Nu Online
Momenteel zijn er 443 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer 1ste pasbeurt?

15-2-2011 20:20:47
Hoi hoi

ik trouw 20 mei 2011, nog een goeie 3 maanden dus.

Vorig jaar mijn kleedje gekozen. Ik had rond de eindejaarsperiode al enkele malen gemaild om te weten welke schoenen en lingerie ik zou kunnen kopen maar ik kreeg geen respons. Jawel 1 keer, ze zeiden dat ik mocht passen een bepaald weekend. Ik mailde dan terug met voorstel andere datum maar weer geen respons.

Heb nu twee maal gesmst en deze week eindelijk antwoord gekregen. Door diefstal in hun woonst stond hun hoofd er niet naar en moet ik mijn contract (= bewijs van voorschot) faxen. Ik heb alle begrip dat ze in de war zijn momenteel maar het is niet de eerste keer dat ik contact op nam met hen.

Ik vind het jammer dat ik steeds zo op mijn knieën moet gaan om daar antwoord te krijgen. Ik wou terugbellen om te zeggen dat ik het zal faxen en om te vragen wanneer ik mag gaan passen, maar niemand nam op. Heb gesmst, weer geen teken van leven meer.

Het is toch mijn trouwdag, mijn trouwkleed, mijn droom... Ben ik dan zo'n moeilijk mens. Ik wil gewoon wat meer medewerking. Het kleed kost genoeg dus de service mag er wel zijn vind ik. Ben geen moeilijke meid maar ik word nu toch wat nerveus. Of heb ik nog tijd genoeg? Mss maak ik me weer te druk....??

Een ontgoocheld bruidje xxx

PS/ Heb ondertussen genomen dat ze stoppen voor nieuwe klanten. Ik ben dus bij de laatsten die daar een trouwkleed laat maken.

eline
20-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1033

Beja
4-6-2011
 Meld misbruik15-2-2011 20:39:52

Hoi Eline,
inderdaad niet leuk dat ze je zo afschepen wegens privéproblemen, je hebt immers zelf ook al genoeg aan je hoofd om alles te regelen :)

mijn eerste pas is op 5april, 2maanden voor de eigenlijke trouw dus. de tweede pas is 2weken voor we trouwen zodat er toch nog eventuele aanpassingen kunnen gedaan worden.
je moet er echt wel blijven achter zitten als je wilt stralen op jouw Grote Dag.

veel succes nog, hou ons op de hoogte!

groetjes, Beja

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik15-2-2011 20:41:22

ik trouw dezelfde dag, en ik heb mijn eerste pas op 30 maart.
Vind het heel jammer voor je dat het op zo'n manier moet lopen. Maar het is idd tegenwoordig een trend geworden dat je achter alles 10 x moet bellen, faxen, mailen voor je antwoord krijgt.
Van service kan je dan in mijn ogen niet spreken.
Ik hoop voor jou( maar dat zal wel) dat voor de rest alles vlot en vlekkeloos mag verlopen!!
heel veel succes!!
groetjes

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik15-2-2011 21:01:58

Dag Eline

Ik zou het contract alvast faxen en als je ze echt niet kan bereiken, een aangetekende brief sturen met een kopie van het contract en de vraag je zo snel mogelijk te laten weten wanneer je kleed klaar is voor de eerste pasbeurt.

Klinkt misschien hard, maar je wil tenslotte toch weten waar je staat. Om de "schok" wat te verminderen, kan je in de fax al vermelden dat je per aangetekend schrijven ook nog een kopie van het contract zal opsturen.

Allé, zo zou ik het doen als ik aan het lijntje gehouden werd...

Ik moet normaal gezien 3 maanden voor de trouwdatum de eerste pas gaan doen, maar aangezien ik dan net bevallen ben, mag ik het een maandje uitstellen (in tegenstelling tot de meesten die zo snel mogelijk willen gaan passen, wil ik het wat later). Ze zeiden dat het zelfs tot 2 weken ervoor nog kon, maar dat het dan aan hen was om extra uit hun pijp te komen en dat brengt voor mij alleen maar meer stress en onwetendheid mee. Dus ik zou nog niet panikeren, maar begrijp wel dat je ongeduldig wordt als je zo vaak moet proberen een antwoord te krijgen.

Succes ermee en groetjes

Femke
21-5-2011
 Meld misbruik15-2-2011 21:11:46

Ik trouw op 21mei en mijn volgende pasbeurt is pas op 11april. Vond het zelf redelijk laat dus ben onverwacht binnengesprongen daar voor m'n jurk te passen en ze waren heel vriendelijk en zijn al direct begonnen aan het inkorten van m'n jurk :-) Gewoon binnenspringen en zeggen dat je je jurk wilt passen. Je hebt er immers genoeg voor betaald dus mag je zo vaak komen passen als je wilt....

davina
6-5-2011
 Meld misbruik15-2-2011 21:48:28

hey,
ik trouw op 6 mei en mijn eerste pas is op 23 maart, dus je hebt wel nog even tijd, de reden waarom ze zo laat een eerste pas doen is omdat je dan normaal gezien niet zoveel meer kan bijkomen of vermageren om zo een korte tijd.
als ik jou was zou ik zeker de winkel blijven bellen en mailen want dit is totaal geen service, je betaalt er toch genoeg voor é

veel succes e

eline
20-5-2011
 Meld misbruik15-2-2011 22:35:18

bedankt voor de leuke reacties!!

mijn hartje bonkt al wat rustiger :)

slaapwel
eline 

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik15-2-2011 22:35:24

Wat een rare mensen zeg, jij bent toch klant? Dan lijkt het me dat jij ook degene bent die beslist wanneer er gepast mag worden en hoe vaak.

Ik trouw op 7 mei, heb mijn 1e pas gehad in september, 2e pas is in maart en het afpassen zal op 4 mei gebeuren.

lizzy
20-5-2011
 Meld misbruik16-2-2011 8:26:08

Hoi Eline,

Wij trouwen op dezelfde dag !!! Ik heb mijn eerste pasbeurt in begin april. Maar echt vreselijk hoe je behandeld wordt, al moet ik zelf zeggen ik ben ook zenuwachtig want ik ben meteen helemaal verliefd op een jurk geworden en heb ook meteen gekocht maar door de zenuwen een hele hoop vragen vergeten (had de bruidswinkel achteraf ook misschien op kunnen attenderen)

Zoals:
wat te doen met de sleep (voor de avond),
de hoepel was ook wat te lang voor mij moet deze niet ingekort worden.
Ze had me opgemeten zonder schoenen (was een nieuw medewerkerster)!!! Dus 5 cm erbij opgegeven.
Een bepaalde sluier met kant afgewerkt die wel op de website stond maar die ze niet in voorraad hadden om te passen. Heb ik gevraagd of ze deze met mijn 1rste pasbeurt wel hebben.

Mail gestuurd met deze vragen en ruim 2 weken geen antwoord en toen gebeld.

Groetjes Lizzy

Lien
26-3-2011
 Meld misbruik16-2-2011 12:23:35

Hey,

ik heb ook al wat problemen gehad met de winkel waar ik mijn bruidsjurk gekocht heb.
Jammer inderdaad dat ze er zo weinig moeite voor doen.
Als ik jullie berichten lees geraak ik wel een beetje in paniek. Mijn eerste pas staat nu gepland op 5/3 (wij trouwen op 26/3).
De winkel kan mij tot op vandaag nog niet garanderen dat mijn kleed er op 5/3 zal zijn!
Er zijn ook wat problemen in de winkel vandaar misschien, maar ik ben het er helemaal mee eens dat de klant koning is en dat ze wel wat moeite mogen doen!

Groetjes

Yicke
26-2-2011
 Meld misbruik17-2-2011 12:31:58

Wij trouwen binnen 8 dagen (brrr...). Mijn laatste pas is vanavond, de eerste was twee weken geleden, dus drie weken voor datum.

Ik heb dat graag zo laat, nu ben ik zeker dat het op mijn actuele gewicht is gemaakt (ben het afgelopen jaar zo'n 24kg vermagerd, de laatste maanden nog een paar kilo).

Normaal gezien is een maand op voorhand dus nog ruim op tijd, al hangt het van de winkel af.

Ik zou inderdaad aandringen op een bevestiging, om alle problemen te vermijden. De tip om de overeenkomst aangetekend toe te sturen is prima. Fax ook met een verzendrapportje dezelfde brief en schrijf uitdrukkellijk je wensen in het aangetekend schrijven (pas, afhalen, retouches etc.). Dan heb je toch iets in handen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info