nu, wij zijn al 8 jaar samen, hebben 2 kindjes, dus dat maakt het al iets "anders" dan een traditionele trouw vind ik.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
5-2-2011 16:19:55
Onze huwelijksdag kostte zo'n 14000 euro. Je mag er inderdaad niet van uit gaan dat je alles terugkrijgt in geldcadeaus (al was dat bij ons wel zo).
Maak op voorhand een goeie budgetplanning en dan is het nog zo leuk om onverwachts toch nog een deel van je kosten te kunnen 'recupereren'.
|
|
cindy
17-9-2011
|
5-2-2011 16:27:07
wij hebben nu ongeveer 28.000 op de lijst staan.
Kledij kinderen en partner moeten nog, bloemen en bedankjes ook nog maar denk dat dat het laatste zou zijn ongeveer...
|
|
Sarah
30-7-2011
|
5-2-2011 16:38:33
Wij schatten zonder kledij een 15000€
Onze ouders betalen elk 5000€
Mijn kleed betaald mijn ma en dat is ook 3000€
|
|
tisha
8-9-2012
|
5-2-2011 16:38:42
slik als je deze bedragen ziet . het zal zeker nog wat duren dan tegen dak mijn vriend ga kunnen overhalen om te trouwen
|
|
stephanie
|
5-2-2011 16:42:06
inderdaad tisha, mijn ventje wilt wel trouwen maar als hij de kosten ziet dan twijfelt hij toch.
|
|
Ellen
17-9-2011
|
5-2-2011 16:49:57
Mijn toekomstige zijn zus is vorig jaar getrouwd en zij hebben voor alles 5000 euro betaald...Zij hebben gewoon heel veel zelf gedaan en het ook niet 'sjiek' gedaan...Ze zijn getrouwd in een parochiezaal die we dan mooi versierd hadden, iedereen ging met eigen auto, bleoemn in de kerk waren van crêpe-papier, een vriend van heb was ceremoniemeester, alle drank en eten hebben zij zelf aangekocht (BBQ gedaan voor enkel de familie) en nadien nog een taart op het avondfeest. Het was echt een super feest...Dus zo zie je idd, het hoeft echt niet superveel geld te kosten...
Wij zullen ongeveer aan een 11000 euro zitten...(voorlopige schatting toch) en wij zijn echt niet van plan om er veel meer aan te geven...Tenslotte gaat het maar om één dag (vinden wij).
Maar iedereen doet natuurlijk wat hij zelf graag wil...Het is JOUW dag ;-)
Succes
|
|
elke
16-4-2011
|
5-2-2011 17:09:13
Bij ons zal het bedrag komen op 6000 euro, hooguit 7000 euro, wij betalen alles zelf, behalve het kostuum van mijn man, die betalen zijn ouders.
Ik vind het nog veel zelfs!! Als ik de bedragen hier lees word ik ook niet goed. Ik heb altijd gezegd dat ik het zonde zou vinden van het geld, want na één dag is het op en het is niet omdat het bij ons maar 7000 euro gaat kosten dat het een minder mooie herinnering zal zijn!
|
|
deborah
28-5-2011
|
5-2-2011 17:15:29
onze raming komt op 12-13000 eur
en eigenlijk vind ik dat al meer als genoeg aangezien we bijna alles zelf betalen
|
|
Kendra
21-5-2011
|
5-2-2011 18:18:45
Bij ons zal het rond de 13500 liggen denk ik, wij moeten nog wel enkele kosten doen dus we zullen nog moeten zien. Gelukkig betalen mijn ouders een groot deel en mijn oma koopt mijn kleed.
|
|
ruth
5-8-2011
|
5-2-2011 18:26:03
Onze trouw kost voorlopig nog om en bij de 8000 euro, daarvan betalen we 2/3 zelf. We hebben wel de ringen nog niet, maar ik heb een budget opgesteld dat me realistisch lijkt. Als je onder de 15000 euro wil blijven ( of andere bedragen die ik hier lees) dan moet je inderdaad veel dingen zelf doen of rondvragen. Zo doet een bevriende fotograaf voor een vriendenprijsje onze trouwreportage en hebben we een nonkel met een cremekleurige oldtimer. Ook mijn bruidsboeket zal ik alleen de bloemen van moeten betalen, alsook de boeketjes... en ga zo maar door. Creatief zijn, en af en toe tóch ietsje meer betalen. Zoals ik hier nog hoor, je trouwt normaal gezien maar één keer, en dan moet je ook niet té veel willen besparen. :)
|
|
Elke
9-7-2011
|
5-2-2011 18:28:54
Ook wij zitten rond de 12500 euro... maar het kleed zit niet in deze prijs aangezien ik dit krijg... het is oorspronkelijk wel meer dan gedacht maar we hebben ervoor gekozen om met onze suite een diner te nemen en een tuinfeest met bbq en dessertenbuffet voor 150 personen en een receptie voor 100 personen... als je dan de prijs per persoon uittelt, valt het allemaal nog goed mee... bij ons maakt het 'tuinfeest'-concept het duur... tenten en materialen huren etc.
Maar een superleuke bruiloft moet niet superduur zijn... gewoon je eigen zin doen...
Veel succes ermee!
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
5-2-2011 18:55:29
Wij zitten ook à -+ 12500. En dat is echt met ALLES! De kleding, vervoer, fotograaf, videograaf, bloemen, bedankjes, 2u receptie, BBQ buffet, buffet van desserten tot drank enz ... We verwachten dat we hiervan zo goed als niets van zullen terugzien, behalve de -+ 1500€ dat mijn ma al lang aan het sparen is ervoor ( de schat) !!
|
|
vanessa
2-7-2011
|
5-2-2011 20:05:29
Je maakt het inderdaad zo duur als je zelf wil.
Wij willen geen sjiek feest, maar een gewoon leuk feest.
Mijn bruidskleed (750 euro) betalen mijn ouders. Het kostuum van mijn vriend betalen zijn ouders.
Onze kosten zijn ongeveer:
* feestzaal met bediening met uitgebreid koud buffet voor 30 personen, kleine receptie van een uur met tapas en dansfeest met dessertenbuffet en drankenforfait voor 90 personen (ongeveer 4000 euro)
* fotograaf (5 uur) + digitaal fotoalbum 350 euro
* uitnodigingen + bedankjes (foto) 220 euro
* vervoer Hummer (alleen voor ons en onze kindjes) 300 euro
* kerkelijk huwelijk (250 euro)
* DJ hele avond met licht en geluidsinstallatie (400 euro)
* schoenen, lingerie, juwelen, haaraccesoires bruid (400 euro)
* kleedje dochtertje (40 euro)
* kleren zoontje (50 euro)
* ringen zijn wel duurder, maar die heb je in alle prijsklassen (die van ons zijn gouden ringen, in die van mijn 9 briljanten en die van mijn vriend is een extra brede ring) 1500 euro
* bloemen doet mijn schoonmoeder, dus kost een 80 euro
* versieringen kerk en feestzaal doe ik ook zelf dus kost niet zoveel (ongeveer 80 euro)
* enveloppedoos is 2dehands gekocht (20 euro)
Als je alles goed uitkijkt en geen groots feest wil, valt het wel mee.
|
|
Ellen
2-4-2011
|
5-2-2011 20:31:57
het onze ligt rond de 9000 euro
waarvan wel 3300 ongeveer betaald word door schoonma + kledij van men partner
al de rest betalen we zelf
we trouwen ook voor kerk
en we geven receptie met avondfeest/dessertenbuffet en daarna dansfeest
|
|
Mireille
2-7-2011
|
5-2-2011 23:46:44
Als je dit leest val je gewoon achterover he! Meerdere maandlonen gaan eraan. Maar het hangt er idd vanaf hoe ver je er wil in gaan. "Less is more" en dat kan ook voor een huwelijk! Succes!
|
|
Evelien
1-9-2012
|
6-2-2011 0:13:48
Wij hebben nog niet echt een idee van de totale kostprijs maar voorlopig hebben we volgende zaken al vastliggen:
* 2 recepties + avondfeest met diner (110 p) + dansfeest: +/- 11000 eur;
* Fotograaf van 's morgens tot na de openingsdans + fotoalbum: +/- 1500 eur;
* Bruidswagen + suitewagens + ceremoniemeester : +/- 1000 eur;
* Dj: gratis (is familie :-));
En dan hebben we zeker en vast niet het duurste genomen!
Het kost dus allemaal redelijk wat geld maar wij willen er de mooiste dag van ons leven van maken, met alles erop en eraan ;-). Wat "alles erop en eraan" juist inhoudt, is natuurlijk voor iedereen anders ;-).
Groetjes!
|
|
vanessa
2-7-2011
|
6-2-2011 8:44:28
Je hoeft ook geen groot feest te geven he.
Ik ken mensen die alleen in het gemeentehuis getrouwd zijn en die 's avonds met de naaste familie ergens uitgebreid gingen eten.
Het is wat je zelf graag wil en je kan daar heel erg ver in gaan, maar (redelijk) goedkoop trouwen kan ook.
|
|
joke
13-8-2011
|
6-2-2011 10:47:37
het is inderdaad wat je er zelf van maakt hoor,
ik wil ook niet zoveel geld aan 1 dag uitgeven
daar wij al een dochter hebben zijn er betere dingen
te bedenken om ons geld aan uit te geven.
mijn kleed komt op 700 euro maar betaals mijn mama
mijn man zijn kostuum,schoenen, hemd,riem en das kwam
op 800 euro wat zijn mama heeft betaald, de fotografe
is een beginnende en daar betalen we 350 euro voor, dj 450
dan hebben we een parochiezaal waar we met traiteur bbq doen
en dessertbuffet dit komt inclusief drank, eten deco zaal , receptie en personeel
op een 4500 euro.
hier moeten dan nog ringen bij komen en kosten van kerkelijk huwelijk
bloemen en kledij dochter
je maakt het zo duur as je wil hoor
grtjs
|
|
Jessica
25-2-2011
|
6-2-2011 11:14:27
als ik deze prijzen allemaal lees, val ik ook achterover. wij geven er veel minder aan uit, simpelweg omdat we het geld niet hebben. we hebben dan ook wel een paar compromissen gesloten, maar ben toch tevreden met wat het zal worden. - uitnodigingen zelf gemaakt, een aantal afgedrukt en gegeven, het grootste deel per email - geen vervoer, iedereen rijdt zelf naar het stadhuis - foto's worden getrokken door mijn vader en schoonbroer - kledij voor mezelf is door mijn ouders betaald, maar zij hadden ook een beperkt budget, dus is het geen echt trouwkleed geworden, maar wel iets heel moois in mijn eigen stijl (350€) - kledij van de bruidegom hebben we in de solden gehaald (200€) - zaal+ receptie+ walking dinner (2900€) - geen éhte trouwringen, maar wel ringen die we zelf mooi vinden (60€) je ziet, ons grootste budget gaat naar het feest. ik besef dat niet iedereen de compromissen wil sluiten die wij wel doen, maar ik wil maar een voorbeeld geven van hoe het goedkoper kan.
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
6-2-2011 11:36:08
Bij ons ligt al vast:
- Avondfeest 104 personen: 9048 EUR (inclusief receptie, diner aan tafel, alle dranken)
- DJ: 550 EUR
- Live-band receptie: 260 EUR
- Live-band avondfeest: 1120 EUR
- Huwelijksviering in de tuin (met stoelen, muziek, verleggen kabels...): 827 EUR
- Fotograaf: 600 EUR (zonder album)
- Videograaf: 520 EUR
- Ceremoniemeester: 250 EUR
- Bruidswagen: 350 EUR (enkel voor ons)
Schatting van de andere kosten:
- Stadhuis: 215 EUR
- Lunch 's middags suite: 400 EUR?
- Witte koets: 350 EUR?
- Amerikaanse bruidstaart: 400 EUR?
- Huwelijksreis: 5000 EUR?
- Trouwringen: 2800 EUR (gezien op de huwelijksbeurs)
- Uitnodigingen + misboekjes: 475 EUR?
- Decoratie: 875 EUR?
- Bloemen (bruidsboeket + 6 corsages): 100 EUR?
- Bedankjes: 160 EUR?
- Trouwkleed: betalen mijn ouders
- Lingerie, kousenband, schoenen, tasje, sierraden: 250 EUR?
- Pak ventje: betalen zijn ouders
- Pakken huren & dassen suite kopen: 370 EUR?
- Bruidsmake-up + kapper: 125 EUR?
- Album nadien: 500 EUR?
- Danslessen: 150 EUR?
Voorlopige schatting is dus 25695 EUR waarbij onze ouders onze kledij betalen. Wij zullen denk ik een dikke 10000 EUR moeten betalen, onze ouders betalen de rest (waarvoor we hen ongelofelijk dankbaar zijn). Het is inderdaad hééél veel geld voor 1 dag maar we willen onszelf en onze gasten echt de tijd van hun leven bezorgen. We willen achteraf ook geen spijt hebben van "hadden we dit/dat nu maar toch gedaan" en willen doorheen de hele dag accenten leggen die ons als koppel typeren. In ons geval kosten die accentjes nu eenmaal heel veel centjes.
Zoals anderen al zeiden: iedereen geeft eraan wat hij kan/wil geven en da's voor iedereen anders.
Veel succes nog & liefs,
Nathalie
www.nathalieenchristiaan.bruiloftsite.nl
|
|
katrien
1-10-2010
|
6-2-2011 11:51:29
Hey,
Ons trouwfeest is natuurlijk al voorbij,maar wij hebben ook ni teveel uitgegeven en twas een prachtige dag!
Avondfeest+receptie:1600euro (64personen)
Drank:ongeveer400 euro
Auto:Niets want iedereen reed zelf en wij hadden juist een nieuwe gekocht :-)
Kerk:246 euro
Kledij bruidskinderen:50 euro (2kindjes)
Kostum man:100 euro(broek,vest en hemd,schoenen)
Trouwring:250euro
Lingerie:160 euro
Fotograaf:niks,dit was mijn man zijn peter.
Ceremoniemeester:200 euro
Bedankjes voor volwassen:200 euro
Bedankjes getuigen en ouders:134 euro
Bedankjes kindjes aan de kerk:50euro
Kleed:papa heeft dit betaald
Dessert:120 euro(waren verschillende taarten)
Dj:400 euro
Zaal:200 euro
Versiering kerk:126 euro
Juwelen:300 euro
Bruidsboeket:150 euro
Dat is zo wat alles,wij hebben alles in delen betaald :-)
|
|
Evelien
9-7-2011
|
6-2-2011 22:06:07
Onze grootste kost is het eten/drinken voor de avondgasten omdat we zo'n 170 man hebben waarvan het moeilijk is om iemand echt te schrappen :s
Ik denk dat we rond de 14 000 à 15 000 zullen zitten.
|
|
davina
6-5-2011
|
6-2-2011 22:34:17
hey, wij betalen iets meer dan 8000euro voor ons huwelijk:
trouwjurk: 2000€
kostuum ventje: 120€, gehuurd
limousine: 350€
kledij bruidskindjes: 83€ in c&a
schoenen bruid: 125€
schoenen bruidegom: 150€
schoenen dochterke: 115€
lingerie bruid: 185€
stadhuis: ???
dj: 450€
receptie+soep+bbq-buffet+dessertbuffet+drankforfait voor 58pers:4500€
trouwringen: 874€
kapper: 35€
make-up: doet mijn zus
foto's: doet mijn schoonbroer, ie is fotograaf
|
|
davina
6-5-2011
|
6-2-2011 22:34:52
aja bruidsboeket vergeten: 150euro voor da van mij en een kleintje voor ons dochterke
|
|
Bieke
2-9-2011
|
7-2-2011 9:01:40
Ons budget is afgerond op 25.000€. Daar zit wel al een huwelijksreis in. We betalen het meeste zelf, we krijgen een 5000€ van de ouders. We houden wel rekening met wat we krijgen van onze gasten, maar hebben dit op 25€ per persoon gebudgetteerd. Ik denk dat dit zeker realistisch is. Als we zelf gevraagd zijn op een trouwfeest geven we zeker het dubbelen. We hebben momenteel een 163-tal genodigden.
|
|
Tamara
24-6-2011
|
7-2-2011 10:09:06
het zal iets van een 12000€ zijn, incl huwelijkreis. maar we proberen hier en daar nog te besparen :)
|
|
Annelies
7-8-2010
|
7-2-2011 11:47:06
Hallo,
Wij zaten rond de 15 000 euro, zonder huwelijksreis! Hiervoor komt er nog een kleine 5000 euro bij.
Groetjes
Annelies
|
|
ilse
7-8-2010
|
7-2-2011 12:33:40
Hey,
O jee wat een bedragen allemaal..... Wij hebben afgeklokt op zo'n 7500à8000 euro alles in! (inclusief bedankjes enzo maar zonder huwelijksreis) Mijn trouwjurk (800 euro) zit ook bij in dat bedrag maar heb ik van mijn ouders gekregen. Voor de rest hebben wij alles zelf betaald. Ik heb geen rekening gehouden met het geld dat wij gekregen hebben... dat was zo'n 2000 euro dus in principe hebben wij zo'n klein 5000 euro effectief erin moeten steken.
Wij hadden wel geen traditioneel feest. Wij zijn met de suite deftig gaan eten op restaurant en hadden daarna een trouwfuif voor vrienden en familie. Wij zijn ook enkel voor de wet getrouwd.
Maar oei als ik die bedragen hier lees...pfff... daar wordt ik toch ff nie goe van, ik vond dat van mij al meer dan duur genoeg...
Groetjes,
ilse
|
|
karen
31-5-2011
|
10-2-2011 15:23:56
hoi,
Je mag misschien inderdaad niet rekenen op wat je krijgt, maar stiekem doet iedereen dat toch een beetje, niet?
|
|
Kelly
4-8-2012
|
21-2-2011 12:59:20
Hoi,
Wij hebben een budget van een 10.000 euro voorzien, mijn trouwkleed wordt betaald door mijn ouders en mijn verloofde zijn kostuum wordt door zijn ouders betaald. De rest betalen we zelf.
We hopen dat we met dit budget gaan rondkomen...
Als we tellen voor ons avondfeest (150 personen) zitten we ongeveer aan 7500 euro... (maar als we bij onze eerste keuze feestzaal blijven moeten we pas 14 dagen na het feest betalen, dus dan hebben we al wat geld terug gerecupereerd ;) ) Dit laat wat meer ruimte om te spenderen aan ringen, fotograaf, auto.
Wij rekenen dus ook wel een beetje op wat we krijgen...
Als jullie nog leuke budget tips hebben... Laat maar komen. Misschien tips voor huurauto's regio limburg? of fotograaf die prijs-kwaliteit in orde is?
|
|
Birgit
21-5-2011
|
2-5-2011 10:13:03
Bij ons gaat het grootste budget naar het eten en de drank op het feest, dit zal +/- 100 euro per persoon zijn en we verwachten 120 personen. Hierbij zit wel huur en klaarzetten van de zaal, 1.5 uur receptie, avondfeest (5 gangen) en daarna het dansfeest. Drank is all-inn. We hebben wel het grote geluk dat de ouders elk hun deel van de gasten betalen, anders was dit voor ons nooit mogelijk. De andere kosten: - Uitnodigingen: 180 euro (via AVA) - Bedankjes: 170 euro - Fotograaf: 450 euro - DJ: 350 euro - Ringen: 430 euro (we kozen voor titanium ringen, omdat dit veel lichter is om te dragen en mijn bruidegom een ring anders vervelend vindt) - Trouwkleed: ik weet de precieze prijs niet, dit heb ik als cadeau van mijn ouders gekregen. Het is van Rembo Styling maar hebben het gekocht in een winkel die ging sluiten, met als gevolg dat we 60% korting hebben gekregen. - Schoenen, accessoires, ... : 200 euro - Kledij en schoenen bruidegom: 500 euro - Bruidsboeket en andere bloemen: 80 euro - Vervoer: gratis omdat mijn papa bij een autoverdeler werkt We trouwen ook enkel alleen voor de wet, dus geen kosten voor een kerkelijk huwelijk. De huwelijksreis is een reis die we anders ook zowiezo zouden gedaan hebben en reken ik eigenlijk niet bij bij de kosten.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|