TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Claudia
12-8-2011
|
11-2-2011 8:41:44
Wij doen niet me aan thema's :)
|
|
An
23-7-2011
|
11-2-2011 8:48:13
Wij doen ook niet mee aan een thema. Of als "kom zoals je bent" ook een thema is?!
|
|
joyce
30-4-2011
|
11-2-2011 8:49:42
wij hebben er ook geen hoor :-) groetjes Joyce
|
|
Lieselot
24-9-2011
|
11-2-2011 8:54:12
nope, wij ook geen thema!
het trouwkoppel is toch thema genoeg?!
|
|
Hilde
23-6-2011
|
11-2-2011 8:58:20
hier ook geen thema ! ik versta niet goed waarom een huwelijk rond een thema moet draaien ???
Wat we wel doen, is werken met bepaalde kleuren (wit, zwart, zilver en fuchsia), maar dat is niet iets dat op voorhand vastgelegd werd, dat is er eigenlijk gekomen tijdens of doorheen de voorbereidingen op zich. Zo zijn onze uitnodigingen in zilver en zwart, mijn jurk is wit en zilvergrijs, en ik draag een fuchsia polsboeket. De tafeldecoratie is zilver en er wordt gewerkt met fuchsia rozen of gerbera's als bloemstuk op tafel....
|
|
Beja
4-6-2011
|
11-2-2011 9:02:19
een thema is wel leuk, maar is het echt nodig? je moet nu al aan zoveel denken en regelen zonder die extra "last"erbij te nemen. Geniet gewoon van jullie dag! hij zal zo al prachtig genoeg zijn :)
|
|
frida
6-2-2010
|
11-2-2011 9:06:49
He, bij ons was de rode draad de zonnenbloem. Voor ons had deze bloem een speciale betekenis.
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
11-2-2011 9:14:41
m'n berichtje is precies verdwenen :-s
om het nog even kort samen te vatten: wij doen ook geen thema, ik denk dat het iets is dat uit de VS is komen overgewaaid, de thema-feesten...
als jullie iets vanzelfspreken als thema hebben, waarom niet? zoals bij Frida bijvoorbeeld... maar als je er te hard over moet nadenken, dan zou ik het niet doen.
het thema is dat jullie trouwen :-D
|
|
Sofie
26-5-2012
|
11-2-2011 9:20:10
Wij zijn wel van plan om met een thema te werken: Rock Werchter. Aangezien het dit jaar 5 jaar geleden is dat we elkaar op Rock Werchter ontmoet hebben... de week erop was het raak :) Aangezien noch ik of mijn vriend een voorstander zijn van een traditionele feest, gaan we opteren voor een BBQ of verschillende eetstandjes om zo dezelfde losse sfeer te krijgen. Niemand verwacht van ons ook een traditioneel feest ;-)
Waarschijnlijk ga ik de uitnodigingen ontwerpen zoals een festival-ticket en zouden we ook polsbandjes voorzien maar dan met onze namen en trouwdatum als aandenken :)
|
|
Silke
18-6-2011
|
11-2-2011 9:24:11
wij doen wel een thema. Maar die heeft een betekenis.
wij hebben elkaar leren kennen is jaren 40 stijl ( de oorlogsjaren). Reënactment is onze hobby. Dus vele vrienden doen dit en het is een tof thema. iedereen vind het wel leuk.
Dus het heeft gewoon een betekenis voor ons en iedereeen rond ons weet dit.
Groetjes
|
|
silvia
4-8-2012
|
11-2-2011 9:35:24
Goh ik doe ook niet écht een thema.
(is nog wat ver van mijn bed) ;o)
Maar ik weet niet of ik in het wit trouw, en daarom
'leek' het mij wel leuk, om de gasten in het wit te laten komen ...
Maar dat zijn nog maar wilde plannen :o)
|
|
Celesta
22-10-2011
|
11-2-2011 9:43:44
Ons thema is victorian-gothic, maar dat is natuurlijk omdat dat zowat onze eigen stijl is. We trekken dit wat door in een dresscode waarbij we van onze gasten verwachten in kleuren als zwart rood paars e.d. te komen. Ook de aankleding van de zaal zal in die stijl gebeuren.
|
|
Bart
|
11-2-2011 9:52:11
Regelmatig krijg ik mensen over de vloer die wel een thema willen op hun feest.Dit kan alle richtingen uitgaan en er zijn vele mogelijkheden zoals bij het binnenkomen van de zaal. In de mate van het mogelijke help ik hen dan om dit uit te werken om zo hun thema's beter te laten overkomen naar het publiek toe tijdens de afroepingen van de namen zoeken we dan naar song's die bij het thema passen. De thema's kunnen in voorbereiding echter wel heel wat extra werk meebrengen zoals het versieren van de zaal of bij de uitnodigingen. Het is leuk maar zeker geen verplichting om dit op je feest in te voeren. Je moet gewoon je feest geven zoals je zelf wil!
|
|
Melodie
4-6-2011
|
11-2-2011 10:01:23
Bij ons is het er ook per toeval gekomen. Ik hoorde hier op het forum iedereen over thema's praten en wist ook niet wat er mee aan te vangen. Nu is mijn vriend een grote wijnliefhebber en houden wij onze receptie ook op het eigendom van een wijnbouwer. Dus is dat zo'n beetje ons thema geworden. Onze uitnodiging zullen we maken met wijntermen. Het leuke is dat iedereen die mijn vriend kent, weet dat hij een hele grote wijnliefhebber is. Dus het past wel bij ons. Ik had ook geen zin om het al te ver te gaan zoeken, anders vind ik een thema ook overbodig.
|
|
karen
31-5-2011
|
11-2-2011 10:07:03
thema, thema, thema... "We trouwen en we zien elkaar graag" , is dat niet genoeg als thema?!
|
|
Annelies
7-8-2010
|
11-2-2011 10:08:24
Hallo,
Echt een thema hadden wij niet, de rode draad door onze dag waren wel gerbera's (bloemen). Deze kwamen overal terug: bruidboeket, decoratie, misboekje, corsages. Maar echt een thema hadden wij niet.
Groetjes
Annelies
|
|
Bart
|
11-2-2011 10:13:05
@ Karen: Dat is het mooiste thema dat je maar kan hebben!!!
|
|
Kelly
4-6-2011
|
11-2-2011 10:23:02
Wij hebben ook geen thema, maar we laten enkele kleuren wel wat terugkomen in onze dag: die van onze uitnodiging: grijs/fuchsia/wit: in bedankingen, in de versiering aan ons huis, de lintjes aan de bokaals van onze snoepjes (om mensen tafel aan te duiden), ...
|
|
monique
7-5-2011
|
11-2-2011 10:41:52
wij hebben ook niet echt een thema, maar laten m&m's als rode draad terug komen. Al van voor we samen waren, waren onze vrienden hiermee aan het lachen. Onze namen zijn Martijn en Monique, M&M dus. Het leek ons wel leuk om dat overal te laten terug komen, maar het is niet zo dat onze feestzaal nu vol met gadgets van m&m zal staan ofzo.
|
|
Ellen
17-9-2011
|
11-2-2011 10:47:00
Wist niet dat dat echt een 'must' was...ooooh nee, nu moet ik nog een thema gaan verzinnen ook ! ;-) :-) Nee hoor, wij doen ook niet mee aan 'een thema', ik vind de trouw op zich al mooi genoeg als thema ;-)
|
|
joke
13-8-2011
|
11-2-2011 10:51:31
hoi,
wij hebben ook niet echt een thema hoor, vind inderdaad
het graag zien en de trouw op zich al mooi genoeg, uiteraard
stem je de kleuren van bepaalde dingen op elkaar af maar
echt een thema voor de hele avond zoeken hoeft toch niet
iedereen komt toch om dezelfde reden om het koppel te
vieren
grtjs
|
|
ilse
7-8-2010
|
11-2-2011 12:14:26
Hey,
Wij hadden geen echt thema. Wij hebben wel de kleuren van mijn jurk (turquoise en zwart) doorgetrokken in de uitnodiging, de ballonnen, versieringen, etc Maar uiteraard mocht niemand dat op voorhand weten en ook niemand heeft aan de hand van de uitnodiging gegokt dat mijn kleed wel eens in die kleuren zou kunnen zijn .
Groetjes,
ilse
|
|
lizzy
20-5-2011
|
11-2-2011 12:23:39
Hoi hoi,
Wij hebben wel een thema Wit & Rood. In alles zal in deze kleuren versierd worden.
bruidboeket rode en witte rozen,
altaarbloemstuk en autobloemstuk rood&wit rozen
decoratie rood&wit,
misboekje rood&wit,
corsages rode rozen met witte gipskruid,
uitnodigingen rood&wit,
menukaarten rood&wit,
Bruidstaart is rood&wit
jurken van getuigen en bruidsmeisje Rood en ik weer helemaal wit
Bedankjes miniflesjes Rode wijn met wit bedank etiketje
Gastboek rood&wit
ringenkussentje rood&wit
mandje met rood&wit rozenblaadjes
Volgens mij ben ik nog wat dingtjes vergeten maar jullie snappen de bedoeling
Groetjes Lizzy
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
11-2-2011 13:58:57
Hey Sarah,
Onze dag zal in het teken staan van engelen en de kleur zachtroze (geen barbieroze of fuchsia maar zachtroze (bijna wit)). Mijn verloofde & ik noemen elkaar altijd engel en hij heeft mij heel toepasselijk ten huwelijk gevraagd aan de Engelenbrug in Rome. Dat zachtroze vinden we een heel stijlvolle kleur (zeker in combinatie met zwart/grijs en wit) en laten we bijna overal terugkomen: dranken (rosé-champagne, roze smoothie, cosmopolitan), uitnodigingen, bruidsboeket, mijn schoenen, dassen & corsages suite, bruidstaart, menu (in elk gerecht zit een roze touch), bedankjes (roze doosje met snoep & kaartje "bedankt je bent een engel!"), kaft vieringboekjes,...) Ook onze openingsdans zal met engelen te maken hebben. Ik ga niet alle details verklappen wat want je weet maar nooit wie allemaal meeleest :)
Mijn verloofde & ik vinden het gewoon heel leuk om samen over elk klein aspect van ons huwelijk na te denken en overal leuke, originele accenten te leggen die bij "ons" als koppel én in het thema passen. We hebben ook een lange verloving en nog geen kindjes dus we hebben ruim de tijd om over alles te brainstormen.
Het is net zoals een etentje geven: je kan natuurlijk allerlei lekkere gerechten serveren en je gasten zullen lekker eten en een fantastische avond hebben maar als je echt over elk detail nagedacht hebt en een heel menu samenstelt met smaken die perfect op mekaar afgestemd zijn, vind ik dat toch nog net dat ietsjes extra's hebben.
Ik vind niet dat je per se een thema hoeft te hebben maar vind het wel altijd leuk als het koppel doorheen de dag een aantal accenten legt waarvan de vrienden/familie zeggen: "Oh ja, da's typisch Sarah &... Leuk gedaan!" Dat zijn de dingen die jullie trouw uniek en overgetelijk maken, zowel voor jullie zelf als voor de gasten die aanwezig waren op jullie trouw.
Heel veel succes nog & liefs,
Nathalie
|
|
Thomas
9-4-2011
|
11-2-2011 14:54:53
Wij hebben ook niet echt gestart met een thema, wel enkele themakleuren die we wilden aanhouden, groen en zwart. Maar veel van onze decoratie is gemaakt met hetzelfde materiaal (boeken, papier en hout), dus zou dat dan wel ons thema kunnen zijn ;)
|
|
Véronique
31-7-2009
|
11-2-2011 18:39:51
Ook wij hadden geen thema. Onze tafelnamen waren reizen waar we ooit waren geweest, maar voor de rest hebben we daar niks meer mee gedaan.
Ik denk dat als je wil dat zo'n thema opvalt, je inderdaad wel ver moet gaan en dat in alles moet doordrijven en daar hadden wij nu eens geen zin in, zie! :-)
|
|
eline
20-5-2011
|
11-2-2011 19:21:39
hoi hoi
wij werken rond thema disco omdat ik graag wil dat er zeker & vast gedanst wordt op ons feest
onze uitnodigingen zijn met een vleugje disco
onze openingsdans is van de beegees (more than a woman; disco)
en we hebben een led-dansvloer gehuurd à la saturdaynight fever :)
ambiance !!
xx eline
|
|
Cindy
5-5-2012
|
11-2-2011 21:48:57
Hey,
Bij ons waarschijnlijk ook geen thema.
Wel krijgen onze kindjes die dag wel een plaatsje in de viering enzo, en ook op de uitnodiging zullen zij de aankondiging doen. Maar verder gaan we daar waarschijnlijk niet in gaan. Tenzij er nu plots inderdaad iets heel TOP onze weg kruist, maar echt op zoek ga ik hiervoor niet gaan. 't is inderdaad al genoeg voorbereiding zonder thema, dit voor 1 dag.
Wij trouwen uit liefde en voor de kids (allebei even belangrijk). Voor de rest, als iedereen zich die dag maar amuseert, wij in het bijzonder.
Veel geluk nog iedereen!!!!
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
12-2-2011 8:54:37
@ Eline: Wat een cool thema! :)
@ Sarah: Superbedankt voor je berichtje! Als ik kan helpen met iets, laat het me dan zeker weten!
Liefs,
Nathalie
|
|
Lynn
25-6-2011
|
12-2-2011 22:54:34
Hey wij hebben ook niet echt een thema, we hebben wel de kleur paars
en die zal in verschillende tinten doorheen de dag terug kemen, mijn bruidsboeket, de dassen van de suite, ...
|
|
sarah
17-12-2011
|
13-2-2011 11:12:01
Zoals velen hier werken we niet echt met een thema , maar met een kleuren combinatie
Paars , zilver en ivoor.
Wegens dat we natuurlijk wel in de winter trouwen, gaan we proberen verwijzigingen te verwerken . Maar dit is geen must. Het eten zal seizoensgebonden zijn *wild njam*, en we gaan misschien sneeuwvlokken gebruiken.
Dit gaat terugkomen in de uitnodiging, programma blad, versiering wagen, bloemen, dassen, corsages; taart, bedankingen.
Wegens dat wij ook een redelijk lange verloving hebben, geeft dit ons tijd om in detail zulke zaken te bespreken en opties te zoeken.
|
|
Liselotte
20-8-2011
|
14-2-2011 16:28:07
Moeilijk....
Wij hebben ook (nog) geen thema, lijkt me wel leuk om alles een beetje in dezelfde stijl (&kleuren) te houden, maar echt over nagedacht hebben we nog niet.
Ik hou jullie op de hoogte,
Liselotte
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|